Wklejam swój post z sąsiedniego forum.
Na wstępie chciałem jeszcze podziękować za rady Mono i Kuby Husaka, którzy podczas ostatniego spotkania na zoomie
wytłumaczyli kilka istotnych rzeczy i otworzyli mi oczy na parę spraw. Wasze cenne uwagi biorę do siebie i będę je chciał uwzględnić przy następnej grze nad którą właśnie pracuję. Zaznaczam, że wszystko to dla mnie nowości, a dla niektórych pewnie banał i oczywista oczywistość. Chodzi tu m.in o wykorzystanie zegara systemowego zamiast pętli for...to (bo chociaż gra nie wykorzystuje Rapidusa to nie będzie on stanowił problemu, gdy pozostanie włączony), nie wygaszanie antica na czas podmiany grafiki, czy odpowiednie rozmieszczanie danych w pamięci itd.
Na zachętę wrzucam kilka istotnych informacji-założeń i parę grafik. Obecnie ulepszam "silnik", poprawiam scenariusz, rysuję grafiki itd. Gra nosi tytuł Moon Quest i tak mniej więcej się przedstawia:
- gra tekstowo-przygodowa
- klimaty kosmiczne (rakiety, naukowcy, podróże kosmiczne itd.)
- doczytywane grafiki lokacji
- niecustomowy zestaw fontów
- 2 wersje językowe PL/EN
- sterowanie joystickiem i zestaw stałych poleceń
- zapis/odczyt postępu
- ekwipunek
- obsługa NTSC/PAL (kolory)
I wszystko w Basicu (a jakże inaczej), kompilowane.