Hej!
gorgh napisał/a:3D Color Cyclic Starfield bardzo ciekawe
To nie jest mój pomysł, pisałem o tym "twicie". Autorem oryginału był Paul Malin. Jego kod był przeznaczony dla BBC Micro Bot.
Cyprian napisał/a:Seban dzięki za info. Efekty są fajne, no i myślę że nadają się na kategorie 256 bajtów na Pouet.net
Nie ma za co dziękować. To dla mnie była po prostu fajna zabawa, jakoś nie sądziłem że może to kogokolwiek z forum zainteresować, bo efekty które robiłem są od dawna na scenie znane i udokumentowane. Jedynie co mogę powiedzieć, to to że efekty z którymi najdłużej walczyłem aby je zmieścić w mniej niż 128 bajtów to: Life, Kefrens, Water, 2D-Plasma ... a reszta w kodu w Action! czy TBXL to były napisane w chwilach gdy musiałem oderwać głowę od spraw bieżących i celem relaksu zajmowałem się właśnie takimi "pierdołami".
Co do wielkości kodu, to dekoderem "BASE64" to udaje się upchnąć jedynie ~127 bajtów wykonywalnego kodu w jednym Twicie. np. "Kefrens Bars" w postaci binarnej ma tylko 127 bajtów. W sumie to chciałem z tego zrobić jakąś kompilację efektów i wypuścić jako "reklamówkę" atari8bitbot-a, jednak "zawsze coś" i koniec końców tego nigdy nie uczyniłem. W przypadku pojedynczych "twitów" sprawa jest prosta, siadasz, dłubiesz, publikujesz i zapominasz... zajmuje to niewiele czasu w porównaniu ze składaniem jakiejś większej produkcji.
Jest też taki bot dla BBC Micro. I to co tam ludzie wyrabiają to jest dopiero szaleństwo. Strona z opisem i tutorialami jest tutaj: BBC Micro Bot, ale trzeba uczciwie przyznać że BBC Micro Bot to "maszyna na sterydach" i można jej włączyć emulację z prędkością jakichś setek MHz, lub zrobić animację poklatkową, czy też użyć kodowania Base2048 (stosując unicode), więc ma się to nijak w porównaniu do Atari8bitbot, tzn. nie da się porównać tych dwóch botów, bo część efektów która wygląda powalająco na "BBC Micro Bot", na realnym sprzęcie liczyłaby się po prostu przez dziesiątki godzin, lub dni (ray-tracing) . Dlatego też nigdy mnie to tak nie wciągnęło (brak realnych ograniczeń). Wydaje mi sie że dużo ludzi oglądających wynik pracy BBC Micro Bot nie zdaje sobie sprawy jak długo renderuje się dany efekt, na realnym sprzęcie. Można to zaobserwować na przykładzie owego 3D-Starfield autorstwa Paula Milan-a: BBC Micro - 3d starfield. <--- po kliknięciu odpali emulator BBC micro w przeglądarce wraz z kodem renderującym ów efekt w czasie rzeczywistym.
W przypadku "atari8bitbot" jedyne na co można sobie pozwolić to maks. 90 sek. pre-renderingu i to ze standardowa prędkością Atari (tzn. 1.77MHz).
EDIT:
Byłbym zapomniał, Paul Milan napisał całkiem fajne tutoriale, na temat tworzenia animacji z wykorzystaniem tzw. Color-Cycling, te pomysły oczywiście można wykorzystać również w przypadku Atari, co prawda nie mamy 16 rejestrów kolorów, ale tryb "GRAPHICS 10", doskonale sprawdzi się również w większości przypadków.
Colour Cycling Effects with Grids albo to: BBC Boing Ball
Ten człowiek to przysłowiowa kopalnia wiedzy i pomysłów, polecam jego blog-a: P_Malin's Nonsense Code
Rzucie sobie jeszcze okiem na jego 4k procedural graphics: Caffeinate