Cześć pilnie potrzebuję kodów do tych gier

2

a nie lepsze beda wersje tych gier bez kodow? :)

3

luknij sobie na stronkę: http://atari.online.pl/

i zassaj stamtąd - któraś wersja powinna mieć trainer...

Hmm... akurat "Magia Kryształu" do najłatwiejszych gierek nie należała i sam przechodziłem na "nieskończonych życiach".  :twisted:

I Ty zostaniesz big endianem...

4

eheh tyle ze kolega ma to na kasetach oryginalnych i chce sobie pograc na real atari+magnet ;)

"wszystko się kiedyś kończy......."

Chyba mam ale w wersji dyskowej, może to są te same kody?
                    RYSIEK_M :D

Wiedza na temat tego co było jest niezbędna w celu właściwej oceny tego co jest obecnie ,oraz kształtowania tego co będzie póżniej.

6

eheh tyle ze kolega ma to na kasetach oryginalnych i chce sobie pograc na real atari+magnet ;)

A propos przypadków masochizmu  ;)  przypomniało mi się ostatnio, jak pisałem swój pierwszy większy program w asemblerze.

Sprzęt: Atari 65XE, monitor Neptun M156B, magnetofon XC12 standard.

Oprogramowanie deweloperskie: EASMD (na jednej kasecie), Cassette-Translator (na drugiej kasecie), Buldoger Copy (na trzeciej kasecie), loader z wykrzyknikiem (na czwartej kasecie).

Dodatkowo: jedna kaseta na kod źrodłowy i jedna na wynikowy.

Kaset miałem tyle, żeby uniknąć zbytniego przewijania - to znaczy tylko do początku.

Proces przebiegał tak:

1) najpierw wczytywałem Cassette-Translator: albowiem EASMD nie chciał działać na OS-ie od XL/XE, a nic innego nie miałem.
2) potem wczytywałem EASMD
3) potem źrodłówkę - długie przerwy między rekordami
4) potem następowały poprawki kodu, pisanie nowych procedur itp., czyli najprzyjemniejsza część
5) nową źródłówkę nagrywałem na kasetę ze źródłówką - w dwóch kopiach, długie przerwy między rekordami
6) asemblowanie na inną kasetę - znowu długie przerwy
7) loader z wykrzyknikiem nie chciał tego wczytywać, więc teraz wczytywało się Buldoger Copy
8) spod Buldoger Copy zapis z krótkimi przerwami, na kasetę z loaderem - uprzednio ustawioną w odpowiednim miejscu
9) przewinięcie tejże do początku, START/OPTION, pstryk/pstryk
10) ładowanie programu, sprawdzenie czy działa jak powinien
11) na ogół nie działał, tylko wykrzaczał się prędzej czy później
12) goto 1

To były czasy! :-)

KMK
? HEX$(6670358)

7

drac030 a nie szybciej bylo by pisac program na kartce papieru? potem bys go zmienial na opkody i wklepywal do BASIC'a (jako ciag danych DATA) potem wystarczy cos takiego zapisac w odpowiedni obszar pamieci(READ i POKE) i dac w BASIC'u X=USR(ADRES), oczywiscie nalezalo by korzystac z obszaru pamieci tak aby nie nadpisac OS czy BASIC'a ;)
ale nie musial bys co chwilka zapisywac i wczytywac danych... a jak by cos nie dzialalo jak trzeba to wystarczylo by wcisnac RESET i porawic niektore rzeczy ;)
ja tak pisalem pierwsze programy w asemblerze tylko dlatego ,ze na magnecie pod Asemblerem za dlugo to trwalo ;) potem przezucilem sie na X-ASM na grzybie...

8

drac030 a nie szybciej bylo by pisac program na kartce papieru?

Nie, bo ten program miał jednak już na średnio zaawansowanym etapie parę kilobajtów długości ;p Więc każdorazowe wklepywanie do BASIC-a trwałoby jeszcze dłużej.

KMK
? HEX$(6670358)

9

Kody do wersji kasetowych i dyskowych są te same. Ba - nawet Miecze Valdgira 2 na Amigę - tak tak -na amigę miały te same kody bo pożyczyłem swoją tabelkę koledze i przeszedł na tych kodach dalej.
Oczywiśnie różnica było jak niebo a ziemia  a zagadek też było więcej np. można było otworzyć wytrychem skrzynkę a tam wśrodku był drugi kamień.

10

artur1236@op.pl - mógły mi ktoś, np. Ryszard Mauersberg  :D  podesłać to w docu albo zeskanowane na meila?

11

Proszę, wysłałem :D

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

12

Jeszcze potrzebujęPILNIE okładki z Miecze Valdgira 2 lub Syn Boga Wiatru - ma ktoś?  :D