1 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2022-10-19 23:13:07)

Karta może wyświetlać na raz trzy warstwy każda z 256 kolorami z palety 16 milionów
Warstwy mogą być między sobą mieszane operacjami: add, sub, overlay oraz xor.

http://ultradev.ultrafex.de/ultraboost.html

Zestaw do programowania: emulator Steem i przykładowy kod:
http://ultradev.ultrafex.de/ultrabooststeemandapi.html

Przykładowe demo:
https://www.pouet.net/prod.php?which=92049
https://www.youtube.com/watch?v=2CukRj5bZuc

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

2

Spoko, prawie 200KB na grafikę:) ciekawe jaki koszt

Mayonez/COBRA
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD

3

czekam na odpowiedź od Olafa kiedy bzie dostępne no i jaka będzie cena.

Jeśli chodzi o grafikę to dobre pytanie jakie są tam rozdzielczości. Z tego co doczytałem to warstwa 1 i 2 jest generowana przez SHIFTER (nieparzyste linie warstwa 1, nieparzyste - 2, czyli 32kB łącznie na obie warstwy), a 3 z wewnętrznej pamięci karty 16kB.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Kolory kolorami ale tam jest silnik 3D i to demko z obiektem 350+ trójkątów działające absolutnie miodnie.
Wychodzi na to, że gry typu starglider, simulcra, F1 czy frontier jakby "przepiąć" na ten układ to mamy 60FPS w ST :O
Pewnie nie jeden z nas może powiedzieć: "biorę cena nie gra roli" - bo w kńcu na takie coś czekaliśmy...

/l\tari

5

dynamike2010 napisał/a:

Kolory kolorami ale tam jest silnik 3D i to demko z obiektem 350+ trójkątów działające absolutnie miodnie.

Dokładnie tak.
Pamiętam to demko z Silly Venture i moją uwagę przyciągnęły płynnie animowane teksturowane obiekty.
Karta musi oferować coś więcej, niż tylko to o czym pisał Cyprian.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

To możesz przeczytać w linkach które podał, ale zacytuję dla Ciebie fragment

And finally there is a 3d engine which supports you with 3d calculations with up to 16 objects in space. This is a bit like on falcon and DSP. The demo does not really show the strength of the 3d engine.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7

Dziękuję. Nie "kliknąłem" w linki. ;)
No, ale teraz wszystko jest jasne.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

8

Czyli w trybie 3D to de facto oddzielny komputer, do którego Atari tylko przesyła dane, a on robi całą resztę. Fajne, tylko po co? Kupi to może kilkaset ludzi, powstanie kilka demek, może jakaś gierka, a po dwóch latach się tym wszyscy znudzą i to będzie koniec... tak, wiem, marudzę ;)

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

9 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2022-10-21 15:52:13)

Rzecz jest ciekawa, bo grafika tworzona jest z oryginalnej pamięci ekranu przez odshiftowanie tego co shifter wyshiftował i zinterpretowanie tego na nowo jako chunky.
Co do 3D to ja rozumiem że  jest to raczej koprocesor, który się karmi macierzami i zwraca wynik obliczeń, więc do robienia całej reszty to raczej daleko.

No i ostatecznie facet zrobił sobie to dla sportu, więc kwestia "po co" są poza nawiasem.

10

Fajna kanapka z 480p 16bit... Dla STE... Może ktoś wie czy on planuje to zrobić bardziej "flat"?
https://twitter.com/thetechnoshed/statu … A&s=19

/l\tari

11

Już 1080p... https://twitter.com/thetechnoshed/statu … A&s=19
I wygląda to pięknie...

/l\tari

Ładne. Co najmniej jedna płytka z tego stosu nie jest potrzebna w finalnym produkcie. To jest na STE, w przypadku ST odpadnie jeszcze jedna płytka z tej kanapki.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

13

zgaduję że końcowa wersja będzie wpinana wprost w płytę STE, bez adapterów i debugów

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org