1

chce napisac loadera ktory laduje skompresowane binarki dla magnetofonu (bez przerobek turbo) w zwiazku z tym mam pytanie jakim programem mozna przerobic xex na cas
:-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Kolega Fuji ma swoje rozwiązanie: http://www.arus.net.pl/FUJI/a8cas-util/
Kolega Krótki również: http://a8cas.sourceforge.net/

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

http://cas-archive.pigwa.net/dow/xex2cas.zip  :)

"wszystko się kiedyś kończy......."

4

o, dzieki...

a jakies xex gdzie obrazek laduje sie bezposrednio na ekran podczas wczytywania? nic mi do glowy nie przychodzi...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

znajdź piracką wersję KETCHUP, który wydawałem swego czasu.

Sikor umarł...

6 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-30 19:27:24)

ok. prototyp jest i dziala (chyba) loader laduje zwykle binarki jak te ze spakowanmi blokami,

feud: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 34#p276334

czasy spisane z emulatora Altirra na przyspieszeniu
oryg. czas ladowania 15:41 dlugosc casa 50980
cex czas ladowania 9:56 dlugosc casa 31240

prawie 6 minut krocej :-) ciekawe jakby to wygladalo gdyby spakowac program, zaladowac i depakowac po zaladowaniu - moze ktos zrobi taki test.


technicznie:

nie wiem czy to dziala na prawdziwym magnetofonie... nie mam :(

nie korzystam z CIO tylko z tablicy skokow:

RBLOKV  =         $E47A         ;CASSETTE READ BLOCK ENTRY POINT VECTOR
CSOPIV  =         $E47D         ;CASSETTE OPEN FOR INPUT VECTOR

to zwykly xB z podmienionymi prockami czytania sektora...

zajmuje 3 rekordy

to sie tez moze przydac jakby ktos pisal loadera:

https://www.atariarchives.org/dere/chaptC.php

Post's attachments

FEUD-cex.cas 30.51 kb, liczba pobrań: 14 (od 2021-03-30) 

Feud-org.cas 49.79 kb, liczba pobrań: 8 (od 2021-03-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Jump chyba obrazek ładował od razu do pamięci.

8

"Jump! (1986)(Happy-Computer)(DE)[a].xex" ? Wygląda jak dekompresja Koala.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9

xxl napisał/a:

nie korzystam z CIO tylko z tablicy skokow:

Nie działa na XL OS v2 (CRC32 1F9CD270), czyli na najpopularniejszej chyba wersji ROM. Ładuje się do końca, uruchamia się, gra muzyczka. Nie ma ekranu tytułowego. Chyba skakanie bezpośrednio to nie jest dobry pomysł

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-30 21:28:14)

Jump pokazuje obrazek po init ... mi chodzi o bezposrednie ladowanie na ekran zeby bylo widac roznice...

skok przez tablice skokow jest zgodny z kazdym os jak nie dziala to musi byc inny powod :/

---
dobra chyba wiem... na altirze oryginal bez kompresji tez sie tak laduje ze jest na koncu czarny ekran wiec to nie kwestia loadera

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

ufff dzieki, za "sciezke zdrowia" Stryker... dzieki temu programikowi przeczytalem caly system odczytu z magnetofonu w OS a okazalo sie ze ten konwerter ma blad :/ nie obsluguje control byte = $FA (przydalaby sie aktualizacja tego xex2cas)
tak to sie nieda :-) to nie zawsze bedzie dzialac ...

ale czas nie byl stracony, sporo optymalizacji przy okazji sie pojawilo.

jak Tebe zaktualizuje SuperPackera to wroce do tematu bo nie usmiecha mi sie recznie dzielic pliki/ pakowac bloki i laczyc.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12 Ostatnio edytowany przez stryker (2021-03-31 06:07:34)

Tu masz jeszcze temat xex2cas
http://www.atarionline.pl/forum/comment … amp;page=1


I poprawiona? wersja 2.6.2 z 2019 r. ?
https://sourceforge.net/projects/turgen/files/xex2cas/

"wszystko się kiedyś kończy......."

13 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-03-31 09:41:25)

przebadam :-) moze bedzie lepiej.

a tu wersja bez dekompresji z loaderem jednoblokowym :D ktory nie potrzebuje nawet przerwy miedzy loaderem a binarka :-)

---
gdyby sie ktos przestraszyl ze po loaderze nie ma charakterystycznego dzwieku... - on wlasciwie tez jest zbedny :D

Post's attachments

Gremlins.cas 27.09 kb, liczba pobrań: 17 (od 2021-03-31) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Na prawdziwym 130XE działają wszystkie zamieszczone tu CAS. Ciekawe jak na 800XL.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

15

super :-) chociaz ten z feuda to radosna tworczosc... dopiero dzisiejsza wersja z dekompresja jest na poziomie...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

wersja konsumencka:

feud: 9:32

jeszcze bym cos zmienil...

Post's attachments

FEUD-cex.cas 30.51 kb, liczba pobrań: 27 (od 2021-03-31) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

i kolejna aktualizacja, dodane zatrzymywanie silnika na init (moze sie przydac) chociaz ?chyba lepiej wydluzyc sygnal? oraz trik z trzymaniem kodu w rekordzie "pustym" oznacza tylko tyle ze loader ma 3 bloki i nie potrzeba tego ostatniego pustego - np. loader ! ma 5 blokow ale laduje sie 6 ;-)

przyklad Landscape orygginalnie laduje sie 10:35 minuty a z loaderem zx0 laduje sie 4:50 ponad polowe krocej

Post's attachments

Landscape-cex.cas 15.08 kb, liczba pobrań: 15 (od 2021-04-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18 Ostatnio edytowany przez Krótki (2021-04-01 14:13:36)

xxl napisał/a:

o, dzieki...

a jakies xex gdzie obrazek laduje sie bezposrednio na ekran podczas wczytywania? nic mi do glowy nie przychodzi...

Przećwicz np. poniższe pliki z AtariOnline:
Barahir (1993)(L.K. Avalon)(PL)[cr].xex
Black Lamp (1989)(Atari)(GB).xex
Jump! (1986)(Happy-Computer)(DE).xex
Jump! (1986)(Happy-Computer)(DE)[a].xex
Vicky (1992)(L.K. Avalon)(PL)[cr].xex

Ten ostatni pewnie się słabo skompresuje, bo już jest skompresowany - ale jest istotny z innego powodu. Raz że jest animowane intro w połowie ładowania, dwa że można pominąć intro przytrzymując Help podczas ładowania.

xxl napisał/a:

dodane zatrzymywanie silnika na init (moze sie przydac) chociaz ?chyba lepiej wydluzyc sygnal?

Czy lepiej, to zależy od czasu, jaki zajmuje przetworzenie konkretnego bloku INIT.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

19

ok. dodalem zatrzymywanie w jednej i drugiej wersji przy okazji optmalizacji.

nie wiem jak stworzyc taki .cas zeby mial roznej dlugosci przerwy - jak zalaczysz tutaj dowolny z powyzszych i ladujacy sie z normalnym loaderem to ja przerowbie tego casa na spakowanego (wkleje spakowane bloki) - taki chyba najprostszy pomysl.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20 Ostatnio edytowany przez Jacques (2021-04-01 15:21:31)

xxl napisał/a:

wersja konsumencka:

feud: 9:32

jeszcze bym cos zmienil...

O, Feud, fajna sprawa.
Może by mi się zmieścił na oryginalną kasetę z Feudem w wersji ZX Spectrum, która to wersja się najwyraźniej nieprzyzwoicie krótko ładuje w porównaniu z Atari, bo taśma jest bardzo krótka ;)

21 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-04-01 16:41:13)

Krótki napisał/a:

Przećwicz np. poniższe pliki z AtariOnline:
Barahir (1993)(L.K. Avalon)(PL)[cr].xex

ma chyba z 20 blokow... recznie to mi sie tego nie chce sprawdzac... na szczescie SuperPacker bedzie na dniach poczekam az bedzie mial mozliwosc pakowania zx0 i wtedy sprawdze te gry i opublikuje optymalne loaderki - dzieki.


---
tu masz wersje z loaderem 1 blokowym - zatrzymuje silnik ... laduje i dziala. wersje spakowane dopiero jak bede mial narzedzie :-)

Post's attachments

Barahir.cas 73.32 kb, liczba pobrań: 14 (od 2021-04-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Nowy Turgen z obsługą nowego 1-blokowego programu ładującego.
Skopiujcie plik turgen.jar do istniejącej instalacji Turgena.

https://sourceforge.net/p/turgen/turgen … format=raw
https://atariage.com/forums/uploads/monthly_2021_04/35444104_obrzek_2021-04-08_103436.png.b1a1972c837cef208bc66cc8328c1d9a.png