76

bocianu napisał/a:

Albo osobna filiżanka na nielegale.

dobry pomysł
nabyłbym taką do kompletu

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

77

Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

A ja wolę rozkazy 65C816. :-P

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

78

Lizard napisał/a:
Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

A ja wolę rozkazy 65C816. :-P

też bardzo dobry pomysł

bocianu napisał/a:
Cyprian napisał/a:

fajnie by było mieć też nieudokumentowane instrukcje ale nie będę się upierał

jest ich dość sporo, więc chyba tylko wewnątrz kubka. Albo osobna filiżanka na nielegale.

w sumie to intencjonalnie użyłem innego określenia na te instrukcje żeby nie wywoływać sami wiecie kogo z lasu :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

79

Cyprian napisał/a:

w sumie to intencjonalnie użyłem innego określenia na te instrukcje

Przynajmniej tutaj nie poruszajmy tego tematu.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

80 Ostatnio edytowany przez mono (2023-02-25 11:54:08)

bocianu napisał/a:

Ja widzę jeszcze parę pustych miejsc, wiec...

A ja bym dołożył jak wygląda ramka powrotu odłożona na stos przez:
- BRK
- JSR
- przerwanie IRQ/NMI.

Edit: I zobrazowałbym przy okazji który bajt na stosie wskazuje SP (że ten, na którym zostanie dopiero coś położone).

Edit 2:
-------------------
PC-3: JSR abs
PC: ---

SP+2: MSB PC-1
SP+1: LSB PC-1
SP: ---
-------------------
PC-1: BRK
PC: ---

SP+3: MSB PC+1
SP+2: LSB PC+1
SP+1: SR (B=1)
SP: ---
-------------------
PC: <int IRQ/NMI>

SP+3: MSB PC
SP+2: LSB PC
SP+1: SR
SP: ---
-------------------
Edit 3: poprawiłem numerowanie SP za sugestią Lizarda :) bo było odwrotnie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

81

Lizard napisał/a:

Może ktoś chciał zrobić z BRK intelowskie INT? Przecież pobranie opkodu nie jest jakąś wielką filozofią.

chodzilo o pobranie argumentu ale fakt zaden problem... widzialem tez sztuczke w ktorej BRK jest 3 bajtowy ;-) argument 2 bajtowy sluzyl jako adres a powrot z takiego przerwania byl przez rts ech.... to byli czasy prawdziwych programistow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

82

Prawdziwych programistów dłubiących w lewym uchu palcem prawej ręki.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

83

mono napisał/a:

A ja bym dołożył jak wygląda ramka powrotu odłożona na stos przez:
- BRK
- JSR
- przerwanie IRQ/NMI.

Ej! To ma być gadżet, a nie kompendium. :-) Nie widzę miejsca dla takich informacji.

mono napisał/a:

SP-2: MSB PC-1
SP-1: LSB PC-1
SP: ---

Coś mi mówi, że liczysz nie w tę stronę. :-)

xxl napisał/a:

widzialem tez sztuczke w ktorej BRK jest 3 bajtowy

Taka sztuczka stosowana jest z powodzeniem od 35 lat dla rozkazu JSR dla stringów.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

84

Za jakiś czas ktoś wpisze w wyszukiwarkę jakiś rozkaz 6502 i wyskoczy mu wątek o kubkach. To się zdziwi...

85 Ostatnio edytowany przez xxl (2023-02-24 20:41:37)

Lizard napisał/a:

Taka sztuczka stosowana jest z powodzeniem od 35 lat dla rozkazu JSR dla stringów.

prawdopodobnie piszesz o przekazywaniu parametrow do procedury za operandem rozkazu jsr... uzywane juz od czasu apple jakies 50 lat? natomiast w brk nie chodzi o zmienna dlugosc parametrow za rozkazem tylko o sztuczke z odmiennym traktowaniem adresu powrotu przez rti i rts z czego masz rozkaz 2 lub 3 bajtowy ;-)

w wielkim skrocie

---
poza tym swiat poszedl do przodu pojawily sie samoloty i amfetamina, ale niektorzy dalej uzywaja przeplatnia danych i kodu (jsr i parametrem za operandem), wystarczy raz konserwowac taki program i juz nigdy sie takiej wiochy z jsr nie zrobi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

86

Nielegale mogę na łyżeczkach wygrawerować :D Tylko trzeba by próby zrobić :P

Sikor umarł...

87

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo

A tabelka przy CMP jest genialna, bo ze znacznikiem C mam ten sam problem jak ze zmianą czasu - nigdy nie wiem w którą stronę się zmienia :)

88

Sikor napisał/a:

Nielegale mogę na łyżeczkach wygrawerować :D Tylko trzeba by próby zrobić :P

piękny pomysł
zanabyłbym

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

89

Lizard napisał/a:
mono napisał/a:

SP-2: MSB PC-1
SP-1: LSB PC-1
SP: ---

Coś mi mówi, że liczysz nie w tę stronę. :-)

Słusznie :) Poprawiłem.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

90

A można robić nadruk w środku kubka?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

91

Tak. Robisz na zewnątrz, po czym wywijasz na drugą stronę i na końcu przyklejasz ucho.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

92

Lizard napisał/a:

Tak. Robisz na zewnątrz, po czym wywijasz na drugą stronę i na końcu przyklejasz ucho.

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&amp;item=10297

Post's attachments

thank-you-captain-obvious-meme[1].jpg 124.68 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

93 Ostatnio edytowany przez pajero (2023-02-25 07:24:02)

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero

94

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

95

No właśnie?

A Ty Mateoos jeszcze powiedz, czy rozmiar 195x95 mm jest prawidłowy do zadruku kubka 440ml.

pozdro!

96

Tak, 19.5x9.5 przy rozdzielczości 300 dpi, ale jeszcze się upewnię. Tak samo zapytam o format, chociaż ja ostatnio wysyłałem im PDFa i też poszło.

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

97

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero
15. agahes x2

98

1. VLX x2
2. Mono
3. Lizard
4. Cyprian
5. Koala x2
6. bocianu
7. pancio x2
8. Sikor - a co mi tam ;)
9. mgr inż. Rafał
10. Mateoos
11. Lopez
12. Rastan x2
13. Laoo
14. Pajero
15. agahes x2
16. seban x4

99

Mateoos napisał/a:

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?


TO jest dobre

https://mimuma.pl/opcodes/cmp.png

100 Ostatnio edytowany przez Lizard (2023-02-26 12:50:57)

Mateoos napisał/a:

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?

Jeszcze nie. :-] JMP pośredni oznaczony jest jako "(IND)". Wnioskuje o zmianę na "(ABS)". Jak już wcześniej pisałem, nawiasy determinują tryb, więc powtórzenie tej informacji nie jest konieczne.

Resztę można zostawić w obecnej formie. I tak jest zajebiście. :-D

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.