Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 16/32bit » Dread Atari ST/STE
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
Yhy. Takoż będzie jak piszesz. I na Amigę zarazem.
dla mnie party-prod, opad szczeny i frasunek dla KK, że też nic nie powiedział, że portuje to na ST
Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)
Nie, to nie żart, ale od lat utarta forma podziękowań w dobrym znaczeniu. Funkcjonuje już od lat i działa na Scenie Atari od dobrych... 10-15 lat (jeszcze czasy Głuchołaz, popatrz sobie Kuba w wątki o zlotach).
Oj! Dłużej niż 15 lat. Google podaje, że na AA pojawiło się to słowo w 2003 roku. Frasunek wziął się od Vasca, kiedy jeszcze pił. ;)
Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
robi wrażenie, tekstury są spore, fajny jest ten trik zwiększający ilość kolorów w teksturze
W sumie to przypomina to raczej Wolfensteina 3D zrobionego przez Raya niż Dooma, co prawda są ściany pod ustawione pod różnymi kątami ale nie widzę podwyższeń, czy obniżeń terenu.
No i Wolf ma 15FPS a tu widzę 5~6FPS
Wg autora podwyższenia i obniżenia będą w wersji finalnej, po prostu nie ma ich w demie, ale sam engine ma takie możliwości.
Co do FPS to nie wiem co pokazuje ta liczba w lewym górnym rogu, bo wygląda to co najmniej tak płynnie jak Wolf3D na ST 8 MHz.
To była sugestia, że minimum tyle punktów każdy ma wpisać na votce :)
Liczba w rogu pokazuje ilość ramek na klatkę.
Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.
Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.
jest już dostępna binarka dla Atari i Amigi. Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze. ST 5.15 vs Amiga 4.01 VBL na ramkę.
Poniżej porównanie: ST 320x160 vs A500 320x200.
Tak na szybko zajrzałem do kodu na ST, wygląda on nieźle ale myślę że da się go jeszcze ciut zoptymalizować na ST no i jeszcze dopalić BLiTTERem
Szacunek dla twórców.
Dzisiaj zobaczyłem na YT, że jest na Atari ST. Wcześniej widziałem filmiki tylko na Amigę. Czekam z niecierpliwością na dostęp/zakup tego tytułu :)
Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze
No cóż, jak to można mieć zupełnie inny odbiór. Dla mnie wersja ST jest kompletnie niepłynna w porównaniu z Amigową, choć i Amigowa jest na tyle wolna, że i w nią nie grałbym komfortowo (przychylam się do stwierdzenia @maziego tu na AA kiedyś, że aby komfortowo grać w strzelankę z perspektywy pierwszej osoby, musi "latać" CO NAJMNIEJ 25 klatek na sekundę)
A niepłynność wersji ST idealnie widać tu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZxhO1ZCOZ-M
Obydwie wersje różnią się nawet i ponad 2 ramkami na klatkę (na korzyść Amigi) co jak przeliczyć na ilość klatek na sekundę, daje jednak różnicę. I ją oczywiście wyraźnie widać. (nie mówiąc o tragicznym udzwiękowieniu wersji ST )
Oczywiście gloria i chwała autorom Dreada, bo pokonali niesamowitą barierę jeśli chodzi o 16bit i "Doom'a".
Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.
@jury daj trochę czasu autorowi, to jego pierwsze podejście do Atari. Jak ogarnie kruczki ST to będzie to działać szybciej.
Teraz możesz przyspieszyć grę włączając tryb "Scanlines" w opcjach.
@perinoid na discordzie Dreada ktoś odpalał MSTE i działa sporo szybciej
Jak dla mnie, wersja na A500 działa naprawdę grywalnie, wygląda też świetnie, no i jednak te 40 linii w pionie więcej też robi różnicę. Z tego co czytałem, ktoś chciał się kontaktować z autorem w kwestii optymalizacji pod STE, ciekawe czy coś z tego będzie, ale na ST to już i tak jest genialne osiągnięcie, brawo! :)
Raczej bym się nie napalał, bo znając KK, to jednocześnie jego ostatnie podejście do ST ;)
Z tego co patrzyłem na Hatari, emulującym ST@16mhz, mamy bardzo podobne wyniki jak na gołej A1200 z 68020@20Mhz.
https://ibb.co/7CSfKXG
Zresztą z tego co pisał KK na Discordzie ograniczeniem jest już rutyna Bit2Plannar a nie szybkość CPU.
Witam "somsiedzie" :) Tak na szybko zrobiłem porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=55LIcdYIUbs
https://www.youtube.com/watch?v=4j11eFRXWXU
Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.
Na 32MHz średnio było o jedną ramkę szybciej na klatkę.
@PrzemasIII: testowanie blitter on/off nie ma sensu, bo to wyłącza jedynie używanie blittera przez system, a nie przez soft który omija system (czyli praktycznie każda gra/demo). Ponadto obecna publiczna wersja Dread i tak nie używa blittera.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 16/32bit » Dread Atari ST/STE
Wygenerowano w 0.022 sekund, wykonano 67 zapytań