Larek zrobił takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=kKyFFbKSqK8
Nie wiem do końca czy to jest wykonalne, ale może dałoby się zrobić więcej?
Wiele gier działa w trybie tekstowym. Może dałoby się zaimplementować na VBXE podmienianie w locie zestawu znaków na inny?
Czyli gra ładuje konkretny zestaw znaków, a VBXE 'w locie' podmienia go na inny (np. bardziej kolorowy).
Może dałoby się to zrobić to samo z duszkami?
Wyobrażałbym to sobie tak: przed grą 'preloader' ładuje odpowiednie podmianki. Podmianki musiałyby opierać się zarówno na indeksie znaku jak i jego grafiki. Dla jednego indeksu znaku potrzebne by było możliwość zdefiniowania kilku podmian zależnie od zawartości 'oryginalnej', aby obsłużyć gry które podmieniają zestawy znaków w locie. Podmiana duszków musiałaby działać na podstawie oryginalnej grafiki duszka.