Spróbuję w wolnym czasie przerobić tak, aby dobrze grało :) Tzn bez zwolnień. Może rzeczywiście coś a'la fastbasic. A może Action! albo jeszcze coś...
--edit--
Mam SweetDreams i Voyage w wersji SAP-D.
Zgrywałem je opcją -pokeyrec -pokeyrec-interval 31 w atari800. Dodatkowo jeszcze poke 66,1. Taki plik konwertuje się xxd -c9 -g1, obcina niepotrzebny koniec i początek, oraz kompresuje się programikiem w awk, w sumie do asm. To pozwala wychwycić niektóre błędy konwersji, np. zbyt długie pauzy (Voyage), które się po prostu dubluje tak, żeby czas trwania mieścił się w bajcie.
Plusem takiego podejścia jest to, że to gra tak, jak kiedyś, dokładnie, niezbyt równomiernie - cóż, Atari Basic.
Problem z tymi muzyczkami był taki, że one kicka grają na "digi", czyli AUDCx=$1f/AUDCx=$10. Przy standardowym samplowaniu 50Hz gubiły się te kicki. Dopiero samplowanie pokeya raz na 32 linie obrazowe (czyli na 16 vcountów) nie gubi ich.
Musiałem napisać własny kompresor, właściwie koder, który przekształca strumień w wyłącznie zmiany wpisywane do pokeya. To plus jeszcze jakieś triki skraca strumień z prawie 2MB do akceptowalnych 32 kb (przypominam, że jest to strumień danych dla pokeya 9 bajtów w ilości 10 razy na ramkę). Playerek dekompresuje w locie, właściwie to dekoduje dane. Wraz ze wszystkimi śmieciami ma niecałe 160 bajtów, a gdyby zabrać śmieci, to gdzieś tak 130 (mięsko). W sumie zżera prawie nic z rastra.
Post's attachmentsScreenshot 2021-11-28 at 01.18.08.png 53.09 kb, liczba pobrań: 59 (od 2021-11-28)
Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.