Koledzy podrzucicie jakieś tytuły gier , które krzyczą, że gra jest na128 kb i na 64 nie chodzi? Chodzi oczywiście o Atari XE.
p.s. Może być jakieś demo, które nie idzie na 64k, a na 128k tak.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
atari.area forum » Bałagan » Gry na 130 xe
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Koledzy podrzucicie jakieś tytuły gier , które krzyczą, że gra jest na128 kb i na 64 nie chodzi? Chodzi oczywiście o Atari XE.
p.s. Może być jakieś demo, które nie idzie na 64k, a na 128k tak.
Prince of Persia.
Super, dzięki! Właśnie przerabiam płytę na 128k i chcę być pewien, że wszystko hula. Jeszcze jak byście podrzucili gotowce do testów to by było.........
Tutaj jeszcze więcej: https://a8.fandal.cz/search.php?search= … etails_x=x
Tu sobie w search na górze wpisz 130XE i dostaniesz listę. Ściąga się klikając na dyskietkę po lewej od tytułu.
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?idx=0
Edit: ale dlaczego w bałaganie? Takie tematy można zakładać w jakimś normalnym dziale. Może warto przenieść?
Panowie P of P DZIAŁA PERFECT!!!!!!!! A to demo co na 128k ma działać to jaki ma tytuł? Czyli jak w oryginalnym 130xe
To demo, o które Ci chodzi, to rozumiem, że to, które korzysta z odrębnego dostępu Antica do pamięci w 130XE?
Jeśli tak, to nazywa się Video Blitz:
https://atari.fox-1.nl/atari-400-800-xl-xe/video-blitz/
Edit: jak działa pamięć rozszerzona i działa na niej odrębny dostęp Antica, to w tle leci sobie to 3d z dyskietek, a jak nie działa, to tło jest czarne jeśli dobrze pamiętam.
@Mq,
A te dwa co zalinkowałem, specjalnie takie.
To działa z pralką rambo czy tosterem compy shop?
A ja tam nie wiem, zawsze jak testowaliśmy budowane różne rozszerzenia pamięci, to sprawdzaliśmy to demo Video Blitz jako taki wyznacznik, czy działa poprawnie odrębny dostęp Antica. Bardzo mało jest takich gier/dem/programów, które to wykorzystują. Odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej, to jest standard 130XE/Compy Shop. Rambo nie ma odrębnego dostępu Antica.
Tak to wygląda na tą chwilę, Jeszcze przetestuję Blitz.
A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie? bo może taki "specjalny" dostęp Antica jest w sumie nikomu niepotrzebny... i można by przerobić SRAM HIAS-a z 512K na 1M wykorzystują zwolnioną linię GAL-a?
BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?
BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?
Nie chciałem zaśmiecać forum.
Niestety w Blitz nie ma dyskietek. Ma ktoś może namiar na wsad do gala, który nie wymaga dodatkowego scalaka?
@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.
@pancio: bardzo mało jest takich produkcji, które wykorzystują odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej i działają tylko na CS. Ja mam w swoich kompach przełączane Rambo/CS, ale nigdy tego nie używam, zawsze mam ustawione na więcej pamięci 1MB. Gra jest taka np.na CS, która się nazywa TLC.
@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.
Qrcze kiedyś, gdzieś to widziałem ale teraz to odnaleźć.....
Półtorej minuty szukałem: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16945
To znalazłem ale jeśli chodzi o 16v8 nie do końca kumam o co tu chodzi....
Nic nie podpowiem, nie robiłem tego, ale widziałem kiedyś, że tam wszystko było opisane dobrze.
W każdym razie jak masz starą wersję wsadu, to wtedy jest potrzebny dodatkowy scalak i dopiero działa dostęp odrębny Antica i w Video Blitz pojawią się dyskietki. Nowa wersja wsadu załatwia ten problem wewnątrz GAL-a. Tam z tego co czytałem są dwie wersje na dwa różne GAL-e, jeden bardziej wprost, a drugi trzeba podrutować i zrobić przejściówkę, ale też zadziała poprawnie. Musisz poczytać, po kolei sprawdzić o co tam chodzi i zrobić zgodnie z instrukcjami.
Dzięki za podpowiedzi, jutro się pobawię i pochwalę efektami.
A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie?
no tak, dla jednej produkcji warto otrzymywać kompatybilność wsteczną :-)
Zrobiłem przejściówkę na kawałku płytki uniwersalnej i teraz "Blitz" działa jak należy (tzn.nie do końca , bo mam gtia z wadą ogólnie znaną ;) ). Ale dyskietki już widać.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Gry na 130 xe
Wygenerowano w 0.025 sekund, wykonano 66 zapytań