26

Kto gral kiedys na coin-opach lub teraz na mame (w stare gry) ten widzal ten tekst nie raz i nie dwa.

27

seban napisał/a:

sprawdziłem player znajdujący się demie Axel-F z muzyką Tomka Liebicha, nie ma tam użycia GTIA, choć dźwięki nie są typowe dla Atari

TL przekazał następujące info (zastrzegając, że może niedokładnie pamiętać):

Trudno sobie przypomnieć szczegóły po 30 latach. Z tego co pamiętam, znalazłem przez przypadek 1 bit w którymś z rejestrów (nawet nie jestem pewien, czy to rejestr POKEYa). Ustawienie tego bitu powodowało "pyknięcie" na wyjściu dźwięku a jego wyzerowanie - ponowne. Tak jakby ten bit odpowiadał za poziom DC na wyjściu dźwięku. Gdy na ten bit puściło się sekwencyjnie zera i jedynki, można było uzyskać dźwięk. O ile mnie pamięć nie myli, w czasie odtwarzania puszczałem na niego najstarszy bit sampli. To tylko 1 bit, więc jakość była koszmarna, ale niektórych sampli perkusyjnych dało się słuchać. Zarzuciłem potem ten kierunek ze względu właśnie na słabą jakość oraz na zwiększone zapotrzebowanie playera na zasoby procesora.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

28

.. no to jednak ziarnko prawdy w tej legendzie jest :)

Kontakt: pin@usdk.pl

29 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-03 16:03:45)

dely napisał/a:

O ile mnie pamięć nie myli, w czasie odtwarzania puszczałem na niego najstarszy bit sampli. To tylko 1 bit, więc jakość była koszmarna, ale niektórych sampli perkusyjnych dało się słuchać. Zarzuciłem potem ten kierunek ze względu właśnie na słabą jakość oraz na zwiększone zapotrzebowanie playera na zasoby procesora.

kierunek byl dobry, ale zapis nawet raz na linie skanngowa nie mowiac juz ramke to stanowczo za wolno i jesli byl efekt to musial byc faktycznie marny bo nawet wlaczenie dma dla obrazu potrafi zepsuc efekt...

ale faktem jest ze da se odtwarzac sample jesli podniesiemy czestotliwosc zapisywania do rejestru i efekty sa calkiem ok,

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

30

XXL spróbuj zrobić wersję dla 65816 na 20MHz, jak zabrzmi 1bit GTIA przy takiej MOCY :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Zabrzmi tak: "Czy to jeszcze ATARI?" :P

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

32 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-03 20:38:01)

to jest bez nielegali, w watku obok masz ATR

https://megawrzuta.pl/download/8238c65e … 136b5.html


w 2CF3 masz szybkosc odtwarzania ($08 - 1,7M   $10 - 3,5M itd) niestety to nie tak hop siup, trzebaby zmienic sample, dane itd...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33

tebe napisał/a:

XXL spróbuj zrobić wersję dla 65816 na 20MHz, jak zabrzmi 1bit GTIA przy takiej MOCY :)

Zdaje się, że któreś Beep'in all odpala na Rapidusie i gra tak z 5 razy za szybko. Jak by to "docyklował" to mogło by nawet być ciekawe ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

34

jak kiedys bede grzebal w starym dysku to mam programik na pc ktory konwertuje dane tak zeby graly na roznej szybkosci cpu ... niestety nie przekopiowalem go sobie :/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

35

to możesz kiedyś dla "jaj" wypuścić taką wersję, przeliczoną powiedzmy na 20Mhz. Prośba tylko o "normalny" portB i ew. plik wykonywalny ładowany nie koniecznie od $700

Kontakt: pin@usdk.pl