51

You can always count on XXL ;)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

52

perinoid napisał/a:

Nie wiem jaki będzie zewnętrzny U1MB i nie do niego się odniosłem. Natomiast rozszerzenie typu Rambo nie zachowuje 100% kompatybilności że stockiem.

nie odnosilem sie do rozszerzenia pamieci tylko 100% kompatybilnosci w odniesieniu do "ladowania" programow, z AVG uruchomisz wszystko a z tandemu u1mb + side3 nie - czesc z winy u1mb czesc z winy side3

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53

Nie trzeba uruchamiać "wszystkiego".  Wzamian można to robić szybko i wygodnie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

54

xxl napisał/a:

nie odnosilem sie do rozszerzenia pamieci tylko 100% kompatybilnosci w odniesieniu do "ladowania" programow, z AVG uruchomisz wszystko a z tandemu u1mb + side3 nie - czesc z winy u1mb czesc z winy side3

Więc mówiliśmy o różnych rzeczach - różnica jest taka, że ja ci nie przypisywałem czegoś, czego nie napisałeś a ty mnie - owszem. Nie pierwszy ra. Na pewno nie ostatni. Ale to nie jest temat wątku.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

55

perinoid napisał/a:

różnica jest taka, że ja ci nie przypisywałem czegoś, czego nie napisałeś a ty mnie - owszem

chyba cos Ci sie pomylilo... nie pierwszy nie ostatni raz.


Pin napisał/a:

Nie trzeba uruchamiać "wszystkiego".  Wzamian można to robić szybko i wygodnie ;)

zarowno na AVG jak i tandemie mozna uruchamiac szybko i wygodnie... ale jak cos sie nie chce tak uruchomic to na AVG i tak sie uruchomi a na tandemie ni pieruna :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

56

No nie zgodzę się, w wątki na discordzie był temat gierki, który się nie odpalał na AVG a odpalał się spod loadera SIDE uruchomionego z AVG. Tmp coś tam skrobnął w xexie i działa, więc... każde rozwiązanie ma swoje "właściwości" :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

57

sun napisał/a:

był temat gierki, który się nie odpalał na AVG a odpalał się spod loadera SIDE uruchomionego z AVG.

czyli przyznajesz ze sie uruchamial na AVG spod innego loadera :)

malo prawdopodobne ze znajdziesz gre ktora sie nie odpali z AVG a nie ma problemu znalezc taka ktora sie nie odpali z Side

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

58

twoją? :)

Kontakt: pin@usdk.pl

59

@xxl: tak, chodziło mi o to, że nie sposób (co wykazał eksperyment) od razu zrobić wszystko tak, żeby przewidzieć, nazwijmy to, niestandardowe podejście programisty w tym ew. loader/depacker/itd.
Mam side2 i avg i oba uważam za fajne urządzenia. Nie marudzę, nie wybrzydzam, cieszę się z każdego nowego update firmware i idących za tym ficzerów.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

60

czy nowy DOS ze wsparciem dla FAT dla SIDE uwzględnia długie nazwy czy pracuje na nazwach 8+3?

https://www.youtube.com/watch?v=76sjVC9FHiA

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

61 Ostatnio edytowany przez flashjazzcat (2021-10-23 15:05:50)

FMS in the loader handles long filenames, CIO DOS handles short filenames. You can access the files with long names via the short alias. Long filename handling is extremely code and buffer heavy, and there would be no hope of housing such an FMS in 5K... unless your AVR/MCU is doing all the work and the software on the Atari side is just being handed long filenames via the API.

It would be largely pointless anyway, given the fact almost all software which works with DOS expects 8.3 filenames.

62 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-10-23 15:48:45)

to błąd, dobrze zaprojektowane systemy (SIOCart/WiFiPrime) operują na długich nazwach, jesli user chce to nic nie stoi na przeszkodzie uzywania krotkich :-)

zwróć uwagę jak proste i całkowicie zgodne z systemem (nie trzeba nowego DOS tylko samego drivera) jest takie rozwiązanie:

przykładowo komenda open file dla urządzenia oznacza właściwie podmontowanie na określonym kanale symulowanego obrazu ATR z wybranym FS z "zapisanym" na nim plikiem od sektora nr. 4 - dzięki temu od samego początku masz 100% zgodność z każdym dosem i każdeym FS znanym Atari od początku, dla Ciebie może być ważna informacja - sterownik w Sparcie dla takiego systemu można znacznie skrocic z juz istniejącego - zauważ jakie są numery sektorów i czy wogole potrzeba buforu dla numerow sektorow? hehe

kolejny przklad to otwieranie katalogow - pobieranie wpisow katalogowych wykonac jak w xBIOS - nie ma zadnych ograniczen w ilosci wpisow katalogowych i podkatalogow - bufor trzyma urzadzenie a nie pamiec atari - tak samo sterownik skraca sie drastycznie.

100% kompatbilnosc z istniejacym oprogramowanie a nie kolejny dos ze swoimi fanaberiami :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

63

We can see quite well how what's shown in the video works. :) If this was empirically the only/best way of doing things, every DOS would work this way, but it does not. Offloading everything to the peripheral is all nice and good, but I don't really see what it proves, or what my 'whims' have to do with it. All systems have to be 'designed' in some way, and the programmer has to make decisions. XBIOS chose to use a completely proprietary API. I assume that was one of your 'whims'. :)

In short: I answered your question regarding long filenames. A follow-up lecture or debate is completely redundant. Imitation is the sincerest form of flattery, however. I appreciate that. :D