1 Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-07-13 23:55:25)

Właśnie wyszła pierwsza i pewnie nieostatnia aktualizacja Floba.
Zawiera kilka poprawek drobnych błędów i dodaną opcję pauzowania gry przyciskiem START.

version 1.01
- fixed issue with King of Arcade achievement
- now you can pause the game using START button
- rare text disapearing issue fixed
- typo in intro fixed


Można pobrać obraz karta stąd: https://bocianu.atari.pl/assets/games/flob.1.0.1.car

Osoby które już mają fizyczny kartridż, mogą go sobie także zaktualizować przy pomocy swojego Atari,
korzystając z napisanego specjalnie programu do aktualizacji, który dołączam tutaj:
https://bocianu.atari.pl/assets/flob/flob.1.01.atr

Wasz postęp w grze pozostanie nienaruszony.

2

Bardzo fajna gra!

Póki co grałem tylko na emulatorze - tworząc wirtualny obraz cartridgea MaxFlash. Później doszedł obraz car, a teraz update, który jak widzę używa innej instalki. Stąd kilka pytań:
- Czy da się wgrać lub będzie dostępna wersja na SIC!-a (pierwszego lub plus-a)?
- Czy po podłączeniu stacji (SIO2SD / SIO2PC, etc.) gra się nie uruchomi dając dostęp do uruchomienia update-u (nie sprawdzałem), czy może jest jakaś kombinacja klawiszy, etc., wyłączająca boot gry? Pytam bo wyobrażam sobie to tak, że inaczej aby przeprogramować cart-a, trzeba będzie włożyć go przy włączonym Atari?
- Czy w związku z powyższym można przenieść stan gry na inny nośnik? ;-) (może lepiej nie?)
- Czy update działa z wersją nagraną na MaxFlash?

3

QTZ napisał/a:

Bardzo fajna gra!

Póki co grałem tylko na emulatorze - tworząc wirtualny obraz cartridgea MaxFlash. Później doszedł obraz car, a teraz update, który jak widzę używa innej instalki. Stąd kilka pytań:
- Czy da się wgrać lub będzie dostępna wersja na SIC!-a (pierwszego lub plus-a)?
- Czy po podłączeniu stacji (SIO2SD / SIO2PC, etc.) gra się nie uruchomi dając dostęp do uruchomienia update-u (nie sprawdzałem), czy może jest jakaś kombinacja klawiszy, etc., wyłączająca boot gry? Pytam bo wyobrażam sobie to tak, że inaczej aby przeprogramować cart-a, trzeba będzie włożyć go przy włączonym Atari?
- Czy w związku z powyższym można przenieść stan gry na inny nośnik? ;-) (może lepiej nie?)
- Czy update działa z wersją nagraną na MaxFlash?

- Wersja dla SIC nie jest planowana.
- Jeżeli wciśniemy OPTION przy starcie gry z karta, gra nie wystartuje z carta, tylko przejdzie do normalnej systemowej procedury bootowania i wystartuje z dysku
- teoretycznie da się to zrobić, ale nie wiem po co :D
- update powinien działać z wersją na MaxFlash

4 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-07-15 21:00:28)

Dzięki za odpowiedzi :)

Szkoda, miałem nadzieję, że potestuję SIC!-a, a tego mam wolnego, może ktoś taką wersję przygotuje - udostępniłeś przecież źródła ;-)

Sprawdziłem z MaxFlash-em - Option działa.

Update też.

Jednak coś jest nie tak bo gdy wyłączyłem Atari podczas gry, to po włączeniu gra wiesza się tuż przed ekranem menu. Pomaga update (ponowny), ale wygląda na to, że to się powtarza, bo póki co miałem tak dwa razy :/

Edit: Właśnie wyłączyłem trezci raz, tym razem w menu i znowu to samo!?
Edit2: Być może już sam update coś psuje, ale ujawnia się to dopiero po ponownym włączeniu Atari?
Przywracam wersję 1.0.0....
Edit3: Wersję 1.0.0 wyłączam i włączam wiele razy i działa dobrze, czasami nieco dłużej trwa zanim pojawi się menu (po dwóch screenach, gdzie wiesza się wersja 1.0.1), raz też uruchomił się flasher (bez trzymania Option),
Edit4: I oczywiście przywrócenie wersji 1.0.0 wykasowało mi statystyki i progres w grze :P

5

QTZ napisał/a:

Jednak coś jest nie tak bo gdy wyłączyłem Atari podczas gry, to po włączeniu gra wiesza się tuż przed ekranem menu.

W jaki sposób wyłączyłeś? Pstryczkiem z tyłu, czy klawiszem RESET?
bo to ważne :D

Przycisk reset nie ustawia domyślnie banku w kartridżu na bank0, a bez tego gra się nie uruchomi. Wtedy trzeba wyłączyć go z zasilania. Staram się gdzie to tylko możliwe przełączać bank na 0, ale jak trafisz z resetem w momencie czytania innego banku to kart po resecie nie utuchomi sie sam ponownie. Wtedy trzeba odłączyć zasilanie.

6

zrob sobie tak, zeby po nacisnieciu RESET gra sama sobie przelaczyla banki w ram umiesc procke do zmiany banku i dodaj taki kod:

ldx #$00
stx $0244
inx
stx $09
ldx #.lo(_tu_skoczy)
stx $0C
ldx #.hi(_tu_skoczy)
stx $0D

i lej na hejterow ze tak sie nie robi ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Tak jak napisałem po wyłączeniu i włączeniu - czyli wyłącznikiem z tyłu.

QTZ napisał/a:

Być może już sam update coś psuje, ale ujawnia się to dopiero po ponownym włączeniu Atari?

Po update-cie jest prośba o Reset i wtedy naciskałem Reset i gra się uruchamia, po wyłączeniu i włączeniu (wyłącznikiem [z kontaktu nie wyciągałem :P]) już nie, to znaczy uruchamia się i zostaje czarny ekran w momencie gdy miało się pojawić menu, Wersję 1.0.0 katowałem wyłączaniem w różnych momentach i za każdym razem się uruchomiła, raz trwało to nieco dłużej właśnie w tym momencie gdy wersja 1.0.1 się zwiesza.

8

Czyli z update należy zaczekać.

Kontakt: pin@usdk.pl

9

Wygląda na to, że lepiej poczekać do kolejnej wersji.

Co do zapisu stanu gry, to jednak by się przydało, np. gdy tymczasowo przeprogramowujemy cartridge-a, albo przenosimy grę na i z emulatora, lub celów archiwalnych. Tylko przypuszczam, że dane są niezaszyfrowane i byłaby to ogromna pokusa, żeby sobie podkręcić statystyki i odblokować kolejne poziomy. Na emulatorze i tak do zrobienia...

SingStar-y (oprócz pierwszego) na PS2 zapisują dane niezakodowane, ale dodają sumę kontrolną i edycja unieważnia wszystkie rekordy - cały plik. Tu mogłoby być podobnie, a jeszcze lepiej z prostym szyfrowaniem lub kompresją. To taka propozycja do przemyślenia. To wszystko mógłby robić dodatkowy program specjalnie przeznaczony do kopiowania save-ów. [Z emulatora można odczytać i edytować zapis raw z pliku *.car].

10 Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-07-16 00:29:09)

QTZ: a jaki masz rozmiar tego MaxFlasha?

Pytanie, czy ktoś jeszcze ma taki problem.
Ja kilkakrotnie aktualizowałem i maxflasha i dedykowany kart tą wersją i oba działają bez problemu.
Na atariage i do samego obrazu carta z wersją 1.0.1 tez nikt nie zglaszal problemów.
Czy ktoś z oryginalnym kartem aktualizował i ma podobny problem?

11

8Mbit = 1MB, spróbuję to jeszcze później powtórzyć na emulatorze.

12

QTZ napisał/a:

8Mbit = 1MB, spróbuję to jeszcze później powtórzyć na emulatorze.

Bo problem o którym mówisz pojawia się jak masz za mały cart - wersja 1.0.0 pozwoli zagrać w pierwszy swiat na karcie 128KB, ale wersja 1.0.1 już nie.

13 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-07-16 02:56:13)

W obydwu wersjach grałem już w drugi świat :)

Nie wiem czy istnieje narzędzie do dumpowania MaxFlash-a, ale jakby takie było, a problem by się powtórzył (a wygląda na to, że tak jest za każdym razem), to w takim przypadku mógłbym zgrać zawartość cartridge-a do testów na emulatorze.

Edit: Zrobiłem kolejny update na wersję 1.0.0, nacisnąłem Reset, sprawdziłem "trofea" (zniknął mi ten niezasłużony), wróciłem do menu i na ekranie tytułowym wyłączyłem, po włączeniu efekt ten sam.

A może kwestją jest wersja cartridge-a, podobno są dwie różniące się adresami? (Prawdopodobnie mam tę starszą, podobno obsługa nowszej wersji doszła do flashera MaxFlasha niedawnio [tego dołączonego do wersji 1.0.0.]).

Edit2: Zrobiłem kolejny update i w momencie jak poprosił o Reset wyłączyłem Atari, po włączeniu od razu nie działa, czyli wygląda, że jest tak jak podejrzewałem, że coś nie tak jest flashowane.

Edit3: https://atariage.com/forums/topic/28804 … cartridge/

Edit4: Powtórzyłem na Altirrze - ten sam efekt!!! I tak jak pomyślałem starszy 127 jak u mnie, nowszy 0 działa OK, czyli Twój flasher nie rozpoznaje starszej wersji cartridge-a prawidłowo.

Edit5: Czy działa, czy nie zależy od podpięcia (jako 0 lub jako 127 bank), pliki przy pierwszej próbie były identyczne, przy drugiej część była inna (00->FF) i jeszcze jeden Bajt się różnił.

14

OK, jeżeli to stary typ MaxFlasha, który startuje z banku 127 to faktycznie mój updater do oryginalnych cartów z nim nie zadziała. Spróbuje go jakoś wykrywać i zrobić poprawkę do tego modelu jakoś w weekend.

Tymczasem nic nie stoi na przeszkodzie aby aktualizować oryginalne carty Floba, do czego zachęcam ;)

15

Ale przecież w banku 127 jest tylko procedura startowa i skok później już do właściwych banków, i dalej działa już kartridż identycznie bez względu na to, czy jest to wersja startująca z banku 0 czy 127. Flasher apdejtujący flashuje tylko te sektory, które potrzebuje, więc bank 127 powinien pozostawać nieruszony i kartridż powinien działać. A przynajmniej tak to widzę, że powinieneś zrobić bocianu:-) Wtedy pierwotna wersja 1.0.0 działa dobrze, a po update powinno wszystko też śmigać zawsze dobrze bez względu na wersję kartridża.

16 Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-07-16 10:53:10)

Mq: w banku 0/127 jest jeszcze bootloader i xexloader i one nie zostaną zakutalizowane w tym banku 127 z którego startuje cart.
Na tym polega problem pomiedzy wersjami 1.0.0 i 1.0.1 - bootloader i xexloader też muszą być zaktualizowane

17

QTZ napisał/a:

Nie wiem czy istnieje narzędzie do dumpowania MaxFlash-a,

uFlash by FJC?

Kontakt: pin@usdk.pl

18

a nie lepiej trzymac loadera w banku 0 a w banku 127 tylko:

8D 00 D5 FF FF FF FF FF 00 01 F4 BF

:-) problem rozwiazany - w banku 00 zaraz za tym STA dajesz JMP do loadera

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

xxl napisał/a:

a nie lepiej trzymac loadera w banku 0 a w banku 127 tylko:

8D 00 D5 FF FF FF FF FF 00 01 F4 BF

:-) problem rozwiazany - w banku 00 zaraz za tym STA dajesz JMP do loadera

NIE

.

20

wlasnie sprawdzilem:

na koncu banku 127:
8D 00 D5 FF FF FF 00 01 F6 BF

na koncu banku 0:
4C 00 A0 00 01 00 A0

śmigusia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

xxl napisał/a:

wlasnie sprawdzilem:

na koncu banku 127:
8D 00 D5 FF FF FF 00 01 F6 BF

na koncu banku 0:
4C 00 A0 00 01 00 A0

śmigusia.

dzięki za podpowiedź, będę fixował.

22 Ostatnio edytowany przez seban (2021-07-16 15:25:20)

Hej!

Chciałem zgłosić drobny błąd... o ile to błąd, bo może tak ma być? Gdy motałem się aby wziąć formułę z sejfu, to udało mi się doprowadzić do sytuacji gdy "kartka" z formułą zniknęła i nic, nie bardzo wiedziałem co dalej robić, sejf pusty, zero napisów... dopiero gdy wlazłem do pustego sejfu ujrzałem napisy że teraz mam szybko opuścić laboratorium. Nie wiem czy nie naciskałem zbyt nerwowo fire w trakcie gmerania za pierwszym razem w sejfie (chcąc się do niego dostać) ... czy też udało mi się wykonać jakiś dziwny manewr i "zniknąć formułę" bez wyświetlania informacji co dalej?

W rzeczywistości wyglądało to tak że ledwie dotknąłem formuły i wypadłem z sejfu motając się lewo-prawo i przełączając grawitację (fire).


ps1) Grałem używając emulatora Altirra/x64 v.3.90

ps2) gra jest świetna! natomiast końcowe etapy są dla mnie mega-hardcorowe :D należy jednak brać poprawkę na to że gracz ze mnie żaden i cierpliwości u mnie mało, ale przyznaję że  dawno mnie nic tak nie wciągnęło jak ta gra! Kawał porządnej roboty! Dziękuję autorowi gry i wszystkim zaangażowanym w jej tworzenie. Szacun panowie!

23 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-07-16 18:30:30)

Bocianu napisał/a:

Czy ktoś z oryginalnym kartem aktualizował i ma podobny problem?

Dziś zajrzałem na AtariAge: https://atariage.com/forums/topic/32213 … /#comments

A właśnie, dlaczego pliki atr/xex/car otwierają się w przeglądarce? Wystarczy dodać wpisy w .htaccess i będą się zapisywały jako pliki ;-)

Pin napisał/a:

uFlash by FJC?

Dzięki :) No i będzie można przenieść save-a :)

Edit: Zbyti na AtariAge wrzucił speedruny z rozgrywki, mniam! :)

24

@seban: sprawdzę ten błąd. To może być problem z minimalnym rozjazdem obszaru kolizji.  Zbieranie receptury to kolizja sprzętowa, a pojawienie sie napisu to hitbox, może nie jest precyzyjnie wstawiony - sprawdzę to.

Ale skoro zebrałeś recepture to znaczy, że ukończyłeś całą grę :) GRATULACJE! Czyli nie jest aż taka trudna jak mówisz ;)
Cieszę się, że Cię wciągnęła - a tak z ciekawości: ile Ci zajeło ukończenie całości? tak w przybliżeniu.

25 Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-07-17 10:43:36)

No to przypominam, że premiera dziś o 12:00 u Larka na kanale :]

@QTZ cieszę się, że się podobało ;) LV. 6 nie zamieszczam by każdy miał przyjemność osobiście zatańczyć z ostatnim etapem.

Przy większej wprawie w grze każdy etap sprowadza się do pojedynczego trudnego elementy w porywach do 2 jak się bierze wszystkie slimy - kwestia wprawy :]

Np. W kopalni by zrobić przejście bez straty trudne jest tylko przeskoczenie myszy, a jak się bierze wszystko to sekret z kolczastymi półkami.

Na ostatnim poziomie, by przejść bez straty trudna jest tylko droga po klucz itd.

Zachęcam do odrobiny treningu bo wtedy przez grę można "płynąć" :)