51

Dzięki Tebe! Sprawdziłem, ale niestety ten zestaw nie zawiera wszystkich symboli UTF-8. Brakuje tych ikonogramów, których używam.
Czyli jednak nie obędzie się bez obrazków...
a taki byłem zadowolony, że nie użyłem żadnych grafik :)

52

No właśnie dlatego napisałem - mi to nie robi wielkiego problemu (na razie, bo nie używam Twojego narzędzia (jeszcze))):-), ale z podobnych względów w swoich aplikacjach komercyjnych osadzam fonty wewnątrz aplikacji na serwerze (czy jak się to tam fachowo nazywa) - wtedy wiem, że klient zobaczy wszystko tak jak zaplanowałem. Z licencjami prawda - sam przeszedłem też tą drogę swego czasu i byłem załamany... Po prostu zacząłem szukać darmowych fontów, które są podobne do tych, które mi pasują, ale zwykle jest to trudne i trzeba iść na kompromisy, więc trochę lipa. Kłopot polega na tym, że te symbole, których używasz są raczej wydumane i nie każdy będzie miał to w systemie. Dlatego powstaje pytanie, czy zależy Ci, żeby użytkownicy nie widzieli w tych miejscach kwadracików. Pewnie sporo osób wejdzie, zobaczy kwadraciki, no i nie doceni toola:-)

53

Pojawił się SprEd 1.0.0
Nowe rzeczy
- możliwość włączenia trybu DLI, gdzie możemy zmieniać kolory w poszczególnych wierszach
- możliwość zamiany miejscami par sprajtów
- nowe skróty klawiszowe
- poprawki błędów

https://bocianu.atari.pl/assets/images/catrundli.gif

To, że to wersja 1.0.0, nie oznacza, ze prace ustają.
Mam jeszcze kilka pomysłów.

54 Ostatnio edytowany przez bocianu (2022-02-15 00:36:10)

I jeszcze koteczek w środowisku naturalnym.

Post's attachments

catrun.xex 1.93 kb, liczba pobrań: 9 (od 2022-02-15) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

55

Piękny...

Sikor umarł...

56

super pomysł z dodaniem DLI dla poszczególnych lini, tool jest genialny, od razu jednak rzuca brak jednego istotnego feature np. potrzeba zaznaczenia wszyskich lini i możliwość podmiany danego koloru np. background dla wszystkich lini dli danej klatki lub wszystkich klatek, poza tym jest mega !

Atari Falcon 030+Centram14MB,CT63+128 MB,CTPCI,SuperVidel,Super Nova+ATI Mach64,Eclipse+ATI Rage IIC PCI,NetUSB,Steinberg SPDIF+Time-Lock,C-Lab Notator

57

Jest wersja 1.0.1

https://bocianu.atari.pl/assets/images/spred_runner.gif

- w obrębie jednej klatki już działa wybieranie wielu linii DLI. Prawym myszki albo z shiftem. Można zmieniać wybrane kolory dla całego zakresu. (Spencer)
- podobnie da się wybrać wiele klatek (shift lub prawy myszy). wtedy animacja działa na tym zakresie.
- na razie operacje działają tak jak działały - tylko na jednej wybranej klatce, a nie na całym zakresie
- poprawki błędów i drobne usprawnienia

58

Szykuje się gierka o chłopcu co ganiał kota :)

59

@mgr_inz_rafal: e am, lepiej o kocie ganiającym chłopca... Będzie ciekawiej...

Sikor umarł...

60

Olej cat :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

61

Można dodać w Options, zezwolenie na edycje podczas włączonej animacji - takie hurtowe dodawanie w te samo miejsce piksla ?

62

pajero napisał/a:

Można dodać w Options, zezwolenie na edycje podczas włączonej animacji - takie hurtowe dodawanie w te samo miejsce piksla ?

super pomysł. robię :)

63

mono napisał/a:

Olej cat :)

Annuszka lubi to!

64

Jest SprEd 1.0.3

Nowości:
- Można od teraz wyszukiwać w bibliotece, na razie tylko po nazwie i autorze, ale dodam jeszcze jakieś filtry
- Dodałem pomysł pajero, że można rysować w trakcie animacji. Pomysł był genialny. Rysowanie wybuchów i płomieni, nigdy nie było prostsze! (opcja: Draw on Animation)
- Możliwość edycji wielu klatek jednocześnie. Zaznaczamy na dole zakres z shiftem i wszystkie operacje działają za całym zakresie klatek (opcja: Edit Frame Range)

https://bocianu.atari.pl/assets/images/flamepaint.gif

65

Kolejna wersja edytora SprEd 1.1.0

Sporo Nowości:
- sortowanie biblioteki
- animowane podglądy w bibliotece
- dodana możliwość przesuwania i klonowania wybranego zakresu klatek
- opcjonalne linkowanie kolorów c0-c2 i c1-c3 podczas rysowania po 4 sprajtach,
- nowy tryb "Frame Delay", pozwala ustalić czas trwania indywidualnej klatki animacji
- export animacji do pliku GIF

https://bocianu.atari.pl/assets/images/cinema.png

https://bocianu.atari.pl/assets/images/cinema.gif

66

Z rzeczy użytkowych: byłoby bardzo skomplikowane do podglądu dorzucić przełącznik widoczności warstw?

___
Press play on tape...

67

przełączniki widoczności warstw to te ikony oka.
ale dodać je do podglądu? nie rozumiem, napisz coś więcej.

68

Export do MADs

Po paru przenosinach danych (ach te poprawki w grafice) odczuwam brak etykiet.
Można oczywiście zdeklarować wszystko

dane = *
frame1 = dane+20
frame2 = dane+40
ale to takie wnerwiające

czy.....

Options - powyżej "Starting line number"  dodałbym "PreEtiqet" co user wypełnia np. ANIM_1_

to daje:

; SPRITE COLORS 0
ANIM_1_COL0  dta $0a, $0a.....
itd

; SPRITE 0
; FRAME 0
ANIM_1_SPR0_FRM0  dta $00, $00...
itd

etc


ps.
jeśli user wybiera format mads hex
to zamiast    dta $12,$34     można ładować   .he 12 34

69

TŁO

Czy można by dodać opcje wgrania grafiki mode 14 i 15 (statyczne tło pod rysowane PMG) ?
Format możesz narzucić, np. dane kolorów, potem dane wierszami x-bajtów, wysokość dowolnie.

Ciągłe sprawdzanie jak to wygląda w polu gry jest czasochłonne (copy-paste danych, etykiety, kompilacja i następna poprawka).

70 Ostatnio edytowany przez maw (2022-03-08 10:22:04)

bocianu napisał/a:

przełączniki widoczności warstw to te ikony oka.
ale dodać je do podglądu? nie rozumiem, napisz coś więcej.

Przepraszam, że tak na żywca zerżnięte z flasha, ale najbardziej odpowiada temu, o co mi chodzi:
http://www.glyndavidson.co.uk/3D-CGI-Animation-Cinema-4D-Tutorials/Mixing%20RGB%20Using%20Macromedia%20Flash/mixingRGB_clip_image017.jpg
//Edit: chyba nie za bardzo rozumiem sposób działania "oka" - zwłaszcza przy xorowaniu się duszków.

___
Press play on tape...

71

@pajero - obie propozycje ciekawe i będą zrobione. Zastanawiam się tylko nad szerokością tego statycznego tła i formatem.

@maw: dalej nie kumam. bierz pod uwagę, ze tu mamy tylko dwie warstwy: p0+p1 oraz druga p2+p3, i p2p3 jest zawsze pod spodem wzgledem p0p1, bo tak działa GTIA. "Okiem" wyłączamy widoczność całych warstw wraz z OREM. Nie da sie wyłączyć tylko jednego duszka, bo nie widziałem i nadal nie widzę praktycznego zastosowania tego zabiegu.

72 Ostatnio edytowany przez bocianu (2022-04-04 19:10:18)

Nowa wersja edytora SprEd 1.1.2

Nowe ficzery w większości zaproponowane przez pajero:

- doszedł prefix do labelek w exporcie (ustawiany w opcjach)
- można wstawić tło sprajtów w postaci obrazka (format *.mic, dowolny rozmiar do 64KB, przy założeniu że dane są w postaci 2bity na pixel, a ostatnie 4 bajty to kolory)
- w opcjach możemy ustawić szerokość wczytanego tła (w bajtach), lub podać 0 - wtedy szerokość linii dopasowuje się do szerokości sprajta (z dokładnością do bajtu)
- w opcjach doszedł offset pionowy i poziomy sprajta względem tła (max 8 bitów)
- poprawki różnych błędów

https://bocianu.atari.pl/assets/images/spredoptions1.png

Te modyfikacje wymagały sporej ilości zmian, więc nie wykluczam, że mogły się pojawić jakieś nowe błędy ;)
Za pomoc w ich znalezieniu serdecznie dziękuję i obiecuje je poprawić.

73

Obiecujące, dodanie tej jednej warstwy daje spore ułatwienie, acz:

bocianu napisał/a:

- można wstawić tło sprajtów w postaci obrazka (format *.mic, dowolny rozmiar do 64KB, przy założeniu że dane są w postaci 2bity na pixel, a ostatnie 4 bajty to kolory)
- w opcjach doszedł offset pionowy i poziomy sprajta względem tła (max 8 bitów)

czyli nie ustawię grafiki z środka obrazka MIC ?
= może wpisanie wartości 6,2 może oznaczać bajt 6 kolor 2 z tego bajtu ?

74

pajero napisał/a:

czyli nie ustawię grafiki z środka obrazka MIC ?
= może wpisanie wartości 6,2 może oznaczać bajt 6 kolor 2 z tego bajtu ?

A może wystarczy dodać "Image offset", który by oznaczał od którego miejsca grafiki zacząć wyświetlanie?
To plus wymuszenie szerokości linii, pozwalałoby ustawić się w dowolnym miejscu obrazka.

75 Ostatnio edytowany przez pajero (2022-04-05 19:53:32)

1. Ile bajtów opuścić?  Tak, to jest obliczalne dla retro-user'a. I załatwia sprawę.

Jest jeden ficzer który się aż prosi do kolekcji.
Nie tylko wycinek podkładu grafiki i edytowanego duszka, ale gdzieś po prawej pełen obrazek z edytowanym duszkiem.
To już chyba nie będzie trudne w realizacji?

2. U mnie pod FireFox nie wpiszę prefixu, jeśli litera odpowiada skrótowi komendy Options:  m;g;o;w
Okno EXPORT mam puste, nie kapuję dlaczego?


ps. rzut okiem na kod SprEd  i się pogubiłem, sporo tego