801

PeteyM5, I warn you. This topic is about the eight-bit demoscene, not about games and others.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

802

można wyseparować przecież posty PeteyM5 do osobnego wątku w bałaganie i tam będzie rozmawiał sam ze sobą. Proste ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

803

jak chcesz kogoś ubezwłasowolnić to on musi wyrazić na to zgodę

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

804

Skoro tu jest taki temat , to zapytam wprost po ostatnim Foreverze - czego oczekuje demoscena ? Bo poza wzięciem pod uwagę miejsca party (Słowację gdzie już raz wygrał Joźnin z bazin) oraz ekipę (większość słowaków oraz inne platformy głosujące na demo "swoich") , doszły mnie głosy że demo słowaków było zabawne oraz świeże ;)
Zatem ponieważ mam dysonans poznawczy z tym co mi się wydawało : że demo ma być techniczną produkcją a oczekiwania ludzi - typu zabawne 2 czajniki na spritach śpiewające coś po czesku ...
Może ktoś mnie oświeci i podpowie w jakim kiedunku powinny iśc prace i czy czekujecie dema typu "Rewind" czy zabawę dla gawiedzi pokroju śpiewających spritów ?

805

demoscena uznała że każdy bawi się jak lubi, a demoscena to jest zjawisko postrzegane przez obserwatorów którzy uznają te jednostki jako grupę, która nie jest grupą tylko zbiorem jednostek, które bawią się jak lubią

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

806

zawsze moze znalezc sie ktos kto powie ze jak nie dziala na standardowym komputerze to do wilda... no moze nie na ataroskiej "scenie", wiec z tymi porownaniami to tak srednio ;-)

czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.

ale wolalbym spiew po niemiecku :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

807

.. no i sprzętowe przygotowanie compo na Forever pozostawiało dużo do życzenia. Zaryzykuję stwierdzenie dramat.

Kontakt: pin@usdk.pl

808

Poziom jakości bigscreen'a i nagłośnienia ustalił / ustawił ma wysokim C drewniany ludek.

Można by spokojnie wprowadzić miarę DZIADYGI z boru w skali miernoty (dziadostwa) do mariota (taki hotel).

Ale prace były przecież spoko (no jak zawsze krapy takze)

809

...bo nie było innego wyjścia, trzeba było jakkolwiek uratować sytuację..

Kontakt: pin@usdk.pl

810

xxl napisał/a:

czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.

dla mnie tez efekt był bardzo ciekawy - nie dość że przy włączonym ekranie, to jeszcze na dwa głosy i z podkładem muzycznym.
nie widziałem czegoś takiego do tej pory. Dodatkowo dochodzi sentyment, bo to piosenka którą znało 3/4 sali z dzieciństwa i przy okazji świetnie się bawiło. Komuś podoba się bardziej wirujący robocik ze świetnymi efektami, (które są super wypasione, ale jednak już je widzieliśmy w poprzednim demo), a komuś bardziej piosenka Karela Gotta śpiewana przez czajniki. Nie ma wytycznych co się nam powinno podobać :) Chyba że już są, a o czymś nie wiem.

811 Ostatnio edytowany przez swiety (2023-03-21 15:40:53)

gdzie wy tam mieliście włączony ekran ? ja tam widzę włączone sprity przy wyłaczonym ekranie żeby mało czasu dma zabierało i tyle ;)  Ponieważ każdemu się coś innego może podobać więc zapytałem na forum jakie są opinie ludzi i w ten sposób można wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość co do sensowności spuszczania się nad kodem i siedzeniem nad demem kiedy to może totalnie nie mieć sensu bo nie trafię w gusta odbiorców, jakiś czas mnie nie było na scenie więc może dużo się pozmieniało po prostu

812

racja, ekran może jest wyłączony, ale grafika jako taka jest :) i nawet się trochę rusza.
Ja myślę, ze ogólnie takie wartościowanie nie ma sensu.
Gusta są gustami i ludzie mają wiele różnych przesłanek oceniając sztukę, bo w takich kategoriach postrzegam demoscenę.
Inna sprawa, że niepotrzebnie na lewo i prawo się mówi, że demo NG/zelax powstało "na szybko" w 5 dni.
Nie dodaje mu to prestiżu.
Rozmawiałem z Rogerem o śpiewających czajnikach i siedzieli nad tym kilka miesięcy.
Ludzie tez doceniają zaangażowanie a nie tylko efekt wow.

813

swiety napisał/a:

w ten sposób można wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość co do sensowności spuszczania się nad kodem i siedzeniem nad demem kiedy to może totalnie nie mieć sensu bo nie trafię w gusta odbiorców

gusta odbiorcow... hmmm

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

814

Taka ocena że to że demo powstało w 5 dni jest mocno niesprawidliwa , bo to że sama produkcja owszem została poskładana w niecały tydzień to nie oznacza że np mój kod z unified nie był rozbudowany czy nie siedziałem nad nim w wolnych chwilach żeby np móc robić wieloobiektową animację - np osobny obiekt głowa a osobny tułów co nieco przypomina uproszczoną animację szkieletową. Wiadomo że wykorzystaliśmy pewne rzeczy które już mieliśmy, ale to że zostały poskładane w 5 dni nie oznacza że sam kod nie był wcześniej rozwijany ;)  Nad silnikiem do Unified siedziałem od czasu Rewinda więc pół roku , został praktycznie od nowa napisany bazując na silniku z Reditusa
Co do gustów to właśnie po to rzuciłem luźne pytanie żeby je poznać ;)

815

Ja tylko mówię co kilka razy słyszałem i co moim zdaniem wcale nie było potrzebne, bo mogło mieć wpływ na ocenę.
A to że całkowity nakład pracy był z pewnością wiekszy niż 5 dni - to zdaję sobie sprawę.
I pewnie parę osób tez sobie zdaje, ale niestety nie wszyscy.
I jak ktoś usłyszy, że demo powstało w 5 dni versus dłubanie pół roku to wiesz... MARKETING :)

816 Ostatnio edytowany przez pablozp (2023-03-21 17:14:16)

@święty ja się dziwie że po tym co dokonałeś na scenie i czym wogóle była prawdziwa scena nie eksploduje ci łeb od tej dzisiejszej lameriady pitu pitu 

p.s. pisze to bez żadnych podtekstów .. ot taka myśl która chce być napisana

.

817

Słowacja i Forever to specyficzne party. To, że swoi głosują na swoich było znanym zagadnieniem onegdaj - dziś jest jakby nie inaczej. Stąd też nasz głupi Foreverowy żart (z Lisem) który przerodził się niestety w konflikt z X-Rayem. Dlatego kiedyś na polskich parties było tak, że przynajmniej w przypadku prac msx / gfx ukrywało się autorów i wpływ "koleżeńskiego" zjawiska był jakby mniejszy.

Musimy się po prostu zebrać w większą "kupę" na ten Forever i zagłosować patryjotycznie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

818

Z drugiej strony wygrywały tam polskie produkcje, jak Shrine czy Bash. Fakt faktem, nie miały wtedy specjalnej konkurencji.

Albo sprofilować produkcje na Krteki, Żwirki, Muchomorki i Wodniki Szuwarki(!) a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.

I Ty zostaniesz big endianem...

819

nie chciałem tego mówić, ale takie wrażenie odnoszę.

Kontakt: pin@usdk.pl

820 Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-03-21 18:16:23)

Na Forevera ja juz nic wystawiac nie bede. Przywiezlybysmy demo robione dwa lata i by bylo tak samo. Demo Recall i demko MEC'ow tak samo dostalo od Jozin z Bazin (prodka ascii i cover Juzina). Po tej akcji zadnej prody od autora Recall juz nie bylo.

Na aage jest napisane, ze zvonsky powstal w 2 tygodnie. Ekran jak swiety pisal jest wylaczony. Zreszta termin "robione miesiac" nic nie znaczy bo moze to byc to lacznie 3 godziny przez ten miesiac.

Czyli ogolnie wyznacznikiem jest, ze jak jedna osoba sama dlugo posiedzi to dajemy 10/10. TBL martw sie o EONa2.

Pomijam, ze w przypadku tej prody tylko skladanie bylo 5 dni, sam objekt 3d kris zaczal z 2 miechy wczesniej i rzezbil w nim dlugo, aby w koncu ladnie i sensownie na xl/xe sie dalo.

Ja dobrze rozumiem szmieszki i przy % zabawa. Nawet najlepsze demo z ZX mialo mniej punktow - wiec to na party nie ma sensu
bo inna grupa odbiorcow. Wystarczy digi krecika walnac i done.

821

http://www.atari.org.pl/informacje/fore … sults/1268

trzeba spiknąć się z Agendą, to zajmiesz pierwsze miejsce Święty :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

822

Juzin by wciagna ilussie nosem i wyplul, easy.

https://demozoo.org/parties/129/

823 Ostatnio edytowany przez tebe (2023-03-21 18:35:14)

tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...

https://demozoo.org/parties/130/

pewnie trzeba by poznać frekwencję Polaków na każdej takiej edycji, wtedy jakieś wnioski co do stronniczości mogą się ujawnić

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

824 Ostatnio edytowany przez solo/ng (2023-03-21 18:35:03)

miker napisał/a:

a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.

i taki jest (?)  plan, choc po wystawianiu u nas tez jakies czepialstwo, pasywno-agresywne przytyki ch*j wie dlaczego i fochowanie. Entuzjazm w ciagu roku spadl nam dosc mocno. Dobrze, ze laoo robi juz sdk nowej platformy.

825

tebe napisał/a:

tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...

https://demozoo.org/parties/130/

Jeszcze raz: Juzin wciagnalby Ilussie nosem. Smieszek smieszkowi nierowny. Jak widac cienkie szmieszki tez sa.