Tak jak pisałem ze skanów stron magazynu Razem udostępnionych przez uicr0Bee przepisałem (z mizerną w tym przypadku pomocą OCR-a) 2 listingi, które tam znalazłem: Trzy Kostki i Kalendarz. Zrobiłem też niezbędne poprawki - szczegóły w tamtym wątku. Opis po zsynchronizowaniu plików z OCR wyszedł zupełnie bezbłędny!
Przy okazji odszukałem oryginalny program Calendar, który wraz z wieloma innymi dostępny jest tu:
http://www.atarimania.com/documents/gam … _atari.pdf
Niestety nie odnalazłem odpowiednika Trzech Kostek.
Do małej optymalizacji (do samodzielnego zaaplikowania) wykorzystałem sposób użycia POKE / PEEK zamiast / z RESTORE z tej książki:
https://www.retrocomputers.gr/media/kun … i_text.pdf
Program Trzy Kostki nieco odchudziłem, ale, że jeszcze trochę można zrobić, nie udostępniam tej wersji (może później tu dodam).
PS. Tak się złożyło, że sam kiedyś pisałem kalendarz, a niedawno program z obracaną kostką. Poprawiałem też już inne tego typu programy :)
Edit: W 3-ech Kostkach znalazłem błąd - gdy na pytanie "na jaką liczbę stawiasz?" odpowiedzią będzie liczba powyżej 6, bądź litera (nie P i nie wyraz POMOCY), to stan konta zmniejszy się o podaną krok wcześniej stawkę, można w ten sposób doprowadzić do ujemnego stanu konta (kilkukrotnie wpisując błędną wartość np. literę), jeżeli później podamy literę P to po wyświetleniu pomocy zobaczymy ujemny stan konta, bez możliwości dalszej gry, a jeżeli wpiszemy wartość oczek to niespodziewanie zakończymy grę z zerem na koncie. Kolejny błąd tym razem nie krytyczny - ilość oczek możemy podać ujemną (0 szans na wygraną).
poprawka (do zaaplikowania we własnym zakresie):
410 REM
440 IF LI<1 OR LI>6 THEN 360
450 TRAP 34567:CS=CS-ST
Przy okazji zmieniłem "THEN 370" na "THEN 360", tak aby nie tylko przy błędzie, a również przy niewłaściwej wartości wyświetlić ponownie pytanie. Linię 410 można usunąć, choć żeby nie było wątpliwości lepiej zostawić z REM.
Edit2: W linii 1150 jest literówka "MACISNIJ", oczywiście powinno być "NACISNIJ", sorry.