451

Ostatni post o "Anty *AJEK Copy" ... ;) Skoro już go poprawiłem to wrzuciłem pliki tej taśmy które udało się odzyskać, są do pobrania tutaj: Speedy 2700 tape - files decoded using Anty AJEK Copy.

Do kompletu skoro już bawiłem się w to kopiowanie, to nagrałem najnudniejszy film na świecie! zapewne dostanę jakiś mega ultra bonus od "Artificial Idiot" by google i bazyliony $$$ za oglądalność! buhahahaha! złamałem system... i opanowałem świat... miłego zanudzania się życzę:

http://www.youtube.com/watch?v=xVSataS4Z6c

^^^ parę słów wyjaśnienia czemu zapis na dysk/ram-dysk trwa taki ogrom czasu... dzieje się to dlatego, że w 1992 roku wymyśliłem sobie, że aby oszczędzić pamięć, zasoby, etc. nie będę zapisywał bloku jako całość (bo to by wymagało bardziej rozbudowanej procedury zapisu, z uwagi na to że część danych może leżeć pod OS-ROM) i postanowiłem dokonywać zapisu używając CIO w tak brutalny (czytaj "masakrycznie wolny") sposób że dane są zapisywane bajt po bajcie. Zastosowanie nawet 256 bajtowego bufora przyspieszyłoby ten zapis po 100-kroć, jednak wtedy uznałem że użytkownik cierpliwie poczeka i nie będzie kwękał tylko dlatego że może sobie skopiować zabezpieczony zbiór :) A trzeba dodać że jedynym użytkownikiem tego programu zapewne byłem ja :D

452

Super! Mam kilka programów zapisanych w Speedy, więc w pierwszej chwili wolnej sobie pokonwertuję :)

Dzięki bardzo!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

453

... to może ja jednak poprawię tę prędkość zapisu :) bo skoro ktoś będzie chciał tego jeszcze używać to może jednak warto ;) Chociaż jak patrze na ten swój stary kod to mnie aż telepie :D

454

Hej!

Poprawiłem tą nieszczęsną procedurę zapisu, do pobrania wersja 1.2: Anty *AJEK Copy v.1.2

Video dla porównania prędkości działania zapisu:
https://www.youtube.com/watch?v=rVjDubYdlAQ

455

Ten format pliku i program ładujący Speedy 2700 jest interesujący, a także bardzo gęsty. Sygnały pilota marnują tylko niezbędny czas. Może rozważę wsparcie go w Systemie Turgen. Bloki 3KB są niezgrabne dla oprogramowania wymagającego pamięci, a mój system L3 marnuje dużo czasu na sygnały pilota.

456

Hi!

No dokładnie! Speedy2700 robi przerwy tylko po segmentach INIT jeżeli lecą normalne nagłówki to ładuje to bez żadnych przerw. W dodatku loader dla formatu Speedy2700 można napisać w bardzo efektywny sposób. *AJEK poświęcił na loader cały 3KB blok po to aby zachować zgodność z Turbo2000F/KSO. Do kompletu loader dokonuje automatycznej detekcji czy jest podłączony interface KSO Turbo 2000 i wtedy przełącza się na ładowanie z interface KSO. Dodatkowo steruje też liną "command" tak aby włączyć interface AST, ATT, etc. więc działa też na magnetofonach wyposażonych w interface AST,UM czy tam inne włączane linią COMMAND.

Gdyby pominąć całe zaciemnianie kodu przez "*AJKA" to loader naprawdę można by jeszcze uprościć i skrócić. Mogę spróbować przygotować taką wersję gdybyś chciał faktycznie dodawać wsparcie dla Speedy2700 do Turgen (według mnie byłby to bardzo fajny pomysł!)

Swoją drogą zawsze się zastanawiałem skąd pomysł na 3KB blok w polskich systemach Turbo2000F/KSO... na te 3KB trzeba zarezerwować bufor w pamięci, ale to powoduje że loader nie ma wcale tak niskiego MEMLO. Być może autor pierwowzoru Turbo 2T12/2T06 uznał że długie tony synchronizujące które wybrał z powodu możliwości wykorzystania różnych magnetofonów (w tym tych w których zatrzymanie silnika jest dość długie) zabierały mu dużo miejsca na taśmie, więc postanowił zminimalizować ilość bloków wydłużając ich wielkość.

457 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-06-16 20:21:42)

to moze byc zupelnie slepy trop ale czy te rekordy maja swoje numery? jesli tak to moze mieli max jeden nibbel na numer? $C00 x 0E = A800 + C00 = B400

czyli loader + bufor + max ilosc rekordow akurat wypelnia pamiec do C000 ...

---
chociaz nie, to by bylo bez sensu, wystarczyloby zeby gra wypelniala pamiec ale ladowala sie z obrazkiem i juz by braklo jednego numeru...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

458 Ostatnio edytowany przez baktraaa (2021-06-17 12:02:09)

Spróbuję.

Ściągnąłem plik ajek_speedy_2700_splited.7z, aby "pożyczyć" loader binarny i uruchomić go przez deasembler.

To dobra wiadomość, że loader obsługuje już różne wejścia sygnału (port joysticka/DATA IN). Z ciekawości porównam rozwiązanie z moim Omicronem Turbo.

Skrócenie loadera na niewiele się zda, bo nadal będzie to blok 3KB, chociaż im więcej zer w bloku, tym szybciej się ładuje. Widzę też, czy Super Packer może loader trochę skompresować.

Pod względem programowania w Javie będzie to łatwe. Format pliku Unerring Masters jest zasadniczo identyczny, więc będzie to CTRL-INSERT, SHIFT-INSERT z pewnymi modyfikacjami.

...Boże. Program ładujący sam się przemieszcza i xoruje. W ramach bonusu samomodyfikujący się kod. Ale z debuggerem Altirra odniosę sukces.

...Izolowałem rdzeń kodu programu ładującego binarnego. Można go uruchomić i zajmuje adresy od 0x0700 do 0x089E. Całkiem mały.

Aby był w pełni użyteczny, będę musiał wprowadzić pewne zmiany

1. Dostarczę mu inny relokator - byłoby to pożądane, gdy loader najpierw ładuje się pod adres 0x2100, a następnie przenosi się do 0x0700, aby nie zniszczył przedwcześnie KSO. Ale bez XORingu ani innych dziwactw. Potrzebny będzie również kod inicjujący.

2. Błąd ładowania zostanie zgłoszony tylko przez zwykły różowy ekran. Nie ma gwarancji, że jakiekolwiek litery i tak będą mogły zostać wyświetlone w takim scenariuszu.

Deasemblacja wygląda czytelnie, więc dodam skomentowany kod źródłowy do mojego repozytorium GIT.

Spodziewam się, że zmodyfikowana wersja będzie miała długość około 600 bajtów i upewnię się, że reszta bloku 3 KB jest wypełniona zerami, aby skrócić czas ładowania.

459

Czytam o tym Speedy2700 i zastanawia mnie jak to się ma do N: w kopierze który miałem wbudowany w cartridge of T2000F (MUEL Warszawa). Ten też nie robił przerw (o ile dobrze pamiętam bo to zeszłe tysiąclecie było).

460

Dawno temu też się zastanawiałem skąd pomysł na turbo i ktoś mi powiedział, że z ZX Spectrum, więc może jeszcze do kompletu warto się przyjrzeć? Ciekawe to turbo zgodne z C64, czyli da się na Atari zapisać i odczytać sygnał z C64? :D To by mi się przydało. @Seban, czy dałbyś radę zmodyfikować to tak, żeby działało z KSO Turbo? BTW: Na C64 jest program - symulator, który pozwala odczytać sygnał z ZX Spectrum.

Anty *AJEK, kolejny który wymaga podłączenia stacji i magnetofonu jednocześnie, wygląda na to, że muszę w końcu zrobić sobie odpowiednią rozgałązkę... 2 gniazda SIO już mam :) Może uda mi się odczytać Winter Olympiad '88, które mam w kilku uszkodzonych kopiach (dwie kasety - nagrane po dwa razy - jedno nadpisane, pozostałe chyba pogięta taśma). W tamtym czasie słyszałem, że zapisana *ajkiem wersja była jedyną wersją przeniesioną na kasetę. @Seban, ewentualnie zgram sygnał-y i udostępnie jeżeli chciałbyś samodzielnie skonwertować?

461

xxl napisał/a:

to moze byc zupelnie slepy trop ale czy te rekordy maja swoje numery?

W przypadku Turbo2000F/KSO rekordy nie mają numerów format rekordu jest ultra-prosty: KSO Turbo 2000 - Format Standardowy

baktraaa napisał/a:

..Boże. Program ładujący sam się przemieszcza i xoruje. W ramach bonusu samomodyfikujący się kod. Ale z debuggerem Altirra odniosę sukces.

ha ha! :) nawet nie wiesz jakie było moje zdziwienie gdy w 1992 roku z tym walczyłem, wtedy miałem marne pojęcie o "illegal op-codes" dla 6502. A czas zajmowały mi też jakie rzeczy jak JMP ($AFF) ... nie maiłem pojęcia o pewnych błędach w 6502 więc spędziłem wtedy trochę czasu analizując ten loader ;) Na szczęście teraz są emulatory i takie "zabezpieczenia" nie stanową większego problemu :)

baktraaa napisał/a:

Spodziewam się, że zmodyfikowana wersja będzie miała długość około 600 bajtów i upewnię się, że reszta bloku 3 KB jest wypełniona zerami, aby skrócić czas ładowania.

Super ! Dziękuję bardzo że chciało Ci się tym zająć :) Pisząc wcześniej o napisali krótkiej wersji loader-a miałem na myśli możliwość dołączenia tego loader-a w postaci paru bloków zapisanych w standardzie, a potem strumień danych już w turbo (to opcja dla ludzi którzy nie posiadają cartridge z Turbo 2000F/KSO).

baktraaa napisał/a:

Deasemblacja wygląda czytelnie, więc dodam skomentowany kod źródłowy do mojego repozytorium GIT.

Dzięki! Dzięki! Dzięki! :) Jak znajdę chwilę czasu to spróbuję też zrobić krótki loader w formacie boot/cas i dorzucę go do repozytorium na GitHub z kodem "antyajek copy".

Hrw napisał/a:

Czytam o tym Speedy2700 i zastanawia mnie jak to się ma do N: w kopierze który miałem wbudowany w cartridge of T2000F (MUEL Warszawa). Ten też nie robił przerw (o ile dobrze pamiętam bo to zeszłe tysiąclecie było).

Prawdę mówić to nigdy nie trafiłem na tzw. "nowy format" w przypadku Turbo 2000F, zatem nigdy go nie analizowałem. Powiem więcej, nie przyglądałem się zbyt dokładnie nawet tym cartom wszystkim Turbo 2000F z wątku, i nawet nie mam pewności czy któryś z tych kartów obsługuje zapis w nowym formacie Turbo 2000F. Jeżeli to o czym mówisz to jest to co jest opisane tutaj: Nowy Format  Turbo 2000F+ to faktycznie jest nieco podobne do formatu Speedy 2700, jednak występują pewne drobne różnice, które powodują że owe formaty nie są ze sobą zgodne.

Przejrzę te carty do Turbo 2000F które opisywałem w tym wątku, może któryś wspiera nowy format, gdyby jednak tak nie było to czy dysponujesz takim cartem i czy mógłbyś dump?

QTZ napisał/a:

Dawno temu też się zastanawiałem skąd pomysł na turbo i ktoś mi powiedział, że z ZX Spectrum, więc może jeszcze do kompletu warto się przyjrzeć? Ciekawe to turbo zgodne z C64, czyli da się na Atari zapisać i odczytać sygnał z C64? :D To by mi się przydało. @Seban, czy dałbyś radę zmodyfikować to tak, żeby działało z KSO Turbo?

Turbo 6000 które jest zgodne w 100% z C64 Turbo Tape wykorzystuje do odczytu linię PROCEED z portu SIO która to linia jest podłączona do PIA w taki sposób iż PIA może generować przerwania IRQ. Nie zastanawiałem się czy dałoby się zrobić inny rodzaj loadera który mógłby ładować dane używając interface KSO. Być może tak, bo blizzard jakoś daje radę ;) Niemniej jednak procedura odczytu byłby trochę bardziej rozbudowana... dopiszę sobie do lity zadań aby to przetestować gdy znajdę trochę więcej wolnego czasu i zasobów :)

Należy jednak pamiętać że w ten sposób odczytasz tylko i wyłącznie taśmy w formacie "Turbo Tape 64", zapis "standardowy" (wbudowany w komodorowski Kernal) nie byłby wspierany. Niestety nigdy się nie przyglądałem, ani nie przysługiwałem zapisowi standardowemu dla C64, jakoś nie miałem okazji ani potrzeby. Sądzę jednak że jego odczyt na Atari nie byłby chyba problemem, jest on niezwykle wolny (o ile dobrze pamiętam to jest chyba coś w okolicach 300 bps?)

QTZ napisał/a:

BTW: Na C64 jest program - symulator, który pozwala odczytać sygnał z ZX Spectrum.

na Atari też jest, nawet kilka takich programów. O dwóch była mowa tutaj na forum, chociażby w tym wątku: Spectrus Package.

W czasach gdy odwiedzałem giełdę na ul. Saskiej, sam popełniłem podobny program, jak tylko zabiorę się za przegrzebywanie swoich starych kaset to może uda mi się go odzyskać, jednak gwarancji żadnych nie dam, tyle lat minęło, a zapisywałem to na taśmie strasznie kiepskiej jakości, ale cóż... Turbo 2000 nie jest tak wymagające jak inne systemy :) Może się uda :)

QTZ napisał/a:

Anty *AJEK, kolejny który wymaga podłączenia stacji i magnetofonu jednocześnie, wygląda na to, że muszę w końcu zrobić sobie odpowiednią rozgałązkę... 2 gniazda SIO już mam :)

No chyba że użyjesz ramdysku, tak jak ja to robiłem na filmiku wrzuconym wyżej, jeżeli dysponujesz maszyną z większą ilością pamięci, to używając DOS II/+ MyDOS, SuperDOS, BW-DOS czy dowolnego innego wspierającego ramdysk możesz bez problemu obyć się z jednym gniazdkiem SIO, bo Anty *AJEK może zapisać dane również na ramdysk.

QTZ napisał/a:

Może uda mi się odczytać Winter Olympiad '88, które mam w kilku uszkodzonych kopiach (dwie kasety - nagrane po dwa razy - jedno nadpisane, pozostałe chyba pogięta taśma). W tamtym czasie słyszałem, że zapisana *ajkiem wersja była jedyną wersją przeniesioną na kasetę. @Seban, ewentualnie zgram sygnał-y i udostępnie jeżeli chciałbyś samodzielnie skonwertować?

Mogę spróbować, to zgraj do postaci pliku audio (WAV, FLAC, OGG Q=10) i można próbować coś z tym robić.

462

Mogę zgłosić duże postępy w Speedy 2700. Wprowadziłem zmiany, które pozwalają konwertować pliki do formatu Speedy 2700 za pomocą Turgena do repozytorium GIT. Gra Ridiculous Reality (mój ulubiony przedmiot testu) załadowała się między innymi dobrze.

Co zostało?
1. Trochę udoskonalamy loader i publikujemy jego kod źródłowy.
2. Dokładniejsze testowanie i wydawanie TS 8.8.4

463

Extra! Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI! :) na pewno będę korzystał z nowych opcji w Turgen!

464

Komentowane źródło Speedy 2700
https://github.com/baktragh/turgen_tape … speedy2700

465

Super! Dzięki baktraaa!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

466 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-06-19 08:17:00)

OK, zgrałem Winter Olympiad '88.

Zgrywam na walkmanie z autoreversem. Zauważyłem, że głowica ustawiona jest inaczej dla strony A i dla strony B, więc zgrywam dwa razy - drugi raz po odwróceniu kasety. Przeważnie jedna z możliwości daje lepszy rezultat - i takie wybrałem.

Zgrywałem przez wejście mikrofonowe po wyłączeniu dodatkowego wzmocnienia. Niestety ze sterownikiem dostarczonym przez MS złącze line-in zamienia się w wyjście dodatkowych głośników i nie ma możliwości tego zmienić (w starszym Windowsie działało ze sterownikiem producenta).

Kaseta na której znalazło się WO88 to składanka z charakterystyczną okładką, drukowaną na kolorowym papierze.

Te składanki były sprzedawane niegdyś w budce na Rondzie Waszyngtona w Warszawie (przy Stadionie X-lecia), mieli tam Amigę i pamiętam, że grali w Strip Poker-a, a później ta budka pełniła funkcję kantoru.

Mam kilka kaset z tej serii, ale tylko na jednej (mam podwójnie) znalazła się gra wieloplikowa zabezpieczona *AJEK-iem (plus druga kopia na tej samej stronie). Prawdopodobnie na tę składankę została skopiowana jamnikiem z innego źródła.

Ja grałem z kasety z czerwoną okładką, gdy jeden z plików przestał się wczytywać spróbowałem go nadpisać kopiując jamnikiem odpowiedni fragment z kopii. Niestety, o ile pamiętam nadpisany fragment "wyszedł" dłuższy niż pierwotny i uszkodził kolejny, a może tylko ten dograny nie działa...

Co do kopiowania na RAM-dysk to tak kiedyś robiłem, ale nie mam rozszerzonej pamięci, więc w grę wchodzą tylko malutkie pliki.

Spróbowałem z emulatorem - pierwsza zamieszczona wersja z czerwonej kasety wczytuje się do wyboru dyscyplin, wersja z blado niebieskiej zwraca błąd zaraz po loaderze. Kolejne kopie są zapisane jakby inaczej i loader nie łapie kolorowych pasków. W ogóle wersja z niebieskiej kasety jest jakby nagrana na jakimś zdezelowanym magnetofonie - tę kasetę dostałem od kogoś później i nie udawało się z niej wczytać WO88.

http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … /trs2.flac (Tape Red, Side 2 up)
http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … /tbs1.flac (Tape Blue, Side 1 up)

Tu prawdopodobnie pierwsza z tej serii kaset: https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comme … EENjEI.jpg (Te które znam mają zamiast dyskietki rysunek miny / kolczastej kuli)

467

Hej!

Dzięki za dump, rzuciłem na to okiem... ale nie jest za dobrze, można próbować to obrabiać w domenie cyfrowej, jednak to może być mocno pracochłonne, ew. będzie wymagało napisania kawałka softu/skryptu to obrobienia tegoż sygnału, w przypadku ostatniej taśmy Speedy 2700 łatwiej mi było "bawić się" w domenie  analogowej... po prostu było łatwiej i szybciej, na Twojej taśmie dużo jest takich samych "słabych" fragmentów gdzie sygnał użyteczny (szczególnie wyższe częstotliwości) są poza zakresem poprawnego dekodowania:

http://seban.pigwa.net/aa/qtz_WO88.png

Mogę próbować powalczyć z tym w domenie cyfrowej, ale potrzebuję na to więcej czasu. Gdy polegnę to jedyną szansą będzie próba odtworzenia tego bezpośrednio z kasety którą masz.

468 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-06-21 14:17:46)

Mogę spróbować zgrać jeszcze raz, każdą z czterech wersji osobno. Może będzie lepiej jak zgram przy niższej głośności? Starałem się tak ustawić, żeby sygnał był w miarę głośny i mieścił się na wykresie w Audacity, choć niektóre fragmenty były dość ciche, a inne ledwo się mieściły, lub lekko wychodziły poza widoczny zakres.

Ewentualnie na innym kompie przez wejście liniowe.

Edit:
Seban, a sprawdzałeś wszystkie wersje? Jak pisałem na emulatorze w dwóch przypadkach są kolorowe pasy, a w jednym z nich fragment się wczytuje.

469

Hej!

Z tym zgrywaniem to na spokojnie... będę miał większą motywację aby powalczyć z tym co zgrałeś. Być może w końcu dokończę skrypt przetwarzający tego typu pliki. Próbowałem chyba wszystkich wersji ale nie wiem czy się nie pomyliłem. Zauważyłem tylko że jedna z wersji próbuje czytać z KSO Turbo 2000 a druga z powodzeniem czyta z użyciem SIO_DATA_IN, a więc działa z Turbo 2000F. Loader mi się udało wczytać, ale problem mam następnymi blokami, zawsze CRC error jakiś się trafia... ale jak mówię spróbuję nad tym posiedzieć, mam dobry materiał do pracy nad algorytmem dekodującym takie sfatygowane kasety.


Podpowiedz mi jeszcze proszę, bo są dwa pliki flac i w każdym dwa fizyczne pliki, czy to jest dwa razy to samo (w jednym pliku .flac) , czy kolejne części Winter Olympiad '88 (w sensie dyscyplin)?

470 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-06-22 05:13:23)

Hej!

Zawsze grałem z czerwonej kasety w pierwszą nagraną kopię, o drugiej długo nie wiedziałem :) Być może jest identyczna, a być może nie. Teraz nie sprawdzałem, ale kiedyś z tego co pamiętam tylko pierwsza wersja działała, ale chyba z tej drugiej skopiowałem fragment na drugą kasetę i z powrotem na tę - na pierwszą kopię (chyba że coś źle pamiętam).

Gra wczytuje każdą dyscyplinę oddzielnie, także myślę, że powinna się składać z wielu plików - na okładce mam zapisany licznik dla każdej dyscypliny. Dlatego teoretycznie mogłoby się udać w prosty sposób złożyć jedną działającą wersję z tych czterech (o ile są to identyczne pliki).

Co do zgrywania, to póki co nie udało mi się "uruchomić" drugiego kompa (po "loadingu" Windows-a brak obrazu), spróbuję wymienić grafikę... Edit2: przed wymianą działał tylko BIOS i Linux, po już tylko BIOS. Wygląda na to, że brakuje sterownika "monitora". Także na razie ten "sposób" odpuszczam.

Może spróbuję też zobaczyć jak to jest z tymi kasetami na Atari.

Edit1: Kopie pochodzą z jednakowych składanek, więc przynajmniej pierwsza powinna odpowiadać pierwszej, a druga drugiej (nie licząc ewentualnego nadpisania).

Edit3: Zgrałem osobno z inną, różną głośnością obie kopie/wersje z "czerwonej" kasety. Pierwszy dump wczytuje się do pierwszej dyscypliny włącznie - można chwilkę pograć. Drugi - błąd już na loaderze.
http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … 2t2p1.flac
http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … 2t2p2.flac

Edit4: Faktycznie drugi zapis na tej samej stronie czyta z turbo 2000F - sprawdziłem - loader wczytałem z Turbo K.S.O. i zmieniłem turbo na 2000F, załapało kolorowe pasy i za chwilę error. Więc wyjaśniłeś dlaczego ta druga "kopia" (wersja) się z Turbo K.S.O. nie wczytywała.

Edit5: Zgrałem z mniejszą, jednakową głośnością obie wersje z "niebieskiej" kasety. Pierwszy dump wczytuje się do pierwszej dyscypliny włącznie - lecz gra się wiesza (podczas wczytywania wyraźne zakłócenie). Drugi - jak wyżej.
http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … 1t2p1.flac
http://qtz.cwaboard.co.uk/atari/turbo_k … 1t2p2.flac

(Zgrywałem jak poprzednio przez wejście mikrofonowe.)

471

seban napisał/a:

Prawdę mówić to nigdy nie trafiłem na tzw. "nowy format" w przypadku Turbo 2000F, zatem nigdy go nie analizowałem. Powiem więcej, nie przyglądałem się zbyt dokładnie nawet tym cartom wszystkim Turbo 2000F z wątku, i nawet nie mam pewności czy któryś z tych kartów obsługuje zapis w nowym formacie Turbo 2000F. Jeżeli to o czym mówisz to jest to co jest opisane tutaj: Nowy Format  Turbo 2000F+ to faktycznie jest nieco podobne do formatu Speedy 2700, jednak występują pewne drobne różnice, które powodują że owe formaty nie są ze sobą zgodne.

Przejrzę te carty do Turbo 2000F które opisywałem w tym wątku, może któryś wspiera nowy format, gdyby jednak tak nie było to czy dysponujesz takim cartem i czy mógłbyś dump?

Sprzedałem te Atari w 1995 roku ;(

472

Dodałem do repozytorium zaktualizowaną wersję kodu źródłowego Speedy2700. Teraz możliwe jest stworzenie wersji, która jest plikiem startowym kasety.

Ulepszę Turgena, aby można było wybrać, czy program ładujący ma zostać przekonwertowany do formatu naturalnego KSO Turbo 2000, czy do pliku startoweho z  kasety. Będzie to wpis konfiguracyjny.

Czasowo zabrakło mi cierpliwości do ATASM i jego błędów, więc przerzuciłem się na MADS. Mam nadzieję, że tak będzie lepiej. Nie chcę was torturować CA65 i jego plikami konfiguracyjnymi linkera.

https://github.com/baktragh/turgen_tape … speedy2700

473

Super info!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

474

Rewelacja! Dzięki WIELKIE! :D

475 Ostatnio edytowany przez QTZ (2021-06-25 16:42:26)

Czekając na dalszy rozwój wydarzeń wróciłem nieco wcześniej i zauważyłem, że nie udało się odczytać pliku Basic-a P46.2.
Kiedyś "rekonstruowałem" takie pliki ręcznie, ale jakiś czas temu zauważyłem, że narzędzie, które polecił Pirx: http://www.vitoco.cl/cgi-bin/atasciiprinter.pl oprócz listowania plików bas, potrafi automatycznie (opcja - rekonstrukcja zmiennych) taki plik odczytać. Powyższy plik to źródło programu VideoGraph 2.0c, który zresztą kiedyś zgrywałem :) A jak go zamienić na listing napiszę wkrótce może w innym wątku :). Plik po rekonstrukcji ma uszkodzoną ostatnią linię, co chyba nie ma znaczenia. Jak go skonwertuję na "tekst" to tu dorzucę.