101

Kolejna gra, tym razem z Ironii 2017: PAC-MAD

http://xxl.atari.pl/hsc-pac-mad/

http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.104

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

102

Kolega Matosimi właśnie kompiluje publiczną wersję swojej gry.

u nas już teraz:

http://xxl.atari.pl/hsc/hsc-citron-3kg/

http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.105

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.105

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

103 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-01-21 00:00:41)

kolejna gra:

Mr.Robot

http://xxl.atari.pl/hsc-mr-robot/

http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.11

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.11

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

104

nastepna gra Stunt Car Racer:

http://xxl.atari.pl/hsc/hsc-stunt-car-racer/

przy okazji, od teraz HSC oprocz punktacji obsluguje rowniez czas (rosnaco i malejaco)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

105 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-03-03 09:58:10)

dopiero dzis namierzylem blad przy rejestracji wynikow (czasu) :/

ofiara padl user:

irek123

proszony o wyslanie wyniku jeszcze raz.

---

http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.200

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

106 Ostatnio edytowany przez x_angel (2018-03-04 09:52:10)

popraw na irek123 na irek126 chyba, że tak ma być
Fandal też ma dziwne te sekundy (chyba, że to są setne części).

107 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-03-04 10:25:43)

widze ze irek126 juz wyslal swoj score...

tak, poprawilem banerki i tabelki z czasem. teraz powinno byc ok.


http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.202

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

108 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-21 13:54:35)

dodany Minotaur 16K

http://atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.12

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.12

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

109 Ostatnio edytowany przez Montezuma (2019-08-06 15:57:59)

Zgłębiałem ostatnio temat B: Device ( http://atariki.krap.pl/index.php/B:_Device ).
Emulatory Altirra (Windows) i Colleen (Android) emulują już to urządzenie.
Np. w Altirra:
System -> Configure System -> Peripherals / Devices -> High-Level Emulation (HLE) Devices / Browser (B:)

Poniższe ATR-y zawierają handler urządzenia B: ( https://github.com/TheMontezuma/B-Handler ),
który jednak sprawdza, czy urządzenie B: jest już zainstalowane.
Tak więc można grać w gry zarówno na emulatorze jak i na prawdziwym sprzęcie z SIO2BT lub RespeQt
i high-score zostanie automatycznie otwarty w przeglądarce.

https://github.com/TheMontezuma/mahna-m … sz-cio.atr
https://github.com/TheMontezuma/1K-ATAS … HSCCIO.atr

Poniżej kod, który można dodać do nowo pisanych gier:

IOCB   equ $0340
ICCHID equ IOCB+0
ICCMD  equ IOCB+2
ICBAL  equ IOCB+4
ICBAH  equ IOCB+5
ICBLL  equ IOCB+8
ICBLH  equ IOCB+9
ICAX1  equ IOCB+10
ICAX2  equ IOCB+11
CIOV   equ $E456
            
url
    .byte 'http://atari.pl/hsc/?x=106000000'
url_len equ *-url

browser_device
    .byte 'B:'

write2Bdevice
    JSR lookup
    BPL do_cio
    RTS

do_cio
    LDA #$03 ; open
    STA ICCMD,X
    LDA #<browser_device
    STA ICBAL,X
    LDA #>browser_device
    STA ICBAH,X
    LDA #$00
    STA ICBLH,X
    LDA #$02
    STA ICBLL,X
    LDA #$08
    STA ICAX1,X
    LDA #$00
    STA ICAX2,X
    JSR CIOV
    
    LDA #$09 ; write
    STA ICCMD,X
    LDA #<url
    STA ICBAL,X
    LDA #>url
    STA ICBAH,X
    LDA #$00
    STA ICBLH,X
    LDA #url_len
    STA ICBLL,X
    JSR CIOV
    
    LDA #$0C ; close
    STA ICCMD,X
    JMP CIOV

LOOKUP  LDX #$00 ; search for a free CIO channel
        LDY #$01
LOOP    LDA ICCHID,X
        CMP #$FF
        BEQ FOUND
        TXA
        CLC
        ADC #$10
        TAX
        BPL LOOP
        LDY #-95 ; error code "TOO MANY CHANNELS OPEN"
FOUND   RTS      ; X contains the offset for a channel
ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

110

stało się...

miło mi zakomunikować, że HSC (Hi Score Cafe) zostało rozbudowane o możliwość wysyłania wyników za pomocą FujiNET.

Bocianu stworzyl program pozwalajacy zalogowac się w HSC oraz krótką procedurę dzięki której można wysyłać score (a jeśli jest taka potrzeba to także pobierać tabelę wyników z HSC) nie ważne czy piszesz w Assemblerze, MadPascalu czy Basicu :)

Dla devloperów - istnieje wiele sposobów na wysyłanie wyników (to nie musi być tylko score) - oprócz dobrze znanego kodu datamatrix (x0F), urządzenia B: (Montezuma) dołączył teraz (Bocianu) z FujiNET. nie wahaj sie i umiesc krótki kod w grze i zmien swoich graczy w wiernych akolitow.

a może chcesz dołożyć swoją cegiełkę do projektu?

potrzebujemy projektu tabeli TOP10 wyświetlanej jako ascii-art
oraz projektu UserBara, także ascii-art

https://obrazki.elektroda.pl/9138248600_1635878535.png

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

111

FujiNet: detected
Current user: not detected

:)

Świetne! A jak długi jest kod który wysyła wynik/ściąga tabelę wyników przez FN używając usera i hasła?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

112

razem z pobieraniem danych z cookies ponizej 100 bajtow :-)

Current user: not set

bo nie został ustawiony :-)

uruchamiasz programik, ustawiasz swojego usera i wszystkie gry ktore od tego momentu beda wysylac score beda rejestrowac score na tego usera :-) super proste, juz nie trzeba uzupelniac usera i pass :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

113

dzieje się:

https://www.youtube.com/watch?v=nt81Oa4RDNE

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

114

A to będzie gdzieś scentralizowane i ktoś będzie tym administrował? Np. kto decyduje o zakładaniu użytkowników? Czy mogę mieć pewność, że będę jedynym użytkownikiem o nazwie "Mq"?

115 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-11-04 08:25:39)

tak, mozesz byc pewny. a kto decyduje o zalozeniu konta gracza? no... Ty :-)

KROK 1:
Jeśli chcesz brać udział w zabawie musisz mieć konto gracza. Aby założyć konto zarejestruj się się na xxl.atari.pl.
Jeśli jesteś użytkownikiem AtariArea możesz pominąć fazę rejestracji i po prostu zalogować się i założyć kontro gracza

mozesz sie zalogowac z AArea i zalozyc sobie konto gracza

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

116

Dzięki:-) Konto aktywowałem, na zabawę przyjdzie czas, jak będzie czas:-) Idea z fujinetem świetna.

117

dla gier ktore nie maja zaimplementowanego w zaden sposob wysylania score Bocianu w HSCTool dodal wpisywanie i wysylanie hiscore recznie, mozna dodac wszystkie gry i rywalizowac na potege ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

118

Tylko musiało by być jakoś uczciwie... Jak to weryfikować? Dopóki jest garstka użytkowników, którzy się uczciwie tym dobrze bawią, to wszystko będzie fajnie działać, ale jak się zarejestruje np. tysiąc ludzi, to zawsze znajdzie się jakichś trzech, co się będą prześcigać w hiscore bez faktycznych wyników, a jak raz zacznie ktoś śmieci i oszustwa wpisywać, to cały system przestanie mieć rację bytu...

119

@Mq

A po co weryfikować? Jestem przeciwny szerzącej się idei 'zamordyzmu', wydaje mi się, że po prostu w tym wypadku należy traktować wyniki z przymrużeniem oka i traktować to w kategorii czystego fun ;)

Weryfikowanie wyników nie ma sensu i jest, hmm... 'czasowo nieoptymalne' bo trzeba stać się mistrzem danej gry żeby poznać jej limity. Podam tylko dwa przykłady:

1. Fred.Ja nabiłem ponad 100k punktów. Ale zwykły (bardzo dobry) wynik po przejściu całej gry to około 20k, później nie ma możliwości nabijania punktów. Dla jednego podanie 15k będzie to mijanie się z prawdą, dla innego ponad 100k to realne możliwości, ale: mi zajęło to 4 dni bez cheatów ;)

2. Przemytnik. Przekręciłem licznik waluty o wręcz abstrakcyjne wartości, które nie były podawane na ekranie, zweryfikowałem swój stan posiadania tylko i wyłącznie dlatego, że stan waluty liczyłem sobie na kartce a zweryfikowałem poprawność po wielu dużych zakupach, kiedy licznik spadł do poziomu, który mógł być wyświetlany na ekranie.

120 Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-11-05 22:21:04)

Ok, to już oficjalnie.
Jest gotowy tool do fujineta obsługujący Hi Score Cafe.

Tool i źródła do pobrania stąd: https://gitlab.com/bocianu/fujinet_hsc
I oczywiście na serwerze fujinet.pl w katalogu networking/hsc_conf.xex

https://bocianu.atari.pl/assets/images/hsc1.png

Co narzędzie potrafi:
- potrafi przeglądać wyniki w sieci
- pozwala się zalogować na serwerze
po zalogowaniu:
- pozwala dodawać swoje wyniki "z palca"
- pozwala usuwać swój ostatni wynik
- automatycznie zapisuje "token" komunikacyjny na karcie SD fujinet

https://bocianu.atari.pl/assets/images/hsc2.png

Co nam daje taki token?

Równocześnie z powyższym narzędziem powstały procedury w assemblerze
i biblioteka do MadPascala, która pozwala grom na automatycznie zapisywanie
wyniku na serwerze, dla zalogowanego na urządzeniu użytkownika.
Czyli w uproszczeniu - logujemy się jako bocianu w moim narzędziu, wychodzimy.
Teraz grając w grę która umożliwi zapis wyniku w sieci, nasz wynik automatycznie w tle wyślę się na serwer HSC (O ile gra wykryje zapisany token). Jak chcemy wysyłać wynik jako inny gracz, to trzeba odpalić mojego toola i inny gracz musi się zalogować w tym konkretnym egzemplarzu Fujinet, i ponownie odpalić grę.


Przykład zapisu gry z poziomu assemblera jest tutaj: https://gitlab.com/bocianu/fujinet_hsc/ … c_send.asm

Dla Mad-Pascala powstała dedykowana biblioteka w moim pakiecie blibs: https://gitlab.com/bocianu/blibs
której dokumentacje można zobaczyć tutaj: https://bocianu.gitlab.io/blibs/hsc_util.html
a przykłady użycia są są w katalogu blibs/examples

Wystarczy jedno wywołanie z poziomu Twojej gry i score samo poleci na serwer... :) Koniec wymówek!

121

dodam, ze programista moze zazyczyc sobie konkretny format oddawania tabeli wynikow - na wypadek gdyby gra sciagala tabele np. same wyniki albo tylko najwyzszy albo ze skrotami w kodowaniu atascii lub antic itp.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

122

Świetne. A czy będzie opis jak samemu się zalogować jako użytkownik i zostawić wynik na serwerze oraz pobrać listę? Chodzi mi o scenariusz kiedy niemożliwe jest użycie Twojego toola, bo kilku użytkowników gra w tę samą grę naraz na jednym komputerze.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

123

wtedy gra sama musi wyslac usera i pass czyli musi Cie zapytac o nazwe usera i haslo - to upierdliwe ale oczywiscie mozliwe. biblioteka Bocianu pobiera te dane z cookie ale mozesz je wpisac recznie :-D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

124

Można sobie zatem wyobrazić scenariusz, że gra sama sobie z własnej listy hiscore weźmie po kolei wszystkie wpisy, zaloguje się jako kolejni użytkownicy i powysyła ich wyniki (w sensie, że z jednej gry wyśle wyniki kilku uzytkowników).

125

a skad wezmie loginy i hasla tych wszystkich innych graczy?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.