Koledzy podrzucicie jakieś tytuły gier , które krzyczą, że gra jest na128 kb i na 64 nie chodzi? Chodzi oczywiście o Atari XE.
p.s. Może być jakieś demo, które nie idzie na 64k, a na 128k tak.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Bałagan » Gry na 130 xe
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Koledzy podrzucicie jakieś tytuły gier , które krzyczą, że gra jest na128 kb i na 64 nie chodzi? Chodzi oczywiście o Atari XE.
p.s. Może być jakieś demo, które nie idzie na 64k, a na 128k tak.
Prince of Persia.
Super, dzięki! Właśnie przerabiam płytę na 128k i chcę być pewien, że wszystko hula. Jeszcze jak byście podrzucili gotowce do testów to by było.........
Tutaj jeszcze więcej: https://a8.fandal.cz/search.php?search= … etails_x=x
Tu sobie w search na górze wpisz 130XE i dostaniesz listę. Ściąga się klikając na dyskietkę po lewej od tytułu.
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?idx=0
Edit: ale dlaczego w bałaganie? Takie tematy można zakładać w jakimś normalnym dziale. Może warto przenieść?
Panowie P of P DZIAŁA PERFECT!!!!!!!! A to demo co na 128k ma działać to jaki ma tytuł? Czyli jak w oryginalnym 130xe
To demo, o które Ci chodzi, to rozumiem, że to, które korzysta z odrębnego dostępu Antica do pamięci w 130XE?
Jeśli tak, to nazywa się Video Blitz:
https://atari.fox-1.nl/atari-400-800-xl-xe/video-blitz/
Edit: jak działa pamięć rozszerzona i działa na niej odrębny dostęp Antica, to w tle leci sobie to 3d z dyskietek, a jak nie działa, to tło jest czarne jeśli dobrze pamiętam.
@Mq,
A te dwa co zalinkowałem, specjalnie takie.
To działa z pralką rambo czy tosterem compy shop?
A ja tam nie wiem, zawsze jak testowaliśmy budowane różne rozszerzenia pamięci, to sprawdzaliśmy to demo Video Blitz jako taki wyznacznik, czy działa poprawnie odrębny dostęp Antica. Bardzo mało jest takich gier/dem/programów, które to wykorzystują. Odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej, to jest standard 130XE/Compy Shop. Rambo nie ma odrębnego dostępu Antica.
Tak to wygląda na tą chwilę, Jeszcze przetestuję Blitz.
A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie? bo może taki "specjalny" dostęp Antica jest w sumie nikomu niepotrzebny... i można by przerobić SRAM HIAS-a z 512K na 1M wykorzystują zwolnioną linię GAL-a?
BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?
BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?
Nie chciałem zaśmiecać forum.
Niestety w Blitz nie ma dyskietek. Ma ktoś może namiar na wsad do gala, który nie wymaga dodatkowego scalaka?
@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.
@pancio: bardzo mało jest takich produkcji, które wykorzystują odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej i działają tylko na CS. Ja mam w swoich kompach przełączane Rambo/CS, ale nigdy tego nie używam, zawsze mam ustawione na więcej pamięci 1MB. Gra jest taka np.na CS, która się nazywa TLC.
@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.
Qrcze kiedyś, gdzieś to widziałem ale teraz to odnaleźć.....
Półtorej minuty szukałem: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16945
To znalazłem ale jeśli chodzi o 16v8 nie do końca kumam o co tu chodzi....
Nic nie podpowiem, nie robiłem tego, ale widziałem kiedyś, że tam wszystko było opisane dobrze.
W każdym razie jak masz starą wersję wsadu, to wtedy jest potrzebny dodatkowy scalak i dopiero działa dostęp odrębny Antica i w Video Blitz pojawią się dyskietki. Nowa wersja wsadu załatwia ten problem wewnątrz GAL-a. Tam z tego co czytałem są dwie wersje na dwa różne GAL-e, jeden bardziej wprost, a drugi trzeba podrutować i zrobić przejściówkę, ale też zadziała poprawnie. Musisz poczytać, po kolei sprawdzić o co tam chodzi i zrobić zgodnie z instrukcjami.
Dzięki za podpowiedzi, jutro się pobawię i pochwalę efektami.
A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie?
no tak, dla jednej produkcji warto otrzymywać kompatybilność wsteczną :-)
Zrobiłem przejściówkę na kawałku płytki uniwersalnej i teraz "Blitz" działa jak należy (tzn.nie do końca , bo mam gtia z wadą ogólnie znaną ;) ). Ale dyskietki już widać.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Gry na 130 xe
Wygenerowano w 0.031 sekund, wykonano 69 zapytań