1 Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-03-28 00:08:00)

Przenosze na Atari 7800 muzyke Liebicha z BloodFightera.
Chce zrobic wersje pod Dragonfly z uzyciem Covoxa.
Zastanawiam sie nad konwersja sampli do 8 bitow.
Pytania bo sie nie znam.
Ma to sens?
Jakich programow, pluginow, filtrow uzyc?
Z gory dzieki za jakies podpowiedzi.

2 Ostatnio edytowany przez mono (2021-03-28 00:47:05)

Jeśli $x to jest sampel 4-bit to $xx to sampel 8-bit. A jak sampel ma być signed to jeszcze trzeba EOR #$80 (ale w standardowym atarowym COVOX-ie nie trzeba bo tam są sample unsigned). Możesz sobie w środku playera zrobić wręcz tablicę i wpisywać wartość do rejestru. Szczerze powiedziawszy to nie znam żadnych pluginów, ni konwerterów.

Edit: Nie wiem, jaki COVOX jest w Dragonfly - jeśli chodzi o PokeyMAX-owego to jest unsigned (tylko czy w tamtym PokeyMAX-ie jest COVOX?).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3 Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-03-28 01:41:14)

Dzieki. Tak jest to PokeyMax z Covoxem
Tak sobie kombinowalem ze jesli sampel mam przykladowo:
$05,$06,$08
to po konwersji wyjdzie mi
$50,$60,$80
ale czy nie lepiej by bylo?
$50,$65,$80
Pewnie konwerter to lepiej zrobi niz tablica.
Mam Audacity a w nim mase pluginow.
Nie chce przekombinowac wiec wole sie zapytac.

edit:
BTW sa gdzies dostepne zrodla asm playerki dla NEO?
Bo z tego co widzialem to uzywa on prawie cala strone zerowa.
Atari 7800 ma na niej dostepne tylko 192 bajty ;(
Przerabianie tego playera bez zrodel zajmie mi pewnie sporo czasu.

Edit2:
Teraz zauwazylem że powinno byc $55,$66,$88 na $55,$6e,$88

4 Ostatnio edytowany przez MGor (2021-03-28 19:48:04)

Eagle napisał/a:

...
Tak sobie kombinowalem ze jesli sampel mam przykladowo:
$05,$06,$08
to po konwersji wyjdzie mi
$50,$60,$80
ale czy nie lepiej by bylo?
$50,$65,$80
...

Jeżeli to jest unsigned czyli "zero" jest na poziomie połowy zakresu to jeżeli te 8 bit też jest unsigned to wg mnie powinieneś przesunąć to zero do połowy nowego zakresu. Czyli w tym przypadku dla 4-bit "zero" jest na wartości 8 a dla 8-bit "zero: jest na poziomie 128 więc dodałbym 120 do każdego sampla. Potem ewentualnie przeskalować (przemnożyć pamiętając że "zero" jest na poziomie 128) przez jakąś stałą wartość ale to tylko podniesie amplitudę (będzie głośniej). Natomiast "przesuwanie" wartości sampli wprowadzi dodatkowe składowe częstotliwościowe nie koniecznie może to poprawić "jakość" raczej zmieni spektrum częstotliwościowe i zniekształci oryginalny dźwięk. Ewentualnie spróbowałbym wprowadzić jakiś dithering na ostatnimi lub dwóch ostatnich bitach ale tylko po jakiś testach "na ucho" czy to polepszy czy tylko doda wyraźny/przeszkadzający szum do i tak pewnie już nieźle zaszumionych sampli.

5 Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-03-28 22:22:52)

Dzieki. Najlepiej byloby zrobic nowe sample.
Zajme sie tym pozniej bo teraz mam duzo wiekszy problem.
Atari 7800 nie ma IRQ, Vblanka oraz licznika lini (VCount).
Musze przerobic player Liebicha zeby ominac te niedogodnosci.
Sprobuje "emulowac" licznik vcount przy pomocy DLI

edit:
Jest nadzieja bo okazalo sie ze rj1307 podlaczyl w Dragonfly IRQ
Coz na innych cartach z pokeyem nie bedzie dzialac ale co mnie to :D

6 Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-04-04 14:55:03)

Wersja bloodfighter na covoxa pod $d280
Nie sprawdzalem na atari bo chyba nie mam covoxa.
Dziala ok na Altirze ale sample sa moim zdaniem za glosne w stosunku do pokeya.
Na razie nie uzywalem tablic dla sampli tylko pomnozylem je razy 16


edit: poprawilem plik bo byl maly blad w odtwarzaniu sampli

Post's attachments

bloodfightercovox.xex 7.51 kb, liczba pobrań: 5 (od 2021-04-04) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.