1

Czy od czasu G2F pojawil sie jakis tool do konwersji grafiki ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

https://atarionline.pl/forum/comments.p … ionID=5783

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

3

ale to sie dopiero tworzy? bardzo dobrze jest jakas nadzieja...

a jest juz cos co dziala?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

To nie jest sam pomysł, tylko coś działającego. Napisz chociaż do autora, że Ci to potrzebne.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

http://madteam.atari8.info/uzytki/ags.7z
AGS (Atari Graphics Studio) ma więcej możliwości niż G2F dla konwersji grafiki

http://g2f.atari8.info/bmp2mch.7z
BMP2MCH oprócz BMP także obsługuje pliki PNG, plik MCH zostanie zapisany jeśli wysokość obrazka nie przekracza 240 linii, inaczej zostaną zapisane tylko pliki MIC i COL, trzeba wczytać *.MIC do G2F potem *.COL

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-20 20:17:54)

AGS w zalaczniku

a BMP2MCH tu:

"Only 8 Bits Per Pixel !"

Post's attachments

ags.jpg 16.54 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

i tak powiem, bo nie boli...

namowilem dwoch grafikow do tego aby pokazali cos na Atari... juz pomijam jak trudno jest kookolwiek namowic do tworzenia na atari... w fafnastu mailach tlumaczylem jakie atari ma mozliwosci/ograniczenia w dziedzinie grafiki.

pada pytanie o program - caly spocony mowie G2F... po zapoznaniu sie jeden z grafikow wrocil do swoich zajec a drugi zaproponowal ze lepsza bedzie konwersja...

no wiec probujemy konwersji G2F - czarny obraz (wiem ze pewnie jakos trzeba pobawic sie paleta)
AGS to samo
BMP2MCH - pluje sie o format

mysle - dobra, w dupie mi sie poprzewracalo ze wydaje mi sie ze to moze byc intuicyjne ze po konwersji nawet tylko paleta systemowa bedzie pobrana jak juz nie mozna inaczej, ze jak jest inny format to zrzutuje do nieszczesnych 2 bitow na pixel, ze jak bedzie pixel 2x1 (przy 320px) to bedzie umial zrobic resampling... wezme sprawdze jak to jest na innych platformach, biore pierwszy lepszy CharPad na c64 i co? i dziala dokladnie tak jak napisalem.

nie ma szans... nie przyciagniemy i nie zachecimy nikogo tworzenia na Atari...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8 Ostatnio edytowany przez Cobol (2021-04-22 11:48:39)

Nobo to nie jest tworzenie na Atari. Żeby tworzyć na Atari trzeba znać możliwości procesora graficznego i jak działa.
I mając tę wiedzę można używać choćby G2F bo ten działa jak Atari.

Tworzenie na innym sprzęcie i konwersja to ... tworzenie na innym sprzęcie i konwersja. To zrobi każdy, kto umie painta.
A jak grafik nie umie na Atari to niech robi w czym chce i użyje RastaConverter Ilmenita i już.

9

G2F to jest edytor na pc rozniacy sie tym od innych ze umie zapisac (skonwertowac) obrazek do formatu ktory atari wyswietli.

co wiecej, zeby go uzyc nie trzeba znac zasad (mozliwosci/ograniczen) atari poniewaz ten edytor dba aby user ich nie lamal.

tworzenie za pomoca edytorow ktore nie pilnuja regul dla grafiki atari jest o wiele bardziej wymagajace i tu jest potrzebna wiedza, ktora ten grafik posiadl bo pewnie zamiast pisac p*.* na forum poswiecil czas zeby sie ich nauczyc.

wsrod aktywnch tworcow (kod/grafika/dzwiek/cokolwiek) moze 0,001 % tworzy na atari jak Ci to przeszkadza to jest mi bardzo wszystko jedno.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Nie jest tak jak piszesz. Oczywiście trzeba wiedzieć jak działa Atari inaczej rysowanie w G2F grafik porzuci po 5 minutach, bo nie rozumie dlaczego nie może stawiać jakiegoś piksla w danym miejscu, nie mówiąc już o 5 kolorze. Ostatniego zdania nie zrozumiałem, cieszę się że na ostatnich gamedevach liczba prac na Atari przyćmiła wszystkie inne 8 bitowe platformy.

11

najnowszy program Piccolo, generuje pliki PSD, które używamy w wybranym programie graficznym (Paint.NET, Photoshop etc.)

https://atariage.com/forums/topic/30857 … /#comments

p.s.
pluginy do Paint.NET są w sieci (PSD, PDF etc.)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

robi wrazenie... nie sprawdzilem calosci ale obrazek zaczytal...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

razem z programem Piccolo są filmy instruktażowe

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14 Ostatnio edytowany przez bocianu (2021-04-23 12:55:47)

ja do konwersji 1bpp, 2bpp i 4 bpp używam imagemagick.

convert image.png -depth 2 -colorspace gray image.gray

Zmieniam tylko parametr depth.
Oczywiście konwertuje tylko w skali szarości, a kolory potem dopasowuje z palca.