26

Mnie się właśnie podoba, że działa bez VBXE (bo go nie mam)... jak ktoś go ma, to pewnie się ucieszy, że go obsługuje. Ale, duży plus, za to, że działa i całkiem dobrze wygląda nawet na standardowym XL/XE, bez współczesnych dodatków.

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

27

Great game, thank you to all people involved!

Demozoo page - My little "museum" of computers and consoles
Atari 8-bit computers: 400/800/XL/XE (since 2008 the source of Italian language manuals, books, magazines and software)

28

Będzie hicior :)

29

Zapowiada się wspaniale, gratulacje, dzięki i nie mogę się doczekać zagrania :)

30

Słabo znam się na inglyszu, co np. oznacza, cytuję: So why is this game getting a feature on IRN?

News tutaj czy ktoś pomoże mi przetłumaczyć te zdanie?

http://4.bp.blogspot.com/-E0EnOueunuM/W-QLATVEUnI/AAAAAAAAnr8/4NjlNhuz-AgT2-oITBmAI1693lLJSsoYgCK4BGAYYCw/s1600/o2YUg2.jpg

"Więc czemu ta gra jest prezentowana na IRN?"

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

32

"Wiec, czemu ta gra będzie miała artykuł na IRN?"

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

33 Ostatnio edytowany przez Lizard (2021-05-18 17:01:05)

pajero napisał/a:

So why is this game getting a feature on IRN?

Czemu więc ta gra została wyróżniona na IRN?

Tłumcz Google'a dobrze sobie radzi z wyjątkiem powyższego zdania. :)

Panowie! Nie rozpoczynamy zdania od "więc". Więc dlatego moje tłumaczenie jest najlepsze. ;p

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

34

Patrząc na szerszy kontekst, wydaje mi się, że to zdanie nie jest użyte z negatywnymi konotacjami, a bardziej jako pytanie retoryczne.

grzybson/SSG^NG

35 Ostatnio edytowany przez MadChris (2021-05-19 16:01:01)

Rocky napisał/a:

Zdradzę, że technicznie gra wyciska wiele soku z układów graficznych Atari..  koledzy z obozu C= mieliby spory problem z odtworzeniem tego na ich platformie..


Ta wersja na Atari jest świetna - kawał dobrej koderskiej i graficznej roboty , ale ta nowa wersja na C-64 też cieszy oko

https://youtu.be/Pa1Xf5hjPcM?t=57

36 Ostatnio edytowany przez TMK (2021-05-20 07:47:55)

_tzok_ napisał/a:

Mnie się właśnie podoba, że działa bez VBXE (bo go nie mam)... jak ktoś go ma, to pewnie się ucieszy, że go obsługuje. Ale, duży plus, za to, że działa i całkiem dobrze wygląda nawet na standardowym XL/XE, bez współczesnych dodatków.

No panowie, to kiedy ankieta "Czy masz VBXE?"...? :D

Co do tematu... fajna gierka! :)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

37 Ostatnio edytowany przez Rocky (2021-05-20 13:14:29)

Z Pajero dokładaliśmy starań, aby Booble Shooter kolorystycznie nie zawiódł.. ekran rozgrywki to realnie jakieś 40-50 barw..

Ala ma kota...

38

Efekt pękania bąbelków też jest miodzio :)

39

Jak człowiek natrafi na problem to czas leci i nic do przodu... założyłem wątek z pytaniami

40 Ostatnio edytowany przez pajero (2021-05-22 17:45:24)

Będą różnice dla komputerów z pamięcią rozszerzoną i bez....

                 
              Na górze Atari 64kB, poniżej 130XE


ps. a czcionki fonty w hires podkolorowane ulegną zmianie...

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1GJyvjMTzYB9swUHVPu64jZAiCLG4aXNG


...edytowano specjalnie dla Sikor-ki :)

41

pajero napisał/a:

ps. a czcionki

onty, panie Pajero, FONTY... Czcionka to pojedynczy znak drukarski w formie odlewu do druku wypukłego... Dlaczego każdy powtarza błąd kiepskiego tłumacza z windowsa... :/

Sikor umarł...

42

Jak pisałem w pierwszym poście, informacje o statusie projektu uaktualnione do maja br - na stronie Madteam'u.

Tam pierwsze zajawki światów lato, jesień i winter is coming   :D

43 Ostatnio edytowany przez Rocky (2021-05-24 08:11:31)

... to tego "mocno" :) kolorowy titlescreen i kilka innych + udźwiękowienie Mikera tworzy powoli pełen obraz..
Będzie też sporo leveli do przejścia... żeby to ogarnąć Pajero wykorzystał algorytmy sztucznej inteligencji..

Ala ma kota...

44 Ostatnio edytowany przez MadChris (2021-05-25 17:04:57)

pajero napisał/a:

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1GJyvjMTzYB9swUHVPu64jZAiCLG4aXNG

Jako grafik dorzuce swoje 2 grosze - a nie lepiej by było jakby design tego smoka był w takim stylu jak te smoczki na ekranie z grą?

45

To jest tata smok, a te dwa małe to jego dzieci, które przemierzają krainy, aby się spotkać z ojcem.. a to długa droga.

Ala ma kota...

46 Ostatnio edytowany przez pajero (2021-05-26 19:10:04)

@MadChris - utrzymuję zaproponowaną w oryginale rodzinną historię. Ale opowiedzianą inaczej niż na andku. Finalnie rodzina ma znowu być razem.....

Grafika nw. pochodzi z oryginału na smartphony:

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1nwlUYHwTf0xlYH9ntVcvFYDPYDzQH3SN



ps.  składam ATRa i są problemy z SDX.  Gra odpala się tylko przez "x"

ktoś coś wie nt. jak wyłącza się SDX, $d5e?


.

47

Czy ja dobrze rozumiem, że przeszkadza Ci uruchamianie przez "X"? Właśnie to polecenie odłącza SDX, więc powinno wystarczyć, zwłaszcza gdy nie przewidujesz powrotu do systemu tylko reset.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

48

przez 'X' czyli prawidłowo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

49

@Lizard - do czasu wczytania różnych plików (robię to przez CIO, open/get/close) i umieszczenia ich w ExtRam Sparta jest potrzebna.
             Potem jednak by rozpakować dane i mieć całe 62kB podstawowej muszę odłączyć SDX (zewn. = z Side),

napotkałem problem:
- $D5E0 set bit 7,6 = bez sukcesu
- $D5EC wpis cokolwiek = bez sukcesu

jakie magiczne hasło robi SDX off ?

50 Ostatnio edytowany przez mono (2021-05-27 19:50:21)

@pajero: Nie wiesz jak SDX jest skonfigurowana czyli czy jest w pamięci bazowej, pod ROM-em, czy w banku pamięci. Nie wiesz w którym banku pamięci. Nie wiesz też jaki jest nośnik na którym masz SDX i wiedzieć nie możesz, bo już aktualnie SDX jest:
1. W wersji wbudowanej do środka komputera (intSDX).
2. Na wielu różnych cartridgeach (z różnymi schematami bankowania i używającymi różnych rejestrów do przełączania).
3. Na różnych nowych urządzeniach (również pod różnymi adresami).
A kto wie co przyniesie przyszłość - czy SDX nie będzie ładowany z dyskietki i nie będzie siedział całkowicie w pamięci dodatkowej, albo w VBXE.
Nie ma więc jedynego słusznego adresu i jednej słusznej metody. Żeby odłączyć moduł musiałbyś:
1. Rozpoznać czy SDX jest włączony.
2. Wywołać funkcję JHWCTRL która nie jest publiczna.
Ale to i tak nie gwarantuje poprawnego załadowania Twojego programu, bo jest jeszcze ExtRAM.
A skoro ładujesz dane do banków ExtRAM, to wypadało by:
1. Dowiedzieć się gdzie SDX ma bank systemowy i czy przypadkiem nie jest on w ExtRAM.
2. Omijać go przy ładowaniu danych (bo tam raczej będzie siedzieć procedura obsługująca I/O).
A jak potrzebujesz 128KB dodatkowej pamięci a masz 130XE? To bank systemowy musi zostać zniszczony (jak Kartagina).

Proponuję się więc nie przejmować SDX, niczego nie odłączać, a zdać się na użytkownika który i tak grę raczej będzie ładował z loadera :) albo użyje X lub #.

Edit: Sprecyzowanie dlaczego należy omijać bank systemowy.

Edit: Skoro potrzebujesz CIO i urządzenia D: to pewnie zamiast loadera potrzebny będzie jakiś GameDOS. Czemu właściwie używasz CIO a nie wpakujesz wszystkiego do jednego .XEX-a, choćby i megabajtowego, i nie porozmieszczasz samodzielnie wszystkiego po pamięci jak Ci pasuje? Gra ładowałaby się nawet z najprostszego loadera a nikt nie zabrania wykonywania bloków init.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje