Takie coś zakupiłem.... Nie wiem czy się cieszyć czy nie :) ale pomyślałem, że od przybytku głowa nie boli... A Atari to Atari (nawet jak to już nie to Atari...). Na "dotykanie" muszę niestety poczekać bo aż z Australii idzie...

Post's attachments

vcs-800-2.jpeg 243.73 kb, liczba pobrań: 111 (od 2023-05-01) 

vcs-800.jpeg 149.42 kb, liczba pobrań: 52 (od 2023-05-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Z Australii. Obraz będzie do góry nogami... Daj znać, czy daje się to w ogóle uruchomić i pograć w cokolwiek.

Z uruchomieniem może nie być tak super, zależnie od tego czy poprzedni właściciel ją aktualizował. Niestety jest jakiś błąd w cyklu aktualizacji co powoduje czasami zacięcie. Na szczęście można to ręcznie naprawić i da sie bez problemu w sieci znaleźć opis jak to zrobić.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

4

Na szczęście przy uchwytach VESA do monitorów czy TV łatwo ekran zamocować do góry nogami dla kompensacji :)

5

VLX napisał/a:

Z Australii. Obraz będzie do góry nogami...

To stanę na głowie :)

VLX napisał/a:

Daj znać, czy daje się to w ogóle uruchomić i pograć w cokolwiek.

Dam. Seria "recharged" wydaje się ciekawa.
W najgorszym wypadku zainstaluję windows i altirrę :)

6

VCS jest fajny, ale trochę wiocha że Atari nie sprzedaje go w Europie

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7

Wprowadzenie produktu na rynek Europejski nie jest proste - certyfikaty i cała urzędnicza procedura to koszty. A sukces w Europie wcale gwarantowany nie jest...

8

Jeśli TO jest w dolarach australijskich $350 to mamy 1Kpln ale oni nie wysyłają za swą wysepkę, także ebajowi

9

bardzo dobra cena, gorzej z gwarancją:

https://www.ebay.pl/itm/324615991445
AU $366,95
Około 1 023,17 zł

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

10

pajero napisał/a:

oni nie wysyłają za swą wysepkę

Ta ich wysepka ma ponad 7.5 mln km2 :)

Na ebayu ceny oscylują w granicach 300-330 AUD. Problemem jest wysyłka - bo nawet jeśli wysyłają to jest raczej drogo.
Mnie z wysyłką wyszło dokładnie 380 AUD co uważam za cenę całkiem przyzwoitą (nawet biorąc pod uwagę VAT który zapewne zapłacę). Ale przede wszystkim - chciałem tego VCSa mieć...
A o gwarancję się nie martwię - 99% sprzętu który kupuję nie ma gwarancji od kilku dekad więc się przyzwyczaiłem :)

11 Ostatnio edytowany przez pajero (2023-05-02 22:37:49)

Joystick jest bardzo udany. Dobrze się gra. Na Bluetooth bez kabla. 

I na siłę paddle wbudowany ale tego testować nie było mi dane.

Nostalgicznie.... nie, poczekam, na więcej niż 51% rabatu.

Czy to aktualna lista gier?

@pajero: to jest lista gier zawartych w dwóch "zbiorach", każdy VCS ma na pewno ten pierwszy, to są emulowane gry z oryginalnego VCSa oraz 'automatów'. Jest jeszcze trochę nowych gier w VCSowy sklepiku, z tego część to remaki klasycznych tytułów ale jest też kilka zupełnie oryginalnych.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

13

Dodam tylko, że VCS to całkiem przyzwoity pecet (a mnie akurat się przyda bo czasem potrzebuję windows a na macu M vmware już nie przyjdzie z pomocą). Plus zabawa z uruchomieniem altirry na macu już mnie męczy więc pomyślałem, że "dedykowane" Atari na altirrę też mi się przyda.

14 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2023-05-03 11:20:30)

Nam naszej sztuki, którą wygraliśmy za demo na SV nie udało się uruchomić właśnie przez jakieś zacięcie przy aktualizacji. Pytanie na forum zostało zignorowane (super community). Tiger miał jeszcze drążyć temat, ale zgaduję, że olał sprawę i leży gdzieś w pudle.

Swoją drogą jestem zawiedziony rozwiązaniami infrastrukturalnymi jakie zastosowali. Jak kupuję konsolę, to po wyjęciu jej z pudła powinienem mógł w coś zagrać. Tutaj jednak nie można nic zrobić bez działającego serwera, na którym TRZEBA założyć jakieś konto i TRZEBA ściągnąć jakąś obligatoryjną aktualizację. Niestety nie będzie to kultowa konsola za 30 lat, bo zwyczajnie nie będzie dało się jej uruchomić (no chyba że fani znajdą sposób na udawanie oficjalnych serwerów, ale szczerze wątpię czy komuś będzie się chciało)

15

eeee,  to bez online to nie odpalisz?  Na lostparty Bob!k raczej był offline i dało się pograć.

16

Nie wiem. Na pewno trzeba być online przy pierwszym uruchomieniu, bo na tym się zatrzymaliśmy. Więc jak ktoś za 30 lat wyciągnie nową konsolę z pudła to nie pogra. Możliwe, że skonfigurowana nie wymaga kontaktu z sewerami Atari, żeby pograć.

laoo: bez problemu da sie wygooglać jak obejść te problemy.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

18

damanloox napisał/a:

Wprowadzenie produktu na rynek Europejski nie jest proste - certyfikaty i cała urzędnicza procedura to koszty. A sukces w Europie wcale gwarantowany nie jest...

Maja siedzibe w EU, ja wprowadzilem juz 200+ produktow do Europy (~12 krajow), to chyba Atari by ogarnelo.

Ogolnie jak Laoo pisze - zwalili tutaj po calosci, ze nie ma nic wbudowanego (tym bardziej, ze to pc, to jaki byl problem zlaczyc z 10-20 gier do urzadzenia). Naweet PS5 jak odpalisz gole bez internetu to ma wbudowana na starcie gre. Mam nadzieje, ze te nowe urzadzenia beda juz bez tych dziewiczych bledow (bo wygladaja fajnie).

19

Posiadanie siedziby a wprowadzenie produktu na unijny rynek to zupełnie różne rzeczy. Sądzę, że rachunek "zysków i strat" im się nie opłacił (choćby biorąc pod uwagę ryzyko, które już w Stanach było duże). Jestem pewien, że gdyby produkt okazał się hitem w USA to trafiłby też do Europy. Jak było - wiemy.
Co do "wbudowanych gier" - oryginalny VCS też nie miał. Większość współczesnych konsol też nie ma. I też wymaga updatów, logowania się, serwerów i całej gównianej otoczki "online". I trzeba z tym żyć niestety - czasy publikowania gry czy systemu w pełni sprawnej/sprawnego minęły. Jesteśmy beta testerami i tyle.

20 Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-05-04 22:47:55)

damanloox napisał/a:

Posiadanie siedziby a wprowadzenie produktu na unijny rynek to zupełnie różne rzeczy. Sądzę, że rachunek "zysków i strat" im się nie opłacił (choćby biorąc pod uwagę ryzyko, które już w Stanach było duże). Jestem pewien, że gdyby produkt okazał się hitem w USA to trafiłby też do Europy. Jak było - wiemy.
Co do "wbudowanych gier" - oryginalny VCS też nie miał. Większość współczesnych konsol też nie ma. I też wymaga updatów, logowania się, serwerów i całej gównianej otoczki "online". I trzeba z tym żyć niestety - czasy publikowania gry czy systemu w pełni sprawnej/sprawnego minęły. Jesteśmy beta testerami i tyle.

Jeszcze raz - skoro ja (firma), dalem rade wprowadzic 200+ produktow do Europy (takze elektronika), to takie Atari powinno z palcem w D. to nie sa lata 80te. Mogliby to nawet zrobic przez subdystrynbucje. Jedyne co przychodzi do glowy, ze nie mieli funduszy na taka skale wiec skupil sie na rynku, gdzie VCS byl popularny (w Europie VCS nie byl). Najwyzej moge im wylozyc know-how ~_>.

Nie ma kompletnego znaczenia, ze oryginalny VCS nie mial wbudowanych gier. Tutaj wydaja retro konsole i w ich kwestii jest zorganizowac to dobrze. To tak jakby C64MINI/MAXI, sega, a500 maxi itd nie mialy wbudowanych gier. No wszystkie maja. Popelnili blad na etapie R&D, NIE wydaje sie retro konsol w taki sposob. Sami nie wiedzieli co chcieli, bo w pewnym momencie liczyli, ze beda jakas dodatkowa platforma obok ps4/5, xboxa, switcha itd. Chyba nie poczytali o Ouya czy Nvidia Shield (z ~nieograniczonym budzetem).

Koszt wrzucenia gier w system jest zaden, wiec ktos podjal z dupy decyzje i tyle.

W kazda obecna nowa konsole (ps/x/switch) wlozysz plyte z gra i grasz. Jak wymagany jest nowszy system do gry, to jest na plycie / karcie (switch). Innymi slowy po zakupie nowej konsoli, 100% offline - zagrasz w kazda gre. Powodzenia z VCS (nowej sztuki). Jak cos padnie i bedzie potrzeba "restore system" to pozamiatane.

Nie bojmy sie nazywac fuckupow po imieniu (bo Atari). Jak pisalem wyzej - mam nadzieje, ze nowe produkty (o ile sie pojawia), beda pozbawione tych wad. Bo ewidentnie tam ktos podejmuje slabe decyzje, wynikajace z braku doswiadczenia i rozeznania tego rynku. Taki jakis default menago z low-korpo. I wlasnie przez to z fajnego pomyslu, zrodzil sie slaby produkt.

Aby dac przyklad - juz ok. 10 lat temu wprowadzilem na kilka rynkow przenosne konsolki dla dzieci (wtedy to wszystko raczkowalo, teraz to jest easy mode, ale rynek nasycony), z custom softem (ktory przygotowalem pod produkcje):

https://zabawkowo.com/images/produkty/v15_konsole_tv/36_solo_1306150333.jpg

21

Obawiam się, że mnie nie zrozumiałeś.
To, że Ty wprowadziłeś coś na rynek europejski nie oznacza, że inna firma _chce_ swój produkt wprowadzić. Choćby ze względu na ryzyko związane z kosztami takiego zabiegu w porównaniu do ew. zysków i rynku. To, że Mazda nie wprowadziła do Europy np. CX-9 nie oznacza, że nie mogła. Po prostu ktoś policzył, że się nie opłaci.
VCS _nie jest_ konsolą z serii "mini" i porównywanie tej konsoli z serią "mini" nie ma żadnego sensu. A koszt "wrzucenia" gry w system to dokładnie koszt tej gry (pomijając znikomy koszt dystrybucji online). Nie sądzę, żeby ktokolwiek pisze gry na VCS pisał je za darmo. A czy to decyzja dobra czy zła - nie wiem. Ktoś na pewno to liczył - ktoś kto wie więcej niż ja i miał wgląd w przewidywaną sprzedaż etc.
Co do współczesnych konsol - kup Xboxa Series i zagraj w Halo Infinite z płyty. Albo w jakąś nową grę bez update systemu.
Sprobuj zrobić restore systemu gdy Ci w series SSD/dysk padnie.

VCS ma wady - mnóstwo. Ja fackupem bym go nie nazwał. Atari nie ma miliardów Nintendo, Microsoftu czy Sony. Nie mają wielomilionowych funduszy na R&D czy marketing. Zrobili co mogli - bez wielkiego sukcesu niestety. Jak dla mnie może być - wolę to niż kolejną konsolę z serii "mini" gówno (czy flashback).

22 Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-05-05 01:05:46)

Jak chce zrobic minimalnym kosztem, to moze to zrobic przez subdystrybucje. Koszty ~zadne (poza ew. zabraniem sprzetu, jezeli sie nie sprzeda, ale to jest podstawa podstaw). Przeciez pisalem wyzej, ze zapewne nie wrzucili na EU ze wzgledu na brak finansow na wieksza skale produkcji, ty ciagle uparcie pisales o "trudnosci" wrzucenia produktu na ten rynek, wiec wyjasnilem, ze jest zaden. Summa sumarum byc moze rozmawialismy podobny aspekcie - brak $ na wieksza produkcje => skupiamy sie na rynku gdzie VCS bylo znane. Mam tutaj powiedzmy luzno mocnego expa (na kazdym etapie), wiec zrobmy EOT bo stricte o "wrzuceni produktu na rynek EU" rozmawiamy o czyms innym ciagle.

Prosze rowniez nie probowac porownywac tego do rynku automobile, bo to jest 5 galatyk roznicy we wszystkich procesach i skali. No do przesady...

" A czy to decyzja dobra czy zła - nie wiem"
- byla zla i wynikala z kompletnej nieznajomosci rynku.

"Co do współczesnych konsol - kup Xboxa Series i zagraj w Halo Infinite z płyty."
I po co ten cherrypicking? Kupie 5 konsol pod rzad, 20 gier do kazdej, podlacze pod crt/tv, i z zagram w kazda z tych gier.

"VCS ma wady - mnóstwo. Ja fackupem bym go nie nazwał."
To zdecyduj, bo "mnostwo wad" to ~fuckup.  Designowo wszystko jest top poziom. Systemowo full fuckup (ta czarna owca, ktora sobie wymarzyla nowy marketplace z takim projektem i to przepchala, to powinna wrocic do jakis mniej skomplikowanych projektow, bo tutaj nawet nie bylo highrisk/highreward); Cele typu "Atari ouya, ktora stoi obok PS5" i taki efekt (tam sie jeszcze kilka razy cel projektu zmienial, stad wyszlo wlasnie to lub cokolwiek co mialo).

Za to joystick (jak wyzej bylo pisane) to 10/10 (mozna znow porownac do ouya - tam byl 2/10 gowno shit) -> wiec dlatego licze na Atari 2.0 (bo designowo i calosciowo wyglada to elegancko), ale jak znow zrobia podstawowe fuckupy no to trzeciej fali nie bedzie. A ty bedziesz twierdzil, ze jest dobrze.

Rynkowo - promil nerdow sobie o tym gada, nie ma to znaczenia. Jak seria 2.0 bedzie dobra to sie bedzie sprzedawac, a hype w socialach wyskoczy.

23 Ostatnio edytowany przez damanloox (2023-05-05 08:19:41)

"Koszty ~zadne " - pozwolę sobie mieć inne zdanie.

"byla zla i wynikala z kompletnej nieznajomosci rynku" - to akurat Twoje zdanie, nie poparte żadną analizą kosztów włączenia takiej gry. Jak już pisałem, włączenie gry do zestawu - wbrew Twojej opinii - kosztuje.

Ja nie porównuję sprzedaży i dystrybucji konsol do samochodów - podaję przykład, że decyzja o wprowadzaniu produktu na dany rynek ma podstawy inne niż "to tanie i łatwe".

"To zdecyduj, bo "mnostwo wad" to ~fuckup" - wg, mnie nie. I zdecydowałem.

"I po co ten cherrypicking? (...) Kupie 5 konsol pod rzad, 20 gier do kazdej, podlacze pod crt/tv, i z zagram w kazda z tych gier." - powodzenia z Xboxem Series. I jeszcze jedno - skoro Ty porównujesz VCS do konsol mini to wydaje mi się, że ja mogę go porównać nawet do Starshipa Muska.

"A ty bedziesz twierdzil, ze jest dobrze." - ja będę twierdził to, co chcę. Co nie powinno przeszkadzać Tobie twierdzić to, co Ty chcesz.

24

damanloox napisał/a:

Jak już pisałem, włączenie gry do zestawu - wbrew Twojej opinii - kosztuje.

Na stronie piszą, że:

https://i.imgur.com/Kn6VgJp.png

Więc nie tu jest problem. Problemem jest to, że zdecydowali się na kruchy i podatny na błędy model, w którym, żeby URUCHOMIĆ konsolę, TRZEBA być online, skontaktować się z serwerem Atari, ściągnąć aktualizacje i założyć konto. Milion rzeczy może tu pójść nie tak. Bez tego w nic nie zagramy. Nawet w te zbudowane gry. Nie tego spodziewam się po konsoli do gier.

25 Ostatnio edytowany przez damanloox (2023-05-05 10:09:04)

"Problemem jest to, że zdecydowali się na kruchy i podatny na błędy model, w którym, żeby URUCHOMIĆ konsolę, TRZEBA być online"
VCS nie ma slotu na karty, nie ma napędu optycznego. I robi to samo co Xbox series S czy PS5 digital. I też musisz się zalogować, ściągnąć aktualizacje itp. To, że my (przywykli od dekad do innego modelu) myślimy, że to jest błędny/zły model ma się nijak do rzeczywistości. I tak - zgadzam się - z tego punktu widzenia to był błąd Atari. I tak - jest to upierdliwe (wiem bo jak włączam swojego xboxa bo mam 10 minut i pierwsze co widzę to 1gb update albo pozostanie "offline" albo wkładam świeżutko kupioną płytę i widzę że _muszę_ ściągnąć 70GB "update" to mnie szlag trafia). Microsoft może zablokować każdą aplikację - i nie mówię o usunięciu ze "sklepu online" a o faktycznym zablokowaniu gry na dysku (patrz ostatni wyczyn z retroarch). Właśnie w tą stronę zmierza świat konsol - i to jest dokładnie to czego można się spodziewać od przyszłych konsol. Czy tego chcemy czy nie.