1

Wklejam swój post z sąsiedniego forum.

Na wstępie chciałem jeszcze podziękować za rady Mono i Kuby Husaka, którzy podczas ostatniego spotkania na zoomie
wytłumaczyli kilka istotnych rzeczy i otworzyli mi oczy na parę spraw. Wasze cenne uwagi biorę do siebie i będę je chciał uwzględnić przy następnej grze nad którą właśnie pracuję. Zaznaczam, że wszystko to dla mnie nowości, a dla niektórych pewnie banał i oczywista oczywistość. Chodzi tu m.in o wykorzystanie zegara systemowego zamiast pętli for...to (bo chociaż gra nie wykorzystuje Rapidusa to nie będzie on stanowił problemu, gdy pozostanie włączony), nie wygaszanie antica na czas podmiany grafiki, czy odpowiednie rozmieszczanie danych w pamięci itd.

Na zachętę wrzucam kilka istotnych informacji-założeń i parę grafik. Obecnie ulepszam "silnik", poprawiam scenariusz, rysuję grafiki itd. Gra nosi tytuł Moon Quest i tak mniej więcej się przedstawia:

- gra tekstowo-przygodowa
- klimaty kosmiczne (rakiety, naukowcy, podróże kosmiczne itd.)
- doczytywane grafiki lokacji
- niecustomowy zestaw fontów
- 2 wersje językowe PL/EN
- sterowanie joystickiem i zestaw stałych poleceń
- zapis/odczyt postępu
- ekwipunek
- obsługa NTSC/PAL (kolory)

I wszystko w Basicu (a jakże inaczej), kompilowane.

Post's attachments

MQ3.png 3.48 kb, liczba pobrań: 1 (od 2022-01-10) 

MQ6.png 2.92 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Pewnie znów będzie, że się czepiam, ale jak zdecydujesz się wypuścić wersję anglojęzyczną, to daj komuś teksty do korekty, bu już na tym screenie są ze dwa błędy...

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

3 Ostatnio edytowany przez stRing (2022-01-10 21:31:25)

czepiasz się ;)
Domyślam się że powinno być: You've come up the ladder. You see a space rocket.
Teksty będą jeszcze poprawiane, ale raczej będę to robił sam - jakaś tam wiedza podstawowa + tool do sprawdzania gramatyki.

4 Ostatnio edytowany przez TMK (2022-01-11 15:45:19)

Rozumiem, że w wersji finalnej będą większe odstępy między wierdszami i te polskie literki nie będą tak poprzesuwane w pionie, zbyt ładnie to nie wygląda ;) No i komenda USE i OPERATE (UŻYJ, URUCHOM), czy to ma sens powielać w zasadzie tą samą komendę znaną z przygodówek (USE / UŻYJ), zwykle jest USE/UŻYJ i EXAMINE/ZBADAJ?

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

5

Fonty będą poprawiane.
Komenda USE będzie prawie zawsze dostępna i będzie dotyczyć przedmiotów z ekwipunku. OPERATE kontekstowo na rzeczach z otoczenia.
EXAMIN u mnie to właśnie LOOK czyli ogólnie sprawdź otoczenie.

6

stRing napisał/a:

Teksty będą jeszcze poprawiane, ale raczej będę to robił sam

A to raczej nie jest dobra praktyka. I nie robię wycieczki osobistej, tylko mam na myśli ogólnie ograniczenie testowania czegokolwiek tylko do samego autora. Jak chcesz mieć produkt 1. klasy, to ja bym sugerował sprawdzenie przez "nejtiiw-spikera".

Super że powstaje nowa gra. Ja prawie nie gram, ale akurat w Adam Is Me pograłem i jeszcze mam zamiar.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

7

Być może rozważę wydanie wpierw wersji PL a potem może ktoś pomoże mi to sprawdzić/poprawić i wtedy wypuszczę wersję EN. Sytuacja jest dynamiczna :)

8

Gra doczeka się 3 wersji językowych jeśli wszystko pójdzie dobrze. Poniżej fragment fabuły i ekran początkowy.

Post's attachments

de.png 4.82 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

en.png 4.67 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

pl.png 4.79 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

9

https://youtu.be/k5hjbhFOBn4

10

Nie ukrywam, że uwielbiam ten gatunek gier. Trzymam kciuki i napiszę wprost - nie mogę się doczekać!

fb.com/MagiaOsmiuBitow | fb.com/RetroKlinikaSerwis | fb.com/RetroKlinika | soundkiller.bandcamp.com

11

Fajnie to wygląda. Kibicuję i też nie mogę się doczekać, bo również lubię tego typu gry.

12

Dzięki panowie. Mam nadzieję że Wam się spodoba. Ogólnie są trzy większe lokacje w grze, w tym jedna nie na naszej planecie, więc jest co robić. Krytyka mile widziana, żeby w przyszłości się poprawić.

13

Gdyby ktoś szukał gierki to jeszcze nie ma. Na głównej stronie widać, że to jest gra z tej puli od Abbuc, czyli na razie jest tylko wideo i dostęp do pliku chyba jak ktoś zapłaci wpisowe/składkę.

Tutaj link: http://www.atari.org.pl/informacje/abbu … wideo/2324

Na tę samą blokadę nadziałem się na zaprzyjaźnionym forum w przypadku gry "Arcadia".
https://atarionline.pl/forum/comments.p … e=1#Item_9

Czekamy, bo warto.

14

Życzę miłej gry.

Post's attachments

Moon Quest DE v1.0.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 10 (od 2022-10-30) 

Moon Quest EN v1.0.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 10 (od 2022-10-30) 

Moon Quest PL v1.0.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 26 (od 2022-10-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

15

stRing napisał/a:

Życzę miłej gry.

Jakieś 50 minut mi zajęło ukończenie, ale udało się wznowić produkcje :)
Fajna i relaksująca gierka. I podobało mi się kilka smaczków - ale nie będę spoilował innym.

Dzięki :D

16

Łoł, ale szybko! Masz chyba doświadczenie w przygodówkach. Kilka osób na forum AtariAge się gdzieś tam blokowało z tego co mi pisali, a tu proszę, bez solucji :)

17

Sporo grałem w przygodówki swego czasu, pewnie dlatego. A w zeszły weekend przechodziłem sobie Secret of Monkey Island i może dlatego jestem ciągu :)

Ale też nie było w Twojej grze jakichś nielogicznych akcji typu "użyj kaczki na taborecie żeby dostać śrubokręt", a to zawsze deprymuje.
W sumie zablokowałem się tylko jeden raz, szukając dźwigni do platformy.
Zauważyłem, że w Moon Quest bardzo ważna jest komenda "ZOBACZ" ;)

18

No Monkey Island to moja ulubiona seria. Ostatnio kończyłem najnowszą (szóstą) część.

19

Ja pewnie dopiero w tygodniu potestuję (po pierwszym)... Proszę nie spojlerować :D

Sikor umarł...

20

Dziękuję, będzie grane, uwielbiam przygodówki. MI1/2 też moje ulubione ;)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

21

Fajnie wygląda. Sam tworzyłeś grafikę czy komuś zleciłeś?

22

Wszystko robiłem sam. Ale każdy tryb powyżej 5 pewnie byłby za dużym wyzwaniem, nie mówiąc o czasie spędzonym na próbach narysowania czegoś czytelnego i akceptowalnego. Chyba największą frajdę w grafice dało mi rysowanie twarzy i przypisywanie kolorów.

23

Test z dopałkami wyszedł pozytywnie ;). Czyli Rapidus + HDD i wszystko śmiga.

Kontakt: pin@usdk.pl

24

Na Rapidusie gra była testowana. Fajnie działa jak się chce speedrun'a robić :) Niestety sfx'y odtwarzają się dużo szybciej.