1

mam pytanie, GTIA ma L0-L3 - luminance output - czy to jest duplikowane dane pamieci ekranu w 2/4 bitowych kawalkach? da sie toto podlaczyc do bolca S0-S3 (chyba S3 - tego odpowiedzialnego za BEEPera) i oczekiwac ze zapis bedzie z wieksza czestotliwoscia od tego pochodzacego z pomocniczego procesora czyli 6502?

oczyiscie z zabezpieczeniem zeby zapis do rejestru consol nie sfajczyl czegos ;-)

innymi slowy, czy odpowiednio przygotowane dane pamieci ekranu z ustawionym bitem np. b4 w trybie gtia mialby szanse generowac dzwiek metoda PWM?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Nie znam się, więc się wypowiem - trzeba byłoby zbadać mózgiem lub oprzyrządowaniem co tam się pojawią podczas HBL i VBL, bo podejrzewam, że czarność. A to by bardzo popsuło wrażenia słuchowe.

3

xxl napisał/a:

mam pytanie, GTIA ma L0-L3 - luminance output - czy to jest duplikowane dane pamieci ekranu w 2/4 bitowych kawalkach?

tak ale tylko dla Gr. 9
tylko w tym trybie dane z RAM wystawiane są bezpośrednio na te piny.


xxl napisał/a:

da sie toto podlaczyc do bolca S0-S3 (chyba S3 - tego odpowiedzialnego za BEEPera) i oczekiwac ze zapis bedzie z wieksza czestotliwoscia od tego pochodzacego z pomocniczego procesora czyli 6502?

oczyiscie z zabezpieczeniem zeby zapis do rejestru consol nie sfajczyl czegos ;-)

innymi slowy, czy odpowiednio przygotowane dane pamieci ekranu z ustawionym bitem np. b4 w trybie gtia mialby szanse generowac dzwiek metoda PWM?

da się, ale dźwięk nie będzie ciągły gdyż obraz nie jest czytany z ram w trakcie wyświetlania ramek.
Czyli górna/dolna ramka wprowadzi zniekształcenia 50Hz a lewa/prawa 15Khz.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

@xxl: A co zrobisz z 72 liniami w PAL/SECAM (lub 22 w NTSC)? W FGTIA jest 3 linie luminancji.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

5

jesli mamy czestotliwosc dwoch probek na bajt to spokojnie mozna kompensowac HBL i na szerokim ekranie ;-)

wazniejsze jest ze skoro faktycznie mozna przekierowac strumien 4 bitowych probek z pamieci ekranu do 4bit przetwornika to zaczyna byc ciekawe...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Będzie brzęczeć składowa 50 Hz i piszczeć 15 kHz.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE