Miło poinformować Was mogę o powstającej nowej grze, dokładnie:
BUBBLE SHOOTER
Konwersja z androida [1]. Proszę nie mylić z platformówką czyli z Bubble Bobble.
Nie jest to też wersja jednoekranowa - ale w pełni scroll’owana bańkowa zabawa.
Wymagania to obowiązkowy kolorowy monitor i prócz joystick’a to:
minimalne: gołe Atari XL/XE (64kB) z napędem typu Sio2SD choć lepsze jest cartridge typu AVGcart lub Side
optymalne: extra ram 256kB [2] nośnik dowolny
Pierwsze bajty kodu powstały na początku stycznia 2020, wydanie gry planowałem na letnie party 2021.
Nie wyrobię się na czerwcowe Silly. Oby udało się na Losta z wersją PAL, NTSC później.
Jestem już dawno na etapie bez odwrotu – muszę to skończyć, a o początkach rozwoju gry można poczytać na stronie MadTeamu (kliknij w link) w dziale produkcja.
Oznajmić Wam pragnę, że w projekt bardzo zaangażował się jeden z czołowych grafików naszej sceny Maciej Hauke (znacie go jako Rocky), a od niedawna komponuje muzykę persona wszystkim znana Michał Szpilowski (czyli sławny Miker).
Gra jest na etapie składania w całość i testowania. Oczywiście w gotowej grafice nastąpią jeszcze korekty, ale jest zrobione więcej niż chciałem. Jest ekran tytułowy, gratulacyjny i dla przegranych. Jest ekran z informacjami i wyboru rodzaju rozgrywki. DataMatrix aby rejestrować swoje osiągnięcia na HI score cafe.
Osoby znające wersję na smartphony mogą opuścić ten akapit. Celem gry jest wystrzeliwanie baniek (nie kulek [3]) w celu ułożenia z nich zestawu min. trzech sztuk co powoduje przekroczenia masy krytycznej i pęknięcia. Etap (level) kończy się po usunięciu wszystkich obiektów z ekranu.
Z biegnącym czasem nie opuszcza się „sufit”. Na początku gry levele są proste, jedno-ekranowe. W dalszych etapach (poziomach) bańki zajmują więcej niż jeden widoczny ekran, i po zbiciu baniek (zrobieniu miejsca) ekran ulega obniżeniu ukazując dalszą część.
Prócz typowych baniek do zbicia, w grze występują przeszkadzajki – kto zna oryginał wie o czym tu nie napiszę.
Grę podzieliłem na 4 pory roku, każdą inną kolorystycznie i z inną grafiką. W każdej części widać oznaczone levele w postaci domków, jest ich po 15 w rozkwitającej wiośnie, upalnym lecie, szaroburej jesieni i chłodnej zimie. Zaliczony level zapala światło w domku. Jak łatwo policzyć po 60 poziomach następuje następny rok. Gra kończy się w roku…a tego jeszcze nie zdradzę.
Składam filmik byście zobaczyli co jest grane
A na teraz pokaże tylko grafikę z gry i to specjalnie bez kolorów (obrobioną filtrem czarno-białym), coś więcej po filmie !!
Pajero
[1] Primitive Bubble Shooter wersja na androida by Happy Dragon inc. (http://dragonshoots.com/)
[2] konfiguracje mogą ulec finalnie zmianie.
[3] kulka – stan skupienia stały; bańka – gazowy (może wciskać się w wąskie przestrzenie między inne bańki)
Edit: