W związku z tym, że udało mi się skończyć grę nad którą pracowałem ostatnie 9 miesięcy, to w końcu mogę się Wam troszkę pochwalić co Was czeka niebawem. Nie pisałem wcześniej za dużo, bo nie lubię się chwalić niedokończonym produktem, ale pewnie przecieki już i tak się pojawiły, więc wrzucę kilka nowych spoilerów na zachętę.
Tytuł Gry: Flob
Rodzaj gry: Zręcznościowo - przygodowy platformer.
Rozmiar: ~400KB
Nośnik: cartridge (na razie tylko taka wersja)
Sterowanie: joystick / klawiatura
Wymagania: stockowe Atari XL/XE (64KB), stereo jako opcja, działa i w PAL i w NTSC
Napisana tradycyjnie w Mad-Pascalu/Mad Assemblerze.
Pomysł/kod/grafika/sfx: bocianu
Muzyka: LiSU, Miker, AceMan, PG, Zoltar X
Projekt i produkcja sprzętu: Mq
O samej grze:
W grze poruszamy się Flobem, małym różowym glutem, który bardzo szybko traci energię i musimy ją stale uzupełniać zbierając krople różowego szlamu. Flob potrafi poruszać się tylko w lewo i prawo i nie potrafi skakać, ale wykorzystując zebrany szlam, może manipulować grawitacją i dostawać się w miejsca pozornie niedostępne. Jest wrażliwy i delikatny, ale mając zapas szlamu potrafi się szybko regenerować. Szlamu potrzebujemy dużo i trzeba go zebrać jak najwięcej, ale nie to jest celem gry. Celem jest odnalezienie tajnych składników oraz receptury potrzebnej do produkcji w/w szlamu, osiągnięcie nieśmiertelności i zwyczajowe panowanie nad światem ;)
Do odwiedzenia będzie 6 dużych, ręcznie rysowanych map, z których każda składa się z ponad 20 pomieszczeń i posiada osobna scieżkę muzyczną. Poziomy różnią się od siebie klimatem, zagadkami oraz stopniem trudności. Każdy z nich ma kilka ukrytych pomieszczeń, za których odkrycie czeka nas spory zastrzyk szlamu. Gra posiada system osiągnięć, których jest 84 i stopniowo sobie je odblokowujemy w trakcie gry. Nasz postęp jest automatycznie zapisywany na kartridżu.
Zabawy jest sporo, bo grając szybko i znając dokładnie mapy, przejście całej gry zajmuje mi około godziny czasu. Dla osoby która nie zna map z pewnością będzie to kilka godzin zabawy, nie mówiąc już o tym ile może zając wymasterowanie wszystkich dostępnych osiągnięć.
Premiera gry odbędzie się na LOST Party w Licheniu 10 lipca na Game Compo. Zgodnie z regulaminem compo, gra zostanie upubliczniona w dniu konkursu ZA DARMO, ale dla wszystkich kolekcjonerów i osób chcących wesprzeć autorów, przygotowana także została wersja fizyczna, którą będzie można zakupić od razu na Party, oraz korespondencyjnie po party, a cena to 179PLN/49USD.
Zakup oryginalnego nośnika upoważnia do bezpłatnych, dożywotnich aktualizacji gry, które być może będą się pojawiały w przypadku odkrycia jakichś błędów, lub dodania przez autora nowej zawartości DLC ;)
Wkrótce postaram się wrzucić zdjęcie gotowego pudełka wraz z kartem bo własnie się drukują.
Tydzień po party odbędzie się medialna premiera w “Gramy na Gazie”, czyli podczas streama serwowanego na YouTube przez Borsuka i Larka. Pojawię się tam prawdopodobnie wraz z Mq, poopowiadamy trochę o produkcji samej gry, z pewnością trochę pogramy i może będzie jakiś konkurs w którym można będzie wygrać poniższy plakat ;)
Tyle spoilerów, o więcej można pytać.
Dorzucam filmik z pierwszej minuty gry, abyście mogli się zapoznać z mechaniką poruszania.