1 Ostatnio edytowany przez agahes (2022-04-12 15:43:39)

Koledzy podrzucicie jakieś tytuły gier , które krzyczą, że gra jest na128 kb i na 64 nie chodzi? Chodzi oczywiście o Atari XE.

p.s. Może być jakieś demo, które nie idzie na 64k, a na 128k tak.

2

Prince of Persia.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

3

crownland

4

Super, dzięki! Właśnie przerabiam płytę na 128k i chcę być pewien, że wszystko hula. Jeszcze jak byście podrzucili gotowce do testów to by było.........

5

Tutaj jeszcze więcej: https://a8.fandal.cz/search.php?search= … etails_x=x

I Ty zostaniesz big endianem...

6 Ostatnio edytowany przez Mq (2022-04-12 19:36:49)

Tu sobie w search na górze wpisz 130XE i dostaniesz listę. Ściąga się klikając na dyskietkę po lewej od tytułu.
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?idx=0

Edit: ale dlaczego w bałaganie? Takie tematy można zakładać w jakimś normalnym dziale. Może warto przenieść?

7

Panowie P of P DZIAŁA PERFECT!!!!!!!! A to demo co  na 128k ma działać to jaki ma tytuł? Czyli jak w oryginalnym 130xe

8

https://www.pouet.net/prod.php?which=64930

https://www.pouet.net/prod.php?which=9085

9 Ostatnio edytowany przez Mq (2022-04-12 20:32:06)

To demo, o które Ci chodzi, to rozumiem, że to, które korzysta z odrębnego dostępu Antica do pamięci w 130XE?
Jeśli tak, to nazywa się Video Blitz:
https://atari.fox-1.nl/atari-400-800-xl-xe/video-blitz/

Edit: jak działa pamięć rozszerzona i działa na niej odrębny dostęp Antica, to w tle leci sobie to 3d z dyskietek, a jak nie działa, to tło jest czarne jeśli dobrze pamiętam.

10

@Mq,
A te dwa co zalinkowałem, specjalnie takie.
To działa z pralką rambo czy tosterem compy shop?

11

A ja tam nie wiem, zawsze jak testowaliśmy budowane różne rozszerzenia pamięci, to sprawdzaliśmy to demo Video Blitz jako taki wyznacznik, czy działa poprawnie odrębny dostęp Antica. Bardzo mało jest takich gier/dem/programów, które to wykorzystują. Odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej, to jest standard 130XE/Compy Shop. Rambo nie ma odrębnego dostępu Antica.

12

Tak to wygląda na tą chwilę, Jeszcze przetestuję Blitz.

Post's attachments

pop1.JPG 112.76 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

pop2.JPG 113.22 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Przechwytywanie.JPG 58.33 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

płyta.JPG 209.99 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

13 Ostatnio edytowany przez pancio.net (2022-04-13 07:44:10)

A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie? bo może taki "specjalny" dostęp Antica jest w sumie nikomu niepotrzebny... i można by przerobić SRAM HIAS-a z 512K na 1M wykorzystują zwolnioną linię GAL-a?

BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

14

pancio.net napisał/a:

BTW, czemu ten temat jest w bałaganie?

Nie chciałem zaśmiecać forum.

15

Niestety w Blitz nie ma dyskietek. Ma ktoś może namiar na wsad do gala, który nie wymaga dodatkowego scalaka?

16

@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.

@pancio: bardzo mało jest takich produkcji, które wykorzystują odrębny dostęp Antica do pamięci rozszerzonej i działają tylko na CS. Ja mam w swoich kompach przełączane Rambo/CS, ale nigdy tego nie używam, zawsze mam ustawione na więcej pamięci 1MB. Gra jest taka np.na CS, która się nazywa TLC.

17

Mq napisał/a:

@agahes: Poszukaj na forum, gdzieś był wątek z tym wsadem.

Qrcze kiedyś, gdzieś to widziałem ale teraz to odnaleźć.....

18

Półtorej minuty szukałem: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16945

19

To znalazłem ale jeśli chodzi o 16v8 nie do końca kumam o co tu chodzi....

20

Nic nie podpowiem, nie robiłem tego, ale widziałem kiedyś, że tam wszystko było opisane dobrze.
W każdym razie jak masz starą wersję wsadu, to wtedy jest potrzebny dodatkowy scalak i dopiero działa dostęp odrębny Antica i w Video Blitz pojawią się dyskietki. Nowa wersja wsadu załatwia ten problem wewnątrz GAL-a. Tam z tego co czytałem są dwie wersje na dwa różne GAL-e, jeden bardziej wprost, a drugi trzeba podrutować i zrobić przejściówkę, ale też zadziała poprawnie. Musisz poczytać, po kolei sprawdzić o co tam chodzi i zrobić zgodnie z instrukcjami.

21

Widać na schemacie jak zrobić połączenia.

Sikor umarł...

22

Dzięki za podpowiedzi, jutro się pobawię i pochwalę efektami.

23

pancio.net napisał/a:

A czy ktoś kiedyś spotkał się, by jakaś gra działała tylko w trybie 130XE/Compy Shop a w Rambo już nie?

Np. to:
https://atariage.com/forums/topic/33060 … engine-wip

24

no tak, dla jednej produkcji warto otrzymywać kompatybilność wsteczną :-)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

25

Zrobiłem przejściówkę na kawałku płytki uniwersalnej i teraz "Blitz" działa jak należy (tzn.nie do końca , bo mam gtia z wadą ogólnie znaną ;) ). Ale dyskietki już widać.

Post's attachments

przejściowka.JPG 132.73 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.