Sprawdziłem, po kilkukrotnych zmianach wersji (downgrade, upgrade) i graniu w każdą wersję w różnej kolejności, save-y działają, updater mimo, że w wersji 1.0.0 jest wyświetlany achivement King of Arcade, stwierdza, że nie ma potrzeby niczego naprawiać, a save działa w innych wersjach i nie wyświetla tego achivementu.
Pomyślałem, też, że jeżeli banki z poza dostępnej pamięci w dedykowanym kartridżu nie zapisują się, a jest tylko błąd "KO!!!" to najłatwiej zamienić komunikat na "skipped" i już nie będzie przerażenia że jest jakiś niepożądany błąd ;-)
Czy mógłby ktoś sprawdzić jak to jest z dedykowanym cart-em i poprawką którą udostępniłem, powyżej? Czy jest tylko błąd, czy programuje się niewłaściwy bank? Chciałbym wiedzieć jak moja "poprawka" zachowuje się z dedykowanym cartem i czy trzeba coś więcej robić (chociażby dopisać odpowiednią informację) czy po prostu można jej bezpiecznie używać także z dedykowanym cartridge-m?
Sprawdziłem, że oryginalny MaxFlash flasher potrafi sprawdzić jaki cartridge jest podłączony, więc jakoś się da to wykryć.
Może ktoś by zobaczył jak to jest zrobione, wtedy można by było to ewentualnie zaadoptować do updatera Floba.
Edit2: Ciekawe jak MaxFlash flasher widzi dedykowanego Flobowi carta?
Przy okazji grania - na Altirrze, próbowałem grać przy pomocy zmapowanego joysticka i klawiatury, joystick działa ok, z klawiaturą są jakieś problemy - zamiana kierunków już mi się nie powtórzyła, ale zdarza się, że trzymam kierunek, a Flob leci pionowo w dół. Być może to kwestia emulacji, a być może coś jest nie tak z obsługą klawiatury?
Tak jak obiecałem sprawdziłem też jak to jest z ESC, zdarzyło mi się kilka razy utknąć zaraz po przejściu do kolejnego ekranu i niestety ESC respawnuje w to samo miejsce.
[A jak grając na cheat-ach Flob wpadnie w miejsce gdzie się zupełnie nie może ruszyć ESC przerywa grę - nie ma szansy na respawn.]
@Zbyti, no nie wiem czy byś się nie zniechęcił jakby do Ciebie napisali to co do mnie..., miałem nadzieję, że Bocianu tak jak mi się wydał gdy poznałem go osobiście jest otwartym i pozytywnym człowiekiem, a teraz przypomina mi się sytuacja kiedy to testowaliśmy pewną grę na AOL... Teraz do testowania się nie zgłosiłem, bo kiedyś na prośbę Bocianu zrobiłem test wiosełek i nie było, żadnego odzewu. Gdybym jednak wiedział, że taką ogromną grę Bocianu przygotowuje to bym się zgłosił, choć gracz ze mnie marny, a i nie wiem czy Bocianu chciałby takiego dokładnego testera. Edit3: Trochę się dziwię, że z Tobą wytrzymał, wtedy znajdywałeś błąd za błędem :)
Gra ma takie fajne grafiki, że nawet dla samego patrzenia warto pograć (nawet z cheatem). Tyle różnych nawiązań - jedno z pomieszczeń przypomina mi dom z Little Computer People :), jedna z muzyczek kojarzy mi się z inną grą, a skoro jedno pomieszczenie przypomina pomieszczenie z innej gry to pomyślałem, że chętnie bym zobaczył takie s-Flob-owane pomieszczenia i z innych gier, jak The Goonies... i jeszcze kilka innych mi do głowy przychodzi... Trudno uwierzyć, że wszystko zostało narysowane przy użyciu myszy...
@Mq informacje, które by się przydały, dotyczą dedykowanego carta - jak się zachowuje, jak próbujemy zapisać coś poza dostępnym obszarem pamięci i jak wykryć że jest podłączony - dostępną pojemność, mimo wszystko dzięki, za informacje, których udzieliłeś do tej pory :)
Wiadomo, każdy ma czas ograniczony, ja mam swoje projekty, które powoli realizuję, a "problem" wykrycia dostępnej pamięci falsh wydaje się ciekawy, więc czemu nie miałbym poświęcić mu jeszcze trochę czasu ;-)
Edit: Sprawdziłem na emulatorze jak się zachowa updater gdy zamontuję cart 1Mbit - programuje póki może, a później wyświetla "KO!!!", więc należy się spodziewać, ze z dedykowanym cartridge-m jest podobnie, czyli jeżeli tak jest, a komunikat kogoś przestrasza, to jego zmiana wg mnie by wystarczyła, a jak nie przestrasza, to myślę, że to minimum które zrobiłem też wystarcza.