1 Ostatnio edytowany przez lopez (2021-08-23 11:49:49)

Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:

https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496

2

Yhy. Takoż będzie jak piszesz. I na Amigę zarazem.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

3

dla mnie party-prod, opad szczeny i frasunek dla KK, że też nic nie powiedział, że portuje to na ST

4

Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)

5

qbahusak napisał/a:

Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)

Nie, to nie żart, ale od lat utarta forma podziękowań w dobrym znaczeniu. Funkcjonuje już od lat i działa na Scenie Atari od dobrych... 10-15 lat (jeszcze czasy Głuchołaz, popatrz sobie Kuba w wątki o zlotach).

Sikor umarł...

6 Ostatnio edytowany przez Lizard (2021-08-25 08:16:07)

Oj! Dłużej niż 15 lat. Google podaje, że na AA pojawiło się to słowo w 2003 roku. Frasunek wziął się od Vasca, kiedy jeszcze pił. ;)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

7

lopez napisał/a:

Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:

https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496

robi wrażenie, tekstury są spore, fajny jest ten trik zwiększający ilość kolorów w teksturze

W sumie to przypomina to raczej Wolfensteina 3D zrobionego przez Raya niż Dooma, co prawda są ściany pod ustawione pod różnymi kątami ale nie widzę podwyższeń, czy obniżeń terenu.
No i Wolf ma 15FPS a tu widzę 5~6FPS

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8 Ostatnio edytowany przez Jacques (2021-08-25 10:08:08)

Wg autora podwyższenia i obniżenia będą w wersji finalnej, po prostu nie ma ich w demie, ale sam engine ma takie możliwości.
Co do FPS to nie wiem co pokazuje ta liczba w lewym górnym rogu, bo wygląda to co najmniej tak płynnie jak Wolf3D na ST 8 MHz.

9

To była sugestia, że minimum tyle punktów każdy ma wpisać na votce :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

10

huehuehue :)

Liczba w rogu pokazuje ilość ramek na klatkę.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.

13 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-09-06 21:14:12)

Szeryf napisał/a:

Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.

jest już dostępna binarka dla Atari i Amigi. Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze. ST 5.15 vs Amiga 4.01 VBL na ramkę.

Poniżej porównanie: ST 320x160 vs A500 320x200.
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8172


Tak na szybko zajrzałem do kodu na ST, wygląda on nieźle ale myślę że da się go jeszcze ciut zoptymalizować na ST no i  jeszcze dopalić BLiTTERem

Post's attachments

Dread_ST_A500.png 50.78 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

14

Szacunek dla twórców.
Dzisiaj zobaczyłem na YT, że jest na Atari ST. Wcześniej widziałem filmiki tylko na Amigę. Czekam z niecierpliwością na dostęp/zakup tego tytułu :)

15 Ostatnio edytowany przez jury (2021-09-07 09:10:07)

Cyprian napisał/a:

Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze

No cóż, jak to można mieć zupełnie inny odbiór. Dla mnie wersja ST jest kompletnie niepłynna w porównaniu z Amigową, choć i Amigowa jest na tyle wolna, że i w nią nie grałbym komfortowo (przychylam się do stwierdzenia @maziego tu na AA kiedyś, że aby komfortowo grać w strzelankę z perspektywy pierwszej osoby, musi "latać" CO NAJMNIEJ 25 klatek na sekundę)
A niepłynność wersji ST idealnie widać tu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZxhO1ZCOZ-M

Obydwie wersje różnią się nawet i ponad 2 ramkami na klatkę (na korzyść Amigi) co jak przeliczyć na ilość klatek na sekundę, daje jednak różnicę. I ją oczywiście wyraźnie widać. (nie mówiąc o tragicznym udzwiękowieniu wersji ST )
Oczywiście gloria i chwała autorom Dreada, bo pokonali niesamowitą barierę jeśli chodzi o 16bit i "Doom'a".

16

Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

17

@jury daj trochę czasu autorowi, to jego pierwsze podejście do Atari. Jak ogarnie kruczki ST to będzie to działać szybciej.

Teraz możesz przyspieszyć grę włączając tryb "Scanlines" w opcjach.


@perinoid na discordzie Dreada ktoś odpalał  MSTE i działa sporo szybciej

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

18

Jak dla mnie, wersja na A500 działa naprawdę grywalnie, wygląda też świetnie, no i jednak te 40 linii w pionie więcej też robi różnicę. Z tego co czytałem, ktoś chciał się kontaktować z autorem w kwestii optymalizacji pod STE, ciekawe czy coś z tego będzie, ale na ST to już i tak jest genialne osiągnięcie, brawo! :)

19

Raczej bym się nie napalał, bo znając KK, to jednocześnie jego ostatnie podejście do ST ;)

20 Ostatnio edytowany przez Pepto (2021-09-07 11:55:56)

Z tego co patrzyłem na Hatari, emulującym ST@16mhz, mamy bardzo podobne wyniki jak na gołej A1200 z 68020@20Mhz.
https://ibb.co/7CSfKXG
Zresztą z tego co pisał KK na Discordzie ograniczeniem jest już rutyna Bit2Plannar a nie szybkość CPU.

21 Ostatnio edytowany przez PrzemasIII (2021-09-07 12:13:33)

Witam "somsiedzie" :) Tak na szybko zrobiłem porównanie:

https://www.youtube.com/watch?v=55LIcdYIUbs
https://www.youtube.com/watch?v=4j11eFRXWXU

65xe 128kb;800XL Side2,u1mb, Sdrive Max;STe;MST1;MSTe,uSatan,Netusbee;MSTe;Falcon14MB;
perinoid napisał/a:

Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.

Na 32MHz średnio było o jedną ramkę szybciej na klatkę.

@PrzemasIII: testowanie blitter on/off nie ma sensu, bo to wyłącza jedynie używanie blittera przez system, a nie przez soft który omija system (czyli praktycznie każda gra/demo). Ponadto obecna publiczna wersja Dread i tak nie używa blittera.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio