exomizer mem -f -l none -o riverraid.exo riverraid.rom@0xA000
Dwa pierwsze bajty pliku .exo to adres docelowy czyli $A000.
.rom = 8192 -> .exo = 6284
Edit: exomizer 2.0.11
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Bubble Bobble dla Atari 8-bit Wersja ta bazuje na edycji BBC Micro, jednak została napisana niemal od podstaw, by maksymalnie wykorzystać możliwości Atari.
Silly Venture 2024WE - wyniki Ponad sto prac wzięło udział w compo SV2024WE
Trwa Silly Venture 2024 w Gdańsku! Party się rozpoczęło, zajrzyj po link do streamów.
Flop 68 Po dwuletniej przerwie wraca Flop!
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Najlepszy Packer dla Atari
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
exomizer mem -f -l none -o riverraid.exo riverraid.rom@0xA000
Dwa pierwsze bajty pliku .exo to adres docelowy czyli $A000.
.rom = 8192 -> .exo = 6284
Edit: exomizer 2.0.11
To są gołe dane - typ kompresji mem. Wtedy dwa pierwsze bajty pliku to jest adres docelowy.
Edit: Przepraszam - adres nie jest zapisywany kiedy -l none
Zrobiłem jeszcze
exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom
i jest 6256.
dobrze... dekompresor ZX0 strumienia z pliku: https://xxl.atari.pl/zx0-decompressor/
identyfikator kompresora dla kompresji pojedynczych blokow w binarkach: 02
jak pojawi sie w SuperPakerze to zrobie bootloadera ktory bedzie ladowal spakowane binarki ZX0
===
zilogowcy mowia ze ZX0 pakuje lepiej od exomisera co wydaje mi sie naciagane RR spakowal do 6313 bajtow, dekompresja podobno jest szybsza 4x...
szybkosc dekompresji jest tak miedzy aPLib a LZ4 (blizej LZ4)
jeśli ktoś potrafi to wydajniej spakować np. ustawienia deflatera to proszę podać parametry
zopfli --deflate --i4000: 1598 bajtów
Edit:
Dopisałem info o --i do instrukcji inflate. Pewnie nie byłem jedyną osobą, która nie wiedziała o tej opcji.
Zrobiłem jeszcze
exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom
i jest 6256.
Na czym polega różnica?
Przydałby się jakiś wzorcowy dla Atari 8-bit zestaw danych do kompresji, żeby porównywać kompresory:
riverraid.rom jest spoko, przydałby się jeszcze jakiś wiekszy nieskompresowany program
grafika (conan.gfx jest git)
plik tekstowy (gpl-3.0.txt?)
cmc, mpt lub rmt bez nazw instrumentów
mono napisał/a:Zrobiłem jeszcze
exomizer raw -E -o riverraid.exo riverraid.rom
i jest 6256.
Na czym polega różnica?
Jeśli dobrze widzę, to różnica polega na parametrze -E dzięki któremu nie są zapisywane informacje o enkodowaniu (?).
Po użyciu -E zarówno raw jak i mem dają prawie identyczny wynik - mem na początku i tak pakuje tam adres docelowy, mimo że -l none mówi żeby tego nie robić.
Dzięki!
ZX0 widocznie ma podobne założenia, jak FlashPack - liczy się nie tyle stopień kompresji, co szybka dekompresja krótką procedurą. Całkiem sprytnie zaprojektowany!
Przydałby się jakiś wzorcowy dla Atari 8-bit zestaw danych do kompresji, żeby porównywać kompresory:
riverraid.rom jest spoko, przydałby się jeszcze jakiś wiekszy nieskompresowany program
grafika (conan.gfx jest git)
plik tekstowy (gpl-3.0.txt?)
cmc, mpt lub rmt bez nazw instrumentów
feud jest w jednym bloku nawet :-)
dobrze... dekompresor ZX0 strumienia z pliku: https://xxl.atari.pl/zx0-decompressor/
A wiesz, że dekompresor ZX0 na 6502 już był? Jest link na https://github.com/einar-saukas/ZX0
Szybkie mnożenie w Shrinklerze:
Dekompresja obrazka trwa teraz 5,6 sekundy zamiast 9,5 sekundy.
Koszty:
dodatkowe 1,5 KB na tablice kwadratów
kod dłuższy o około 150 bajtów - co nie jest złym wynikiem, bo wciąż jest krótszy od inflate
dodatkowe 8 bajtów na stronie zerowej
A wiesz, że dekompresor ZX0 na 6502 już był? Jest link na https://github.com/einar-saukas/ZX0
o, mojego tez dodal :-) zx0 robi sie szalenie popularny... (chyba wymyslal cos swojego - ja opieralem sie na zrodlach z z80)
i jest 3 !!! https://atariage.com/forums/topic/29115 … nt=4790091
podobny do tego poprzedniego, musze sie temu przyjrzec, mozliwe ze jakies dobre optymalizacje ;-)
!!! unShrinkler przyspieszl o 201 ramki !!! na programie testowym
kolejny mocarz: PackFire wersja Tiny (max 32KB plik)
https://www.pouet.net/prod.php?which=54840
Packing binary file... done.
Input Output Gain % Depacker
-----------------------------------------------------
7680 1581 6099 79.41 Tiny
calkiem wysoko
zrodlowka w z80: https://www.cpcwiki.eu/forum/programmin … /#msg32069
wyniczek w 6502 w zalaczniku. zrodlowka bedzie jak troche zoptymalizuje.
a co to "zrodlowka"?
to samo co zrodlanka tylko ze nie
==
juz przyspieszona 26 ramek :-)
dodalem BitBustera
calkiem szybki, bardzo krotki, dobry stopien kompresji
zrodlowka: https://xxl.atari.pl/bitbuster-decompressor/
przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=856093
pojawil sie ZX5 : https://xxl.atari.pl/zx5-decompressor/
bardzo pozytywny... w niektorych przypadkach ustepuje tylko shrinklerowi
przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=880943
i cos krotkiego: ZX7
https://xxl.atari.pl/zx7-decompressor/
wyniki calkiem niezle (jak na tak krotka procke)
przyklad dzialania: https://atariage.com/forums/application … ?id=881909
panowie Konop,Rastan,xxl popisali sie udokumentowaniem formatu ARJ m4
a tu unarj4 na 6502 tych samych autorow: https://atariage.com/forums/application … ?id=883048
czy tego algorytmu nie uzywa przpadkiem arc ze sparty?
---
zrodla: https://xxl.atari.pl/arj4-decompressor/
bida z nedza, kompresor potrafi zakodowac w 14 bitach dlugosc 255, offset dla slownika ma ograniczenie do 4 kb... nedza nawet jak dla standardow 8bitowych
Przy okazji pisania VGM playera dla YM2151 szukalem kompresora ktory nie potrzebuje ramu (A7800 ma tylko 4KB)
Znalazlem cos takiego, moze komus sie przyda.
https://github.com/bbbradsmith/huffmunch
Utwor Mikera SexySix w formacie VGM 22537 --> po kompresji 3914
Conan.gfx --> 2359
gpl-3.0.txt --> 15380
To jeszcze z kronikarskiego obowiazku.
LZSS Beeb
https://stardot.org.uk/forums/viewtopic … 53#p181853
Conan.gfx --> 2051
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Najlepszy Packer dla Atari
Wygenerowano w 0.037 sekund, wykonano 69 zapytań