1

Czesc dla wszystkich po sztuce!

Dzieki za zycie Atarka i calej spolecznosci dlubiacej w 8miu bitach! Majac nieograniczony dostep do netu od jakiegos czasu buszuje i szukam ciekawostek. Czy ktos jest w stanie podlaczyc na Atari swoje przerwania zmieniajac wektory fffa-f (proste), a potem (po kilku cyklach (procedurach)) przywrocic system zywy i stacje dyskow zdolna do odczytu, zapisu tez??? :?: ot taki problemik do jednej rzeczy, ktora zamierzam zaprezentowac wkrootce. preview now :o

Pamietam z 10 latek temu hehe przeanalizowalem jedno demo abbuca i tam muza grala podczas loadingu... hmmm chodzi mi o pelny dostep po ustaleniu swojego nmi, irq do stacji, wszystko co ostatnio wyprodukowane jedzie na latwizne i laduje od razu 320 kieubatuf do ramu a to odpada.

zdrowie wasze, gardlo moje, pozdrawiam

Michal Luberda
www.luberda.sacz.pl

ps: nie pisuje zbyt czesto... chiba ze po browcu hehe...

2

Niezłe!!!
A nie chcesz tego u mnie wydać? Jak skończysz, oczywiście ;)
Pozdrawiam i życzę powodzenia!!!

Sikor umarł...

3

o takie IRQ Ci chodzi ?

mozna grac na samplach podczas transmisji z dysku, program pochodzi z Energy Zin

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

ad 2. Hmmm, brak odpowiedzi na pytanie (z ktorej strony)...  ;) najpierw trzeba rzecz skonczyc, a do tego jeszcze daleko... niemniej jednak wszelka kooperacja wskazana w przyszlosci, szczegoly na priva.

ad 3. abbuc to byl przyklad, wylaczasz wszystko tj. podmieniasz wektory fffa-f jak pisalem, program dziala i potem chcesz czytac z dysku no i co? pupa zbita... wiesz jak wyglada inicjacja do draconusa i innych gier z zeppelina cld itede... potem sei i death... grasz dochodzisz do punktu G i wczytuje sie poziom(ek) II... no wlasnie jak??? skoro wszystko jest martwe... sorry, ale az tak daleko nie zabrnalem jesli chodzi o AtariOS... pewno sie da, w koncu po resecie cos sie dzieje cos sie inicjuje, cos sie zeruje....

pozdro!

ps: za loadera thx, musze go przeanalizowac.... tylko dlaczego nie w xasm??? lda+sta=mov... naprawde ulatwia prace!

5

Dzieki za zycie Atarka i calej spolecznosci dlubiacej w 8miu bitach! Majac nieograniczony dostep do netu od jakiegos czasu buszuje i szukam ciekawostek. (...) Michal Luberda www.luberda.sacz.pl

 
   A co tam slychac u LORIENS'ow, co ? ;)    Gratuluje odlotowych muzyczek w KERNAWIE i paru innych gierkach - chłopie, masz talent w rekach!!!   8)


mozna grac na samplach podczas transmisji z dysku, program pochodzi z Energy Zin

... tylko, ze to nie dzialalo na kazdej stacji  (ten loader), np. na mojej z prostym rozszerzeniem TYGRYS TURBO musialem "dac se siana", czyli nic z tego. :(

6

Dracon: a czy podcza wczytywania Vasco PD Library #10 (muzyczki CMC i MPT, Vasco + Pentagram) działało poprawnie z Tygrysem? Jeśli tak, to dam mu swoją procke Trackmo.

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

7

Casper: niestety nie pamietam,  ale jak mozesz sie podzielic jakas dobra procka, to sie nawet nie zastanawiaj!  :)

8

no coz, dzieki Dracon za pochlebstwa (produkcja trwa ;) !, a co do  Loriensow przypadku, to sprawy maja sie i wygladaja roznie.... generalnie brak kontaktuf tj: smierc :twisted:

ps: jakby ktos mogl sprawdzic, czy to moje pierwsze dziala na prawdziwej atarce, bylbym content (solo pici job!)

9

Właśnie sprawdziłem i coś... ****. Wrzuciłem do ATRa i chciałęm odpalić, ale niestety nie chce się uruchomić ani spod DOSu II+/D, ani spod Toms Inita, ani spod loadera Qmega. Co ciekawe, na emulu też nie chce mi się odpalić spod ATRa. Próba odpalenia pilku wczytanego  bezpośrednio z HDD (przez APE) też się nie powiodła, chociaż w tym przypadku coś zaczęlo latać po ekranie chociaż. Wygląda na to, że rusza tylko XEX pod emulem, czyli pewnie z czymś się gryzie...

Co do mnie, wolałem muzykę z Barahira, przy intrze świetnie się kimie w nocy (odpalam atarkę ofkoz, bo pecet buczy i w sapie nie ma sampli). Przy muzyczce z samej gry napisałem parę opowiadań :) jeszcze w czasach, jak pisałem na atarce (muzyka leciała w tle pod TaskPlayerem?).

Generalnie, o ile pamiętam, co cała heca z muzyką podczas wczytywania polega na tym, że procka w romie co sektor zeruje pewne rejestry, których wcale nie musi. Po zmodyfikowaniu procki muzyka może sobie grać. Tak było to zrobione w magazynie Syzygy #4.

[ Dodano: 02.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

10

Muzyke mozna odgrywac na 2 kanalach bez zadnego problemu, byle procka byla krotka... bardzo krotka... albo jeszcze krotsza.... A najlepiej jakby na vblku robila tylko lda (msx),y sta $pokey i nic wiecej, czyli wrzucala same gotowe wartosci (wczesniej przeliczone).

Zonk polega na tym, ze w romie jest w jakims przerwaniu/procedurze kombinacja w stylu:

lda #0
sta $pokey

ktora powoduje takie smieszne pykanie podczas grania i odczytu. Ze wzgl. na moja szeroka wiedze programistyczna, OS z romu zostawal przepisany do ramu, kombinacja zmieniona na nop nop nop (kto tam?). [Po co to jest w oryginalnym romie? Nie mam pojecia, bez tego dziala w kazdym razie.] Po taki patchu wystarczy ustawic vblk (ten pierwszy) na nasza procedurke 'playera' i lata! Na Tomsie 720 zachowywala full speed, nawet na KMK tez zdaje sie :)

W sumie pamietam, ze testowalem to w ten sposob, ze wlaczalem tego playera, prog wracal do dosu... a ja bawilem sie dosem (kopiowanie, formatowanie itd), a muza grala :)

Oczywiscie moja metoda jest bardzo prymitywna, ale ja sie cieszylem, ze w ogole dzialala. No i ta predkosc. Nadal jestem autorem najszybszego (pod wzgl. predkosci wczytywania) trackma na Atari  :lol:

11

Tak, pamiętam, jak w Elblągu pokazywałeś ten "player" Mikeyowi. Wyglądało to tak (cały kod w QA mieścił się w ok dwudziestu paru liniach, czyli na ekranie):
V - napisałem najkrótszego playera?
M - pokaż!
V - (tu następuje demonstracja 20 linijek asemblera)
M - acha, i to w pętli dla każdego rejestru?
V - nie, to są wszystkie kanały
M - COO? NIEMOŻLIWE!

Vasx nazwał to "samplowaniem syntetyków". W sumie (już wtedy przyszło mi to do głowy) możnaby takiego playera w demie użyć. Przy poświęceniu sporej ilości pamięci możnaby radykalnie zmniejszyć zapotrzebowanie czasu CPU na odtwarzanie muzyki?

[ Dodano: 02.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

12

Nadal jestem autorem najszybszego (pod wzgl. predkosci wczytywania) trackma na Atari

co fakt to fakt.

FAQ: Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile ważą dwie cegły ? :D

JIL 4EVER!

13

za loadera thx, musze go przeanalizowac.... tylko dlaczego nie w xasm??? lda+sta=mov... naprawde ulatwia prace

Człowieku! To było pisane w 1996 roku!

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

14

Tak, pamiętam, jak w Elblągu pokazywałeś ten "player" Mikeyowi. Wyglądało to tak (cały kod w QA mieścił się w ok dwudziestu paru liniach, czyli na ekranie):
V - napisałem najkrótszego playera?
M - pokaż!
V - (tu następuje demonstracja 20 linijek asemblera)
M - acha, i to w pętli dla każdego rejestru?
V - nie, to są wszystkie kanały
M - COO? NIEMOŻLIWE!

Samej prezentacji nie pamiętam ale pamiętam jak jechałem do domu po party i w nocy w pociągu dopiero zajarzyłem ze to muzyka była 'rozpisana' a nie player taki zajebisty :) Na party była kupa innych atrakcji więc sie nie zastanawiałem za mocno. ( ot "co? vasco cos znowu zakodowal?" ) :D

15

Pozdrówka dla Ex-Lorien-Membera! :D

A może się ktoś ze SLIGHT'ów udzieli.

W Bitter Reality był loaderek-playerek, który sobie nawet TURBO/US włączał, ale był na maxa okrojony. W Overmindzie już lepiej, ale za to pomarzyć można było już o turbo i o wczytywaniu nie przez standardowe SIO.  :twisted:

Poza tym zawwsze można przeanalizować kod tego ostatniego demcia (leży sobie grzecznie w bazie plikersów). :)

Vasco: ale ztcp to coś się waliła ta 20-sto linijkowa produxja, nie? ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

16

Jurgi: gdybyś zdeasemblował player w demie "Reditus" - bodajże od adresu $f800 - to zobaczyłbyś niezły kruczek z buforowaniem muzyki - niestety na to poświęciłem prawie cały bank a muza gra w sumie przez jakieś 10-25 sekund !
Demo co jakiś czas skacze do procedury fill buffer i dalej odgrywam tylko dene bezpośrednio z pamięci aż do skończenia się bufora.

17

W Overmindzie już lepiej, ale za to pomarzyć można było już o turbo i o wczytywaniu nie przez standardowe SIO

Oj, Slightom należy się lanie za zawartość pierwszego sektora, pierwszej strony tego dema. ;) Wkładam pierwszy raz dyskietkę z tym demem do swojej XF-ki, załączam kompa i po odczycie pierwszego sektora widzę napis w stylu "turn on disk protect". Oczywiście na badziewiach w stylu TOMS, czy Ca2001 nie było problemów - wystarczył pstryczek (w nos). Na szczęście obejście tego nie było skomplikowane. :?

[ Dodano: 03.12.2004 09:24:57 ]
A tak się ma +1 do statsów na AA i Mistrza offtopicu. :mrgreen:

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

18

miker>Vasco: ale ztcp to coś się waliła ta 20-sto linijkowa produxja, nie? 

Pierwsze slysze. Gdzie?

19

miker>Vasco: ale ztcp to coś się waliła ta 20-sto linijkowa produxja, nie?

No fakt, niektóre stacje miały problem (chyba SN360 m.in.). Ale potem wyszła poprawione wersja i już było spoko. W międzyczasie powstało kilka wersji z wyciętym ręcznie trackmem.

Jurgi: gdybyś zdeasemblował player w demie "Reditus" - bodajże od adresu $f800 - to zobaczyłbyś niezły kruczek z buforowaniem muzyki

Niestety, muszę cię zmartwić, ale nawet gdybym zdeasemblował, to nic bym nie zobaczył. ;) Nie znam się na tym. Ale cieszę się, że moje pomysły nie są takie głupie. :rolleyes:

[ Dodano: 02.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

20

Pozdrówka dla Ex-Lorien-Membera! :D

A może się ktoś ze SLIGHT'ów udzieli.

W Bitter Reality był loaderek-playerek, który sobie nawet TURBO/US włączał, ale był na maxa okrojony. W Overmindzie już lepiej, ale za to pomarzyć można było już o turbo i o wczytywaniu nie przez standardowe SIO.  :twisted:

Poza tym zawwsze można przeanalizować kod tego ostatniego demcia (leży sobie grzecznie w bazie plikersów). :)

Vasco: ale ztcp to coś się waliła ta 20-sto linijkowa produxja, nie? ;)

hmm fakt turbo się wyłączało.... ale było coś takiego jak "bufforowanie ścieżek".. i szło to o wiele szybciej.. Kiedyś jak jeszcze over nie był puszczony w świat nawet P.W. mi to pokazywał u siebie że tak można.. ;)
U mnie też "chodziło" z bufforowaniem...

21

Jurgi: gdybyś zdeasemblował player w demie "Reditus" - bodajże od adresu $f800 - to zobaczyłbyś niezły kruczek z buforowaniem muzyki - niestety na to poświęciłem prawie cały bank a muza gra w sumie przez jakieś 10-25 sekund !
Demo co jakiś czas skacze do procedury fill buffer i dalej odgrywam tylko dene bezpośrednio z pamięci aż do skończenia się bufora.

Eh... Cała dyskusja o buforowaniu muzy...
W Numenie jest tak, że jest bufor cykliczny na dane zapisywane do pokeya.
W ramkach, w których zostało ciut więcej czasu ten bufor jest wypełniany, a w tych w których czasu brak, pobierane jest z bufora.
W ogólności rozmiar bufora zależy od tego jaki kod uruchamiamy, jeśli średnio raz na 10 ramek mamy czas na wyliczenie 10 ramek muzy, to wystarczy te marne 200 bajtów, ale lepiej mieć zapas. Jak bufor jest pełny, to nic nie robimy, jak pusty, to wymuszamy policzenie muzy.

: 404. Stopka not found

22

Eru: skoro tak , to w jaki sposób sprawdzasz czy należy buforować muzę czy odtwarzać z pamięci  ?

U mnie jest tak że skaczę do procki buforującej raz na jakiś czas między efektami, po za tym player nigdy nie zajmuje tyle samo czasu więc jak szacujecie ile czasu zostało i ile razy buforować muzę.

Jedyny mądry sposób jaki mi przychodzi do głowy to sprawdzanie $d40b -jak zostało ileś lini do synchronizacji to buforuj.Można przyjąć maksymalny czas playera w liniach rastra /2 .  No i co w sytuacji jak się bufor skończy bo procedury są czasowo krytyczne - wtedy się miejscami przycina.

Ostatnie pytanko - w moim przypadku gdzie bufor ma ileś stron pamięci - jak to jest z synchronizacją z muzą , przeież player ileś tam jest do przodu !

23

Eru: skoro tak , to w jaki sposób sprawdzasz czy należy buforować muzę czy odtwarzać z pamięci  ?

Można patrzeć na $d40b. Żeby się nie przycinało, buforujesz wystarczająco dużo. W Numenie zazwyczaj po prostu przed efektem muza byla przeliczana - w pare/nascie/dziesiat ramek liczysz muze na naprawde dlugo. Z tego co pamiętam, na muzę był cały bank - pół na player itp a pół na dane.

Ostatnie pytanko - w moim przypadku gdzie bufor ma ileś stron pamięci - jak to jest z synchronizacją z muzą , przeież player ileś tam jest do przodu !

Zależy do czego chcesz się synchronizować. Jeśli do patternu i pozycji patternie, to masz 2 podejścia:
- albo przeliczasz pozycje na bezwzględne ramki (proste, o ile masz w miarę niezmieniające się tempo)
- albo buforujesz też pattern i pozycję, co za problem
Ogólnie, wystarczy się synchronizować do bezwzględnego licznika VBL zazwyczaj.

: 404. Stopka not found

24

AS: Turbo sie wylaczalo?? Miales 720, prawda?? Moze nosnik byl cinki, bo u mnie smigalo...

25

Ja wymyśliłem kiedyś jeszcze takie rowiązanie (tylko teoretycznie, naturalnie, jestem z urodzenia teoretyk :-F): perkusja+bas często grają cały czas jeden motyw w kółko, możnaby więc zbuforować te dwa kanały i grać je z bufora, z pozostałe dwa odtwarzać normalnym tylko obciętym o połowę playerem?

Swoją drogą co to jest poświęcenie jednego banku na muzę?

[ Dodano: 03.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen: