1 Ostatnio edytowany przez Shanti77 (2022-04-03 17:08:04)

Najnowsze wersje Gacka dla zwykłego Atari i dla VBXE. Różnią się tylko grafiką.

https://atariage.com/forums/application … ?id=930940

Zmiany:
- (B)onus pojawia się co 5000 punktów, do maksymalnie x5
- P pojawia się po wypełnieniu 20 segmentów (zwykła bomba=1, zapalona=2), może mieć 7 kolorów dając od 100 punktów za niebieskie do 2000 punktów za szare, kolor zmieniamy odbijając się Gackiem od podłogi/sufitu (daje to też dodatkowe 10 punktów)
- (E)xtra Life pojawia się losowo, ale zbieranie przeciwników zwiększa prawdopodobieństwo jego pojawienia się, daje 3000 punktów
- zbieranie zamrożonych przeciwnków daje w kolejności 100,200,300,500,800,1200 punktów
- dodany nowy przeciwnik, każdy porusza się teraz troszkę inaczej
- zbieranie po kolei zapalonych bomb daje dodatkowe bonus na koniec rundy,20=10000 punktów,21=20000 punktów,22=30000 punktów,23=50000 punktów
- joystick w dół powoduje szybsze spadanie Gacka/Jacka
- przeciwnicy nie pojawiają się teraz po tej samej stronie co Gacek/Jack
- oryginalne logo w wersji VBXE
- inne drobne poprawki

2

Moje gratulacje !!! Gra na VBXE wygląda pięknie i gra się bardzo przyjemnie, dzięki !!!

3

Jak będę miał czas to jeszcze co nieco poprawię, ale posiadaczy VBXE to chyba zbyt dużo nie ma.

4

altirre ma kazdy, a altirra ma vbxe :-)

świetna gra !

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5 Ostatnio edytowany przez mono (2022-02-27 15:36:34)

Nie wiem skąd to przekonanie że mało osób ma VBXE. Wiem o co najmniej 200 sprzedanych egzemplarzach, a ta liczba jest obawiam się mocno zaniżona. Szacuję że realnych posiadaczy jest ok. 500.

Edit: Poza tym pełna zgoda z xxl :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6

moze...

Ghost'n Goblins Arcade na VBXE ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

i jak oceniasz Shanti77 stopień trudności pisania pod VBXE ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

@mono część pewnie kupiła ale nigdy go nie zamontowała.

@tebe

Jak już się zrozumie podstawy, to jest to bardzo łatwe, przynajmniej jeśli rysujemy tylko duszki. Nie próbowałem jeszcze podkolorowywania i trybu tekstowego.
Pamięć VBXE to 8x64K, a okienko przez które je programujemy to 32x16KB. Wystarczy przygotować sobie duszki i wgrać je do pamięci VBXE, krótka procedurka (lub kilka) do obsługi blittera i bardzo łatwo można sobie podmienić oryginalne duszki w grze. Oczywiście nie jest tak, jak to się czasami słyszy, że Atari robi tu za zasilacz, bo za całą logikę , dźwięki i obsługę blittera odpowiada 6502. Rysowanie obiektów trzeba również synchronizować z rysowaniem ekranu i jeśli rysujemy dużo obiektów to trzeba by pewnie stosować dualbuffer. W przypadku Gacka, wszystko wyrabia się w wygaszaniu pionowym (nawet w NTSC),  więc nie musiałem tutaj kombinować.
512KB RAM wydaje się ,że to dużo, ale 1 ekran VBXE zajmuje praktycznie 64KB, więc jest to podobna wielkość jak dla Antica 64KB (8x64=512,8x8=64). 
Grafika z Bomb Jacka korzysta tylko z kilku kolorów, dlatego łatwo też było przenieść klatki animacji. Zapisywałem fragment obrazka za pomocą programu "mspaint" jako plik ".bmp" w 256 kolorach, następnie za pomocą HexEdytora zmieniałem nr kolorów na własne i na bieżąco dodawałem nowe kolory do palety. Gdyby grafika wykorzystywała więcej kolorów to taka metoda by się raczej nie sprawdziła. 

Generalnie chciałem zobaczyć jak gra będzie wyglądała bez migających duszków, a przy okazji można się czegoś nowego nauczyć.

9

Dodane oryginalne tła + kilka poprawek w mechanice.

https://www.youtube.com/watch?v=e5HaiOuWOBw

10

:-) super

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Najnowsza wersja w pierwszym poście.

12

Super! Dzięki! :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

13

Gacek final+

Małe poprawki:
- poprawiony ekran z naliczniem bonus dla wersji NTSC
- poprawione anmiacje literek i mumii (lekkie przesunięcie)

Myślę, że to wersja ostateczna.
http://www.atari.org.pl/files/gacek_final_plus.zip

MM[dely]: Zamieniłem hotlink na odnośnik lokalny.

------
wersja VBXE potrzebuje Atari + 64KB + VBXE
wersja normalna potrzebuje Atari + 128KB
wersja z ABBUC'a wymaga Atari + 64KB

14 Ostatnio edytowany przez tebe (2022-04-27 06:26:52)

Shanti byłbyś w stanie udostępnić klatki animacji przeszkadzajek z których korzystasz w wersji Antic+Gtia ?
w MadPascalu można korzystać z Twojego silnika sprajtów, przydałaby się taka baza gotowych wzorów przeszkadzajek 8x16

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

Przesyłam wszystkie moje duszki z TLS i Gacka.

https://megawrzuta.pl/download/8435ff31 … f93b7.html

16

super, dziękuję

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C