1 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2023-05-16 23:28:22)

Anima, gościu od Daimakaimura (Ghouls 'N Ghosts) dla Atari STE i Cho Ren Sha 68k dla Falcon 030, pracuje właśnie nad przeniesieniem gry arcade "Final Fight" na STE/Falcon

Cały wątek:
https://atari-forum.com/viewtopic.php?t=42548

Pierwsze podejście:
https://www.youtube.com/watch?v=Q7eM5v5E4G8

Następne podejście, na razie jeszcze na Falcon:
https://www.youtube.com/watch?v=29ZBzyFMDko

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

Ilość FPSów przypomina mi Double Dragon na ST :/

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

@Adam Klobukowski: ale to są prace dopiero w trakcie robienia. Dopiero TechDemo  -myslę, że późniejsza optymalizacja jeszcze sporo zmieni.

Sikor umarł...

4

To na tym Falconie to jakiś emulator. Ciekawy sposób pracy ma ten gość.

5

Adam Klobukowski napisał/a:

Ilość FPSów przypomina mi Double Dragon na ST :/

DD II ciutkę szybsze :)

https://www.youtube.com/watch?v=M_LCLx7KUdc

ale Anima ogarnie to

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

@Sikor wiem, też mam taką nadzieję.

@laoo/ng: CPS1 o emulację którego tu chodzi zawiera 68000 (10MHz)i oczywiście dodatkowe czipy odpowiedzialne za akcelerację video (2d). Jeśli dobrze rozumiem, to tutaj kod 68000 jest wykonywany natywnie natomiast emulowana jest reszta osprzętu. Anima już wcześniej robił tego typu port strzelanki z x68000 (niestety nie pamiętam tytułu) i custom chipy emulował na DSP. Jest to ciekawe podejście, ale moim zdaniem całkiem dobre, bo nie trzeba przepisywać kodu gry, a praca włożona w jeden tytuł może być łatwo wykorzystana przy innym. Z tego co czytałem, x68000 był wykorzystywany jako platforma developerska dla gier 'automatowych' i ma podobne układy do akceleracji 2d, więc możliwe że Anima wykorzystuje tu swoje wcześniejsze doświadczenia.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7

laoo/ng napisał/a:

To na tym Falconie to jakiś emulator. Ciekawy sposób pracy ma ten gość.

Anima na razie robi tak że MMU w 68030 wyłapuje odwołania do rejestrów sprzętowych i emuluje ich działanie. Dzięki temu nie musi przepisywać całego ROMu. Tak zrobił chodziażby  "Cho Ren Sha 68k".
Tutaj docelowo ma działać na STE z 68000 bez MMU, więc będzie musiał jednak przepisać część kodu.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Wreszcie porządna robota dla MMU w Falconie.

9

Dla mnie bomba ! Niegrywalne poki co, ale zapowiada się suto