1 Ostatnio edytowany przez Commandos (2022-06-16 14:41:57)

Witam. Chciałem przedstawić kilka moich gier które w ostatnim czasie zaprogramowałem :D

Zaczynałem od małego atari 65 xe więc miałem to szczęście poznać masę świetnych tytułów później było c64. Dzięki temu zacząłem uczyć się programowania w Basicu, później był PC i inne języki programowania ale jedno pozostało bez zmian chęć programowania gier komputerowych i video :D.

Ostatnio trochę przez przypadek znalazłem stary podręcznik w wersji amerykańskiej do atari 65xe i postanowiłem przepisać sobie programy które przepisywałem w dzieciństwie :). Jak tylko przeczytałem cały podręcznik pomyślałem że spróbuję napisać kilka prostych gier. W ten sposób powstał Atari tetris w Basicu :) oraz Tanks - czołgi także w Basicu.


http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=9268&download=1

Download atari_teris.zip
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … download=1


http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=9269&download=0

Download tanks.zip
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … download=1

Gry działają ale trochę zwalniają dlatego dobrze jest grać na emulatorze w trybie full speed z F7 :D

Mimo iż jest to forum atari :) pomyślałem że podzielę się z wami projektem gry który stworzyłem ostatnio pod konsole NES w języku C. Jest to gra Project Commando :D

Jest to gra w stylu Commando. Zadanie jest proste trzeba zdobyć 100pkt :). Gra została zaprogramowana w języku C używając kompilatora cc65 oraz materiałów z internetu. Pierwszą część gry stworzyłem w 1998 było to także Project Commando ale było zaprogramowane w Quick Basicu pod dosem. Gra była nieco inna ale z tą samą grafiką :) i trochę innym story - wtedy należało zniszczyć wóz nuklearny :D. Jestem bardzo szczęśliwy że mogę ją tu zamieścić aby każdy kto chce zagrać mógł to zrobić za darmo :).
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=9272&download=0
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=9273&download=0

Download project_commando.nes
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … download=1

Aby uruchomić grę należy ściągnąć emulator NES'a Mesen i uruchomić plik z grą project_commando.nes

Pozdrawiam całe forum atari :)

Post's attachments

atari000.png 1.74 kb, liczba pobrań: 360 (od 2022-06-16) 

atari_tetris.zip 9.84 kb, liczba pobrań: 6 (od 2022-06-16) 

project_commando.nes 40.02 kb, liczba pobrań: 3 (od 2022-06-16) 

project_commando_000.png 2.79 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

project_commando_001.png 3.12 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

tanks.png 1.61 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

tanks.zip 2.35 kb, liczba pobrań: 6 (od 2022-06-16) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Haha, nieźle! Gratuluję pierwszych prób!

To teraz pora na jakiś lepszy język, który nie zabija emulatora ;) => TurboBasic, Action!, MadPascal, CC65, Asembler...

___
Press play on tape...

3

maw napisał/a:

Haha, nieźle! Gratuluję pierwszych prób!

To teraz pora na jakiś lepszy język, który nie zabija emulatora ;) => TurboBasic, Action!, MadPascal, CC65, Asembler...

:D Miałem sporo zabawy z Atari Basiciem pisząc tetrisa :) bo skończyła mi się pamięć i musiałem ograniczyć ilośc klocków niestety :D. Wtedy też pomyślałem czy nie spróbować właśnie jakiejś innej wersji Basica z większą ilością pamięci. Ale zostałem przy klasycznym Basicu. W zasadzie to była pierwsza próba na atari ale po latach :) chodzi o to że już wtedy w latach 90 pisałem proste gry. Obecnie robię nowy projekt nic nie mówię - ale tym razem pod PC :) więc może jeszcze kiedyś spróbuję sił na atari :)

4

Commandos napisał/a:

Miałem sporo zabawy z Atari Basiciem pisząc tetrisa :) bo skończyła mi się pamięć i musiałem ograniczyć ilośc klocków

tetris z wszystkimi klockami mozna zaprogramowac w 384 bajtach (boot sector) a pewnie i krocej ;-)


zerknij na MadPascala i przynies nam swoja gre z NESa :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

@xxl, tu o zabawę chodzi ;)
@Commandos: próbowałeś kompilować basic? Jeśli nie - looknę przy okazji, tylko poproszę, wstaw to do jakiegoś ATR-a, tylko nie pod spartę ;)

Sikor umarł...

6

Sikor napisał/a:

@xxl, tu o zabawę chodzi ;)
@Commandos: próbowałeś kompilować basic? Jeśli nie - looknę przy okazji, tylko poproszę, wstaw to do jakiegoś ATR-a, tylko nie pod spartę ;)

Jako wychowany na atari i c64 oraz starych numerach bajtka z listingami :D teraz wyjdzie że nie wiem wszystkiego :D

"To Basic da się kompilować :D" - nie no żartuje nigdy nie kompilowałem pod 8-bitowymi komputerami zawsze wstukiwałem z klawiatury i wpisywałem magiczne RUN :D co najwyżej nagrywałem CSAVE na kasete albo na dyskietke c64 To były czasy :) Jedynie w Quick Basicu pod Dosem kompilowałem do exe to był wyczyn gre można było nagrać na małą dyskietke i odpalić z exe :D

Te pliki do ściągniecia w zipie to rozszerzenia .BAS można je wczytać w emulatorze ale już nie pamiętam jak trochę było z tym roboty. Są też listingi w txt ale to tak tylko jakby komuś nie chciało się odpalać a chciałby podejrzeć kod :)

7 Ostatnio edytowany przez Sikor (2022-06-16 21:28:55)

Wiem, jak pisałem nie miałem kompa z makeatr pod ręką. Zaraz spróbuję przekompilować pod kompilerem dla Turbo Basica XL. Zwykły Basic da się skompilować jeszcze ABC BASIC COMPILEREM lub MMG BASIC COMPILEREM (wtedy nie wymaga bibliotek, jak do Turbo Basica), ale nie mam atr-ów pod ręką z nimi ;)
========================================================================================
EDYTA: TANKS poszedł, fajna gra, tetris nie chce się kompilować - może później zajrzę lub spróbuję czym innym. W tanks już nie trzeba wciskać dopałki ;) Szkoda, że komputer trafia za każdym razem ;)
BTW: komiplacja znacznie poprawia wydajność programu ;) I w przypadku kompilatora do TB XL - uruchamiasz bez BASICa.
========================================================================================
Edyta2: atris skompilowałem, ale z powodu błędu w kompilacji tablic DIM oraz COM nie dziala prawidłowo, muszę poszukać kompilatora do zwykłego Atari Basica i tam zobaczyć. Tej wersji nie załączam na atariarea.

Post's attachments

commandos_basicowe.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 8 (od 2022-06-16) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

8

Szkoda, że komputer trafia za każdym razem ;)

:D w lini 2030 lub 2040 jest obliczany kąt pod jakim komputer musi strzelić by trafić wystarczy tam dać lekką losowość + - małą wartość. Gra się nieco łatwiej :) ale to prawda napisałem żeby trafiał za każdym razem :D

9

Sikor napisał/a:

tylko poproszę, wstaw to do jakiegoś ATR-a, tylko nie pod spartę ;)

czubek :) Na jakiej ulicy mieszkasz, poszukam w okolicy medyka i dam znać.

Kontakt: pin@usdk.pl

10

Pin napisał/a:

czubek :)

Miło mi Pin, że Wiesz, w jakim stanie jesteś ;) Wiesz, że sparty nie używam, więc wygodniej mi pod jakimkolwiek innym DOS-em. ABC i MMG nie dają rady z Tetrisem - za długi plik (przy kompilacji zapisują się pliki tymczasowe, a że te kompilatory dzialają w max rozszerzonej gęstości, to Wiecie, rozumiecie...). Może sie przyjrzę później, bo program da się znacznie skrócić dając po kilka komend w linii, ale na razie mi się nie chce...

Sikor umarł...

11

Jeden z fanów przesłał zdjęcie gry działającej na prawdziwym NES'ie :D :D :D
https://4programmers.net/uploads/118192/Or2l7Wf5aeVIKWYw32H2LR2H8H2UIk1lQ4F58nsw.jpg

Post's attachments

project_commando_real_nes.jpg 54.86 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

12

Ciekawie wygląda Tanks. Fajnie by było jakby można było np. zmierzyć odległość wroga i wyliczyć na kartce kąt strzału.

Odnośnie gry Project Commando to w NES jest jakaś domyślna czcionka czy sam ją tworzyłeś? "Press Start" wygląda mi bardzo znajomo.

13 Ostatnio edytowany przez Commandos (2024-02-17 14:22:48)

Witam przesylam moja nowa gre Jet Fighter na ATARI w BASIC'u. Gra korzysta z trybu player missile graphics udalo sie zmiescic w 90 liniach kodu :D. Pozdrawiam forum Atari :).
PunBB bbcode test

Post's attachments

JET_FIGHTER.zip 2.17 kb, liczba pobrań: 3 (od 2024-02-17) 

jet_fighter_1.png 10.05 kb, liczba pobrań: 74 (od 2024-02-17) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

Odnosnie Jet Fightera na ATARI :D Zapraszam do dyskusji rowniez tutaj. Troche wiecej wyjasnione i opisane w komentarzach na temat tego jak gra powstala.

https://atarionline.pl/forum/comments.p … ent_181113