czyli nie jest zupelnie przypadkowe ani nawet przypadkowe
No tak. Losowe działanie tych niestabilnych też jest konsekwencją uproszczeń i nie ma nic z przypadkowości. Nie ma jak dyskusja polegająca na łapaniu za słówka...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Scena - 8bit » co dalej ze sceną /|\ 8bit?
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czyli nie jest zupelnie przypadkowe ani nawet przypadkowe
No tak. Losowe działanie tych niestabilnych też jest konsekwencją uproszczeń i nie ma nic z przypadkowości. Nie ma jak dyskusja polegająca na łapaniu za słówka...
W sumie to nie wiem o co tyle krzyku.
W 2016 (kurcze, jak ten czas leci) na SV puściliśmy produkcję z nielegalami i nikt się nie oburzył :)
Kto chce to użyje, kto nie chce to nie. Ot i cała dysputa.
te niestabilne tez nie dzialaja losowo... ech
sorka ale to nie jest lapanie za slowka tylko nie znasz tematu...
W istocie. Nie znam tematu. Opieram się tylko na istniejących opracowaniach:
ANE (XAA)
* AND X + AND oper
Highly unstable, do not use.
A base value in A is determined based on the contets of A and a constant, which may be typically $00, $ff, $ee, etc. The value of this constant depends on temerature, the chip series, and maybe other factors, as well.
In order to eliminate these uncertaincies from the equation, use either 0 as the operand or a value of $FF in the accumulator.
(A OR CONST) AND X AND oper -> A
W 2016 (kurcze, jak ten czas leci) na SV puściliśmy produkcję z nielegalami i nikt się nie oburzył :)
którą z ciekawości?
Kto chce to użyje, kto nie chce to nie. Ot i cała dysputa.
Nie wiem jak inni, ale ja podzielam stanowisko Menscha i nie mam nic przeciwko używaniu "niezagospodarowanych kodów rozkazów". Nawet uważam, że w bardzo ciasnej pętli gdy gonimy za plamką i mamy te kilka cykli na ustawienie jakiegoś rejestru kolorów, to zmieszczenie się dzięki nieudokumentowanej instrukcji jest chwalebne.
Śmieszy mnie tylko krucjata XXLa, że "atari tak chciało", podczas gdy akurat tak im wyszło i jak wiemy z cytatu Menscha odnośnie 6502 mieli w dupie co wyszło. Śmieszy mnie też trzymanie się zwrotu "konsekwencja uproszczeń" zamiast "przypadek", zupełnie jakbyśmy mieli do czynienia z boską interwencją. Ja po prostu jestem z tych, że jak bomba spadnie na twój dom, a nie dom sąsiada, to tracisz dom przez przypadek, a nie w konsekwencji tego, że "Bóg tak chciał". Jedyne co mi przychodzi do głowy, że kolega używający takich zwrotów myli przypadek z losowością.
używamy nielegali do woli
korzystamy z opracowania udostępnionego przez XXL-a
http://xxl.atari.pl/sally-6502c/
niestabilne omijamy (Mad Assembler zgłasza ostrzeżenie w przypadku użycia niestabilnych rozkazów)
@Pin - https://www.pouet.net/prod.php?which=68576
pokręcone toto nawet jak na nasze standardy :)
tradycyjnie też z grafiką słabo (choć tutaj by się przydała).
@Laoo - jak dla mnie kodowanie jest zajęciem bardziej technicznym niż filozoficznym, a w tej materii mesjaszami przejmuję się mało.
z nielegali - IMHO najbardziej użyteczny to jest LAX (zp),y który zastępuje nieistniejący LDX (zp),Y choć reszta stabilnych też się czasem przydaje.
Śmieszy mnie też trzymanie się zwrotu "konsekwencja uproszczeń" zamiast "przypadek",
sam dales przyklad z LAX i wlasciwie prawidlowe wnioskowanie ze w konsekwencji moze byc tak ze zaladuje do x i a ta sama wartosc i nadal mowisz o przpadku? przypadek by byl gdyby np. w rejestrze y znalazl sie bajt ze szczytu stosu. widzialem nawet opracowanie ktore na podstawie samego dekodera rozkazu legalnych podpowiadal jak mogloby wygladac nielegal.
sprawa dwa to te dokumentacje z c64... juz mowilem ze to moglbyc problem tego ze w swiadomosci utwalilo sie ze nielegale "dzialaja losowo" ... nie. zrodla byly do dupy.
:)
I am happy my brainstorming made You better day or smile.
Anyways someone wrote about 060 falcon so why not VBXE+Ultimate1mb and 100mhz 65f02(fpga 65c02) like PokeyMax developer replied me there are fpga shortage but He is working on it.
https://www.e-basteln.de/computing/65f02/65f02/
With 100mhz there can be nice 3D games or lot of sprites using vbxe or standard graphics. Or sample playback via pokey. Or lot of sprites.
I know its monster. But I can imagine. Something as on Falcon scene using 68060 category.
Or as second coprocessor for fast math in cartridge.
albo oblizujacego sie grubasa na tle teczowych parasolek...
Ale czekaj, źle że grubas, źle że się oblizuje czy źle, że na tle tęczowych parasolek?
Bo jak trzeba muzykę do gry to nagle już ci nie przeszkadza, że
autor muzyki
sobie kręci tęczową parasolką w wildzie? Czy przeszkadza ale jakoś się przemogłeś?
musialem znalezc cytat bo ten twoj jest pozbawiony kontekstu:
nie ma takiej granicy, drzewiej w wildzie zobaczlbys lifehacki z dzwonieniem za darmo albo cos z podkrecaniem sprzetu a dzis obejrzysz faceta w lodce, pokaz cwiczen gimnastycznych albo oblizujacego sie grubasa na tle teczowych parasolek... nie ma granic. mamy wspanialy postep na "scenie"
odpowiedz juz padla:
kolejna sprawa to ukladanie kolejnosci, trolololo kompo znaczy WILD musi isc PO glownym daniu, nie mowie na koncu ale PO demo compo, puszczanie tych wykwitow wczesniej zmusza polowe ludzi do opuszczenia sali... litosci
wiem, ze Wild Compo rzadzi sie swoimi prawami, taka kategoria dla tiktokerow lat 90, i bardzo chetnie jade 700km aby zobaczyc parasolki lgbt albo obejrzec film o facecie w lodce, ale czy nie moznaby przesunac takiej intelektualnej uczty na koniec konkursow na party?
jak widzisz problem dotyczy sortowania kategorii.
oczywiscie trzymam kciuki za niebinarnych, dwutlenek wegla czy co tam jeszcze chcesz.
Ciagle piszesz o scenie. Scena to, scena tamto. Przeciez ty nigdy nie byles, nie jestes i nie bedziesz "na scenie". Nie masz z tym nic wspolnego, nie brales w tym udzialu (poza "intrem" z SV z 3 klatkowymi animacjami jako efekty kek), za to dol powiedzenia o tym masz najwiecej z calego atarowskiego community. Almighty krol z Olimpu rzuca oceny na grupy scenowe. Lamer totalny.
Przepraszam, o co się kłócicie...?
Chciałbym się dołączyć, wtrącić coś na zasadzie "nie znam się, to się wypowiem", ale ciągle nie mogę załapać, o co chodzi. Podejrzewam, że jakieś zamierzchłe grzeszki.
A nie prościej byłoby zluzować wentyle i po prostu dobrze się bawić? Ja bym chciał na zlotach oglądać "wyciskające wszystko z gołej 65XE" demo ale chwilę później chętnie zobaczyłbym, co potrafi Rapidus z VBXE. Scenę tworzą ludzie, a nie procedury, przepisy i wytyczne. Walić schematy. Musimy natychmiast zacząć cieszyć się z najprostszych rzeczy. Jest później, niż nam się wydaje :)
W styczniu jadę z Wami, żywymi ludźmi się spotkać - i nie będę pilnował, czy ktoś użył nielegala.
Ja bym chciał na zlotach oglądać "wyciskające wszystko z gołej 65XE" demo ale chwilę później chętnie zobaczyłbym, co potrafi Rapidus z VBXE.
ja również,
przydało by się trochę nowych produkcji na golasa ale również na Rapidusa
Przepraszam, o co się kłócicie...?
Mam wrażenie, że to nieco moja wina. Jako świeżak na tym forum, parę stron wcześniej zadałem pytanie o to co bardziej doświadczeni forumowcy myślą na temat pisania super zaawansowanych produkcji na Atari rozbudowywane o elementy, których ten komputer nigdy nie miał. Bo ja - będąc osobą całkowicie z boku - mam tutaj pewną wątpliwość. Bo ile z takiego Atari jest jeszcze Atari? Przecież gdyby iść za ciosem to ostatecznie można do obudowy 600XL wsadzić jakiegoś mikro peceta z emulatorem, podłączyć klawiaturę atarowską przez jakiś DIY-interfejs i można mówić, że to 600XL z pamięcią 1GB i procesorem 2GHz. Nawet na tak popędzonym emulatorze da się pewnie bez większych optymalizacji napisać płynnie działające coś na kształt Quake. Tylko czy poza obudową i klawiaturą będzie to jeszcze Atari?
Ale z drugiej strony, to właśnie dzięki tym wszystkim ciekawym nowym projektom - łączącym starą technologię z nowoczesnymi rozwiązaniami, ośmibitowce jeszcze żyją.
I to jest ten mój dylemat, o który spytałem.
Nie jestem osobą ze "sceny", więc nie znam wszystkich niuansów konkursów scenowych, itp. ("kompotów" zdaje się ;) ). Ale tak sobie wyobrażam - patrząc na to z boku - że robienie oddzielnych konkursów dla piszących na nierozbudowanych komputerach i wyciągających ostatnie poty ze standardowego Atari oraz oddzielnych konkursów dla koderów z komputerami rozbudowywanymi o różne moduły, jest ciekawym pomysłem. Ci pierwsi byliby docenieni za to co jeszcze udało im się osiągnąć na archaicznym, ale oryginalnym zarazem sprzęcie; ci drudzy mogliby pokazać, jakie fajne sprzęty można do tych archaicznych komputerów doczepić i co można na tym uzyskać.
Więc wojna między tymi obiema stronami nie jest potrzebna. I nie chciałem jej wywoływać swoim pytaniem :). Zresztą wątek po jakimś czasie i tak przeszedł w jakimś abstrakcyjnym dla mnie kierunku i nie wiem na ile dotyczy on jeszcze mojego pytania :).
uprzejmie donoszę że Draco ma Rapidusa na 40Mhz
czy to jeszcze Rapidus ;)
@prz Czujesz się zagubiony w niuansach, bo rozbijamy się o semantykę. Podział na standardowe atari i dopalone atari jest od zawsze. Żadne demo na VBXE czy na Rapidusa czy cokolwiek niestandardowego nie startowało w demo compo. Jedynym śliskim tematem jest zainstalowany RAM, bo skoro atari przewidziało naturalnie rozszerzalny sposob na adresowanie dodatkowej pamięci to opory przed jej zwiększaniem nie są zbyt duże. Fabrycznie było dodatkowe 64 kB. Już w epoce świetności tego sprzętu ludzie lutowali sobie 256 czy nawet 512. Teraz za "standardowe" zdaje się uznawać 1024. I to jedyny niuans.
uprzejmie donoszę że Draco ma Rapidusa na 40Mhz
czy to jeszcze Rapidus ;)
Dopóki nie musi chłodzić go wiatrakiem i radiatorem to jest ok.
Dopóki nie musi chłodzić go wiatrakiem i radiatorem to jest ok.
Atari nie chciało aktywnego chłodzenia?
Ciagle piszesz o scenie.
skad ja znam tego pana... a juz wiem:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16535
cos nie 'pyklo' ? ;-)
Jedynym śliskim tematem jest zainstalowany RAM
wydaje mi sie ze takich sliskich tematow jest wiecej np. nielegale, bank dla dosa, wymog dzialania z roznymi urzadzeniami i/o...
uprzejmie donoszę że Draco ma Rapidusa na 40Mhz
ciekawe jak sie ma Rapidus 65816 40MHZ do Eclaire 6502 100MHz (albo wyzej nie pamietam)
Or latest demos on Lynx are using lot of colors, fpu like chip etc and are amazing!
I want see: 64kb/mono pokey demos (lot of c64 64kb productions are beautiful, style) also 1mb/stereo productions (we still have few demos using 1024kb ram or 576kb etc). And in future also Rapidus+VBXE (advanced category) or Eclaire / fpga cpu 100mhz. Basic hardware will show coders skills or musician/gfx as You need make max from basic hardware. On other hand on Rapidus and VBXE or fpga turbocard You can show more like Amiga / Atari STE / PC stuff creativity in 3D objects or amazing effects. All have my respect! Skills and creativity too. I like all demos. But for future yes I want see Amiga / STE like demos on VBXE/Rapidus or future hardware. With lot of colors with sampled channels together with psg pokey. Its exactly same as on Falcon basic hardware and Falcon with 060 turbocard or on Amiga 1200 and 060 Amiga. Yes I want see all demos. I have very few productions so I am not true scener as You guys but I think authors of Rapidus and VBXE was developing it 100s of hours so yes it will be good too to use their upgrades. Also I think people will buy and upgrade vbxe or rapidus maybe both. And we will see software too paint, trackers, GUI, sprite editors, file managers etc. Its like on Apple II GS. Best of best HW. Maybe better paint or GUI or games beautiful like Another World (I have it pn Apple 2 GS). I think Atari when will not use 68000 in ST but 65c816 and AMY soundchip so Atari it self will produce similar system to upgraded Atari 800 XE/XL. Also want see 4kb, 16kb intros. On Forever loved how 3D effect with music can be in 4kb. And want see Amiga users faces on demoparty in future watching better demo than theirs on little Atari :). It makes sense to me:).
40mhz Rapidus thats amazing! Rapidus can be useful for sampled music plus psg together with 3D.
Maybe we can call "A800 Turbo or Plus" Or A800e as STe - enhanced category for VBXE+Rapidus+pokeyMAX
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » co dalej ze sceną /|\ 8bit?
Wygenerowano w 0.048 sekund, wykonano 55 zapytań