laoo/ng napisał/a:Cyprian napisał/a:Czyli 060 bez mmu dziala pod TOS 4.04?
Ja tam się nie znam, ale na mój rozum TOS jest na tyle elementarny, że nie dotyka MMU. Nie wydaje mi się, żeby jakiekolwiek demo miało też czerpać korzyści z MMU. Ja teoretycznie rozkminiałem, że można byłoby pamięć sobie w demku przemapować, żeby w pierwszych 64k mieć jakąś fajną tablicę, ale to by coś dało na 68000 a nie na 68060
TOS używa MMU. Nie pamiętam w tym momencie dokładnie do czego, ale oznacza pewne obszary pamięci jako keszowlane a pewne nie (data cache dla np. ROM)
Mam gdzieś zrzut drzewka PMMU dla TOS 4.04 i 3.x
Co do dem to jestem bardzo ciekawy które zadziałają a które nie.
Wiem że dema DHS używają FPU. Np. koder DML używa MMU do przyspieszenia pracy (obszar obrazu ustawia jako niekeszowalny) procesora.
Dema amigowe mogą nieużywać MMU bo oni mają trochę 'inny' system, taki który nie rozumie idei MMU.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org