1 Ostatnio edytowany przez pajero (2021-05-16 08:36:09)

Miło poinformować Was mogę o powstającej nowej grze, dokładnie:
                        BUBBLE SHOOTER

Konwersja z androida [1]. Proszę nie mylić z platformówką czyli z Bubble Bobble.
Nie jest to też wersja jednoekranowa  - ale w pełni scroll’owana bańkowa zabawa.

Wymagania to obowiązkowy kolorowy monitor i prócz joystick’a to:

  • minimalne: gołe Atari XL/XE (64kB) z napędem typu Sio2SD choć lepsze jest cartridge typu AVGcart lub Side

  • optymalne: extra ram 256kB [2] nośnik dowolny

Pierwsze bajty kodu powstały na początku stycznia 2020, wydanie gry planowałem na letnie party 2021.
Nie wyrobię się na czerwcowe Silly. Oby udało się na Losta z wersją PAL, NTSC później.

Jestem już dawno na etapie bez odwrotu – muszę to skończyć, a o początkach rozwoju gry można poczytać na stronie MadTeamu (kliknij w link) w dziale produkcja.

Oznajmić Wam pragnę, że w projekt bardzo zaangażował się jeden z czołowych grafików naszej sceny Maciej Hauke (znacie go jako Rocky), a od niedawna komponuje muzykę persona wszystkim znana Michał Szpilowski (czyli sławny Miker).

Gra jest na etapie składania w całość i testowania. Oczywiście w gotowej grafice nastąpią jeszcze korekty, ale jest zrobione więcej niż chciałem. Jest ekran tytułowy, gratulacyjny i dla przegranych. Jest ekran z informacjami i wyboru rodzaju rozgrywki. DataMatrix aby rejestrować swoje osiągnięcia na HI score cafe.

Osoby znające wersję na smartphony mogą opuścić ten akapit. Celem gry jest wystrzeliwanie baniek (nie kulek [3]) w celu ułożenia z nich zestawu min. trzech sztuk co powoduje przekroczenia masy krytycznej i pęknięcia. Etap (level) kończy się po usunięciu wszystkich obiektów z ekranu.

Z biegnącym czasem nie opuszcza się „sufit”. Na początku gry levele są proste, jedno-ekranowe. W dalszych etapach (poziomach) bańki zajmują więcej niż jeden widoczny ekran, i po zbiciu baniek (zrobieniu miejsca) ekran ulega obniżeniu ukazując dalszą część.

Prócz typowych baniek do zbicia, w grze występują przeszkadzajki – kto zna oryginał wie o czym tu nie napiszę.

Grę podzieliłem na 4 pory roku, każdą inną kolorystycznie i z inną grafiką. W każdej części widać oznaczone levele w postaci domków, jest ich po 15 w rozkwitającej wiośnie, upalnym lecie, szaroburej jesieni i chłodnej zimie. Zaliczony level zapala światło w domku. Jak łatwo policzyć po 60 poziomach następuje następny rok. Gra kończy się w roku…a tego jeszcze nie zdradzę.

Składam filmik byście zobaczyli co jest grane
A na teraz pokaże tylko grafikę z gry i to specjalnie bez kolorów (obrobioną filtrem czarno-białym), coś więcej po filmie !!

Pajero

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1YkS1FhbCqnFbciJHvFlVIv_iaWL-V-Ca


[1] Primitive Bubble Shooter wersja na androida by Happy Dragon inc. (http://dragonshoots.com/)
[2] konfiguracje mogą ulec finalnie zmianie.
[3] kulka – stan skupienia stały; bańka – gazowy (może wciskać się w wąskie przestrzenie między inne bańki)


Edit:

post #18 - film nr 1

2

Super!

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

3

Będzie wydana przez Retronics w wersji pudełkowej na cartridge'u może?

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE

4

Jak zdążycie na Lost Party, to może to być to kolejna praca w konkursie GameCompo i jest to ilościowo już ponad "ustawowe minimum". Wow, trzymam kciuki :)

Kontakt: pin@usdk.pl

5 Ostatnio edytowany przez pajero (2021-05-09 19:01:30)

Gdyby ograniczyć się do samej rozgrywki, to już jest gotowa. Ale powstało tyle grafiki, animek no i czekam na efekty dźwiękowe, że termin przekazania do testów jeszcze nieustalony.

@Alex_D - za wcześnie na takie plany

6

Super. Trzymam kciuki za powodzenie i chętnie pogram - po screenach widzę klasykę, którą znam chyba z automatów (chodzi o rozgrywkę). Szykuje się dobry rok dla gier Atari ;)

Sikor umarł...

7

pajero napisał/a:

@Alex_D - za wcześnie na takie plany

Jasne, rozumiem. Aczkolwiek fajnie by było mieć tą gierkę w wersji pudełkowej Retronicsa do kolekcji :)

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE

8

Zdradzę, że technicznie gra wyciska wiele soku z układów graficznych Atari..  koledzy z obozu C= mieliby spory problem z odtworzeniem tego na ich platformie..

Ala ma kota...

9

Zapowiada się miodnie. Trzymam kciuki za ukończenie ze wszystkimi wspomnianymi upiększeniami:-)

10

super, czekam na filmik!

11

Grałbym, jak to mówią Larek z Borsukiem :)

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

12

Nowości  :) :) ;) :)
Zapowiada się ogrywanie nockami kiedy dzieciaki pójdą spać :)

13

gorgh napisał/a:

super, czekam na filmik!

Jeśli ma to być wystawiane na Lost Party to lepiej by było jak by się obeszło bez wspomnianego filmiku ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

14

słuszna uwaga

15

Regulamin chyba nie zabrania prezentacji filmików.
Jest tylko mowa o udostępnieniu samej gry w wersji konkursowej.

Piszę o tym, bo ja też zamierzam udostępnić krótki filmowy trailer swojej produkcji na miesiąc przed party.
Proszę o stanowisko organizatora w tej sprawie ;)

16 Ostatnio edytowany przez pablozp (2021-05-11 12:17:40)

Ktoś zobaczy @bocianu grę na filmiku i się przestraszy poziomu wykonania i się wycofa :D

.

17

Przyjął się zwyczaj, że pokazywano filmiki z gry. Często też można było zagrać przed konkursem. Wynika to ze specyfiki tej kategorii.

Na Loście podchodzimy poważnie do regulaminu, więc celowo umieszczono tam uszczegółowienie dotyczące, że zabronione jest udostępnienie wersji konkursowej. Nie ma zakazu publikacji filmu czy zwiastuna gry.

18 Ostatnio edytowany przez Rocky (2021-05-15 23:01:07)

No jest... filmik z rozgrywki...
.. starsza wersja z lutego.. ale można popatrzeć..

https://www.youtube.com/watch?v=rLVDJBrJPuE

Ala ma kota...

19

Nooo, Panowie, czapki z głów! Zajebiste, zarówno jako gierka, jak i techniczny wycisk grafy. Gratuluję!

20

ładne, ale czy planujecie wersję podkolorowaną VBXE? Albo inaczej - ten zrzut to output z "klasycznego" wyjścia video?

Kontakt: pin@usdk.pl

21 Ostatnio edytowany przez Rocky (2021-05-16 00:02:15)

Tak to Antic i GTIA.. no i trochę sztuczek z przełaczaniem trybów..  VBXE niepotrzebne :)

Ala ma kota...

22

kwestia gustu. Wolę paletę z vbxe. Możesz zrobić zrzut ekranu jeden z std drugi nawet z palety Laoo vbxe i postawić to jedno obok drugiego?

Kontakt: pin@usdk.pl

23 Ostatnio edytowany przez pajero (2021-05-16 10:49:14)

@Pin - tylko na real atari można oglądać grę pod VBXE.
   Altirra ma błąd w emulacji z wyświetlaniem grafiki. Znowu Atarka pokazała  coś nieoprogramowanego.

@Rocky - wyjaśnię za Ciebie co pokazuję na video.

Wersja z lutego to WIOSNA.
Co 15 poziomów (worlds) zmiania się pora roku (season) czyli grafika po prawej stronie - jest inny latający świat (ala avatar).
Cały ekran dostosowuje się do kolorystycznie.
Widzicie tylko fragment świata, wraz z przechodzeniem poziomów grafika przesuwa się odsłaniając kolejne z 15 domków....

Wczoraj odbyły się testy na dopalonych atarkach, gra wersja PAL chodzi.


.

24 Ostatnio edytowany przez Rocky (2021-05-16 10:46:48)

@pin - na vbxe wygląda bardzo dobrze.. jak i bez vbxe..

tdc powinien być zadowolony, że mamy kolejne tryby graficzne w grze ;)



.

Ala ma kota...

25

Rewelacja - będzie grane

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim