126

No z listy. Loginy są na liście jako wpisy, a hasła też by trzeba podać w grze wpisując się na listę.

127

no to jakbys mial loginy i hasla ludzi to mozesz :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

128

Nie jak ja bym miał, tylko użytkownik przecież ma. Wszystko zależy od programisty. Jeśli tworzymy grę, która z założenia ma rację bytu taką, że wiadomo z góry, że będzie się przy tej grze spotykać gdzieś na chacie ekipa i grać wspólnie, to wystarczy, że w grze programista zaimplementuje w tablicy highscore taką funkcjonalność, że wpisując się na listę użytkownik wpisuje nazwę użytkownika i hasło. W ten sposób powstaje lista highscore z użytkownikami i hasłami zaszytymi w grze. Potem aplikacja (gra) łączy się z netem jak może i wysyła wszystkich userów, którzy podali hasła i którzy mają konto na hiscore.

129

tak... gra ktora zbierze przed monitorem grupe przyjaciol i naparzajacych sie w sobotni wieczor dla hiscore... marzenie

ale, tu pomysl:
strategia turowa w swiecie np. archona ale w trybie takim jak hero wars adventures - to jest cos nowego i nawet w basicu by mozna bylo zrobic - idealna gra dla trybu multigracza przez siec :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

130

XXL, chyba rozumiem, o co chodzi Mq.

Podobny scenariusz planuje wprowadzić w Krecie, gdzie gracz ma możliwość wyboru sposobu zapisu listy Najlepszych: Lokalnie w pamięci RAM, na dyskietce lub Internet, korzystając z FujiNet. Przy wyborze opcji "Internet", będzie możliwość podania Loginu i Hasła (jak na razie tylko dla API HSC)
Po tej czynności, lista wyników będzie wczytywana przez API HSC i prezentowana w opcji "Najlepsi". Po rozgrywce, będzie można umieścić wynik w tablicy gry.

Jednakże, wrzucenie już istniejących wyników w grze (np. z RAM lub Dyskietki), raczej jest nie możliwe. Tak jak pisałeś XXL, wymagałoby to znajomości haseł użytkowników, a to raczej niemożliwe/głupie/niebezpieczne (niepotrzebne skreślić)

131

Ja miałem na myśli taką opcję, że jak się w grze wpisujemy na listę, to wpisujemy osobę i hasło. Gra ma w tablicy wtedy zapisane osoby i hasła te, które podaliśmy, a dla pozostałych wyników jest owszem osoba, ale nie ma hasła, więc gra takiej pozycji nie wysyła, pomija przy wysyłaniu.

132

Mq, takie trzymanie haseł po stronie klienta to złamanie wszelkich zasad bezpieczeństwa. Mimo iż to małe Atari to nie powinno się tak robić.

Nie widzę tego w praktyce. Po za tym, przypuszczam, że trzeba by dublować dane lokalnie, by rozróżniać wyniki które już są na serwerze, by ich nie wpisywać wielokrotnie. To nieekonomiczne.

133

Trochę przesadzasz:-) Kurde, mi chodziło tylko o to, że gra sobie np. dwóch kumpli w Last Squadron na zmianę, i jak wpisuje sobie ktoś po game over na listę swoje inicjały, to podaje hasło, co komputer pamięta do czasu wysłania tego do internetu, albo do czasu wyłączenia zasilania. Z resztą tak sobie tylko rzuciłem, ja i tak się tym zajmować nie będę, ani nie mam kumpli z którymi wspólnie gram przy jednym komputerze:-)

134 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-11-08 15:31:43)

a co sie stanie jesli gra jest na CAR i nie ma mozliwosci zapisu jakis ustawien albo postepów w grze?

nic prostszego:

mozesz zapisac na serwerze dla danego gracza dane jakie potrzebujesz oraz sciagnac je w razie potrzeby... z dowolnego miejsca na swiecie, a nawet grajac na komputerze atari u kolezanki.

zgadza sie. genialne.

---
na tej zasadzie mozna tez zrobic slownik albo translator do programu ... np. SpeedScript z polskim slownikiem?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

135

Mq napisał/a:

Ja miałem na myśli taką opcję, że jak się w grze wpisujemy na listę, to wpisujemy osobę i hasło. Gra ma w tablicy wtedy zapisane osoby i hasła te, które podaliśmy, a dla pozostałych wyników jest owszem osoba, ale nie ma hasła, więc gra takiej pozycji nie wysyła, pomija przy wysyłaniu.

Po to napisałem zewnętrzne narzędzie, żeby z gry zdjąć obowiązek przygotowania interfejsu do pobierania użytkownika i hasła.
Z dwóch powodów
- stworzenie takiego API z poziomu gry, to przygotowanie GUi do wprowadzania danych, może jakaś lista kolejna lista displayowa, walidacja autoryzacji, obsługa komunkacji z HSC i obsługa komunikatów o błędach - gra urosnie o co najmniej kilka, a może i kilkanaście kilobajtów. Jak ktoś chce to robić to prosze bardzo, ale moim zadaniem nie trzeba.

- zewnętrzne narzędzie do autoryzacji pozwala nam na to, że procedura wysyłania nie wymaga żadnej interakcji z userem na poziomie samej gry, to być może pozwoli dołączyć procedure wysyłania wyniku do już istniejących tytułów.

Oczywiście inne rozwiązania też mogą być ciekawe - ja zaproponowałem takie z pewnymi ograniczeniami, ale tez z pewnymi cechami które pozwolą na minimalizacje kodu do samej wysyłki.

136

Tak, Bocianu i to byl dobry pomysł. Obecnie po stronie programisty pozostaje kilka linijek kodu. a i od strony usera jest prosciej...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

137

No i gites:-) Ja to się w sumie tylko zadumałem nad nieograniczonością możliwościowości, ale jasna sprawa, że obecne uniwersalne rozwiązanie bocianu jest rozwiązaniem uniwersalnym, bo jest uniwersalne:-)

138

przerobiłem mrHoppe :)
aktualnie wysyła i wyswietla wyniki z HSC.
zapraszam do zabawy.

https://fujinet.pl/tnfs/HiScoreCafe/

139

dodana:

http://xxl.atari.pl/hsc/hsc-mrhoppe/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

140

probka co potrafi HSC Atascii Art Generator by PeBe:

https://www.youtube.com/watch?v=E4_IkdeUsaA

---
funkcji jest wiecej, czekamy na tutorial :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

141

chcialbym uruchomic dodatkowe uslugi w hsc ktore dostepne beda z atari z uzyciem FujiNet

- dodawanie wspolrzednych geograficznych do konta i uruchomienie mapy (usluga googla) z zaznaczeniem userow, tworzenie wydarzen na mapie, wyznaczanie tras
- komunikator (ogolnie czat) z prywatnymi wiadomosciami i prywatnymi kanalami z ustawieniem czasu dzialania historii
- wspoldzielenie plikow: przykladowo ustawiamy z kim wspoldzielimy stan gra - gra turowa moze zapisywac/pobierac ture z kontrola dostepnosci.

jesli chcesz uczestniczyc w rozwoju tego projektu i masz czas :-) skontaktuj sie.

albo jesli masz uwagi to slucham.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

142

Jakub Husak wykonal modyfikacje gry QIX aby wyswietlala kod datamatrix - super:

https://xxl.atari.pl/hsc/hsc-qix/

gra: http://atarionline.pl/arch/Q/Qix/Qix%20 … 200%5D.xex

https://atari.pl/hsc/jboard.php?f=2&x=112

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

143

Dzięki wielkie za Qixa! :)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już