Tak jakoś się złożyło, że wkręciłem się trochę w Lynksa. Fajna konsolka, z fajnymi możliwościami, a w środku wciąż 6502 :)
Jedyny problem, że doczekała się jednego, jedynego emulatora i to napisanego 25 lat temu, którego jakość mógłbym ocenić może lekko powyżej Xformera (ktoś jeszcze pamięta te cudo?). Napędzany frustracją, postanowiłem wykorzystać lockdown covidowy, żeby spróbować swoich sił w temacie i sprawdzić, jakie byłoby to trudne, żeby napisać od zera własny emulator tej konsolki.
W efekcie w pół roku kodowania (z długimi przerwami, bo zacząłem w maju 2020) zrobiłem coś, co można uznać, że ma status pre-alfy i roboczą nazwę Felix (skrót od Felis lynx).
Projekt trzymam na githubie: https://github.com/laoo/Felix
Są tam też releasy na razie dla Windowsa: https://github.com/laoo/Felix/releases
Emulator nie ma póki co UI, a odpala się go albo ze ścieżką do pliku lnx/lyx/o jako argument, albo robiąc drag&drop takiego pliku na okienko emulatora. Klawiszologia to strzałki, X, Z, 1, 2, 3.
Póki co jest tylko na Windowsa, bo na tym się znam i wymaga DX11, bo jestem leniwy, ale rdzeń emulacji jest w czystym C++20 i nie powinno być problemów z przeportowaniem na cokolwiek (wystarczy napisać front-end, który dostarcza stan klawiszy i odbiera sample audio i klatki video). Na pewno chciałbym zrobić przynajmniej wersję w WebAssembly odpalaną w przeglądarce (a Good Enough Emulator przeciera szlaki).
Jednak zanim to nastąpi, chciałbym ustabilizować emulację, bo nie wszystko chodzi poprawnie. Wiem, że w Polsce miłośników Lynxa można policzyć na palcach jednej ręki (stąd w pierwszej kolejności założyłem już wątek na Atari Age), ale jeżeli komuś chciałoby się odpalić emulator, trochę się pobawić i wrócić z jakimś (konstruktywnym) feedbackiem, to byłbym wdzięczny i zapraszam do dyskusji.