Czyli jak rozumiem jesteś w swoim PRIME i może być już tylko gorzej? :]
Nigdy nie wiadomo... "Łorewer".
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu
Strony Poprzednia 1 … 21 22 23 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czyli jak rozumiem jesteś w swoim PRIME i może być już tylko gorzej? :]
Nigdy nie wiadomo... "Łorewer".
Och, koderowi myli się RAM z Rapidusem...
@jedynymentos
A słychać strzały? Ankieta Ci nie pasuje, "akcja uruchomiona", lol.
Hmmmm, komu ona nie pasuje się zastanówmy, a może bardziej komu jej wyniki nie pasują hmmmmmm ? :D
Spinacie się normalnie z tym tematem rozszerzonego RAMu jak z obroną Częstochowy. Mam swoją opinię w tym temacie i tyle. I tak każdy będzie robił ze swym sprzętem co będzie chciał, a mi to w sumie zwisa bo jestem bardziej obok tego Atarowego światka ;-).
Jak już lecimy analogiami do motoryzacji, to ja bym to raczej porównał do rozbudowy F126p na taki co będzie miał 8 miejsc tylko po to, aby przewieźć max 4. I teraz się wszyscy spierają czy przerabiać auto, czy doczepić przyczepkę. A 8 osób dało się przewieźć i bez tego - komfortu może nie było, ale na miejsce dojechały ;)
Kiedyś jechaliśmy 126p w 8 osób. Serio.
Z przodu kierowca siedział sam normalnie, żeby mógł normalnie prowadzić.
Z przodu na miejscu pasażera siedziała kumpela z podkurczonymi na fotelu nogami, a na podłodze kumpel w pozycji zbliżonej do embrionalnej.
Na tylnej półce leżał kumpel przyciśnięty do szyby.
Z tyłu siedziały na kanapie trzy osoby, a ja leżałem im na kolanach.
W ten sposób przetransportowaliśmy się z koncertu na jednej wiosce na imprezę kilka km dalej.
Po drodze piliśmy piwo - czarną Fortunę z półtoralitrowych butelek plastikowych po wodzie i napojach, bo na koncercie dostaliśmy beczkę piwa, ale po pierwsze nie było jej jak zabrać, a po drugie nie mielibyśmy czym z tej beczki tego piwa wylać na imprezie, więc koleś na koncercie dystrybutorem nam tą beczkę rozlał do butelek plastikowych z najmniejszą ilością gazu jak się dało.
Opowieść na faktach :)
Boję się, że jak już Sikor podsumuje całość dyskusji to będę zmuszony sprzedać moje U1MB ;D
Całkiem poważnie: napisałem to już częściowo w innym wątku, ale napiszę i tu. Kieruję to do osób, które biorą udział w dyskusji, nawet jeśli momentami burzliwej, momentami irytującej, trochę żartobliwej i uszczypliwej. Wątek ten w moim przekonaniu jest nakierowany na refleksję i dyskusję, która wierzę, że ma wyraźny cel, bo programiści na podstawie owych starć zdań mogą dokonać pewnej oceny grup odbiorców pisanego oprogramowania - zakładam, że taki lub zbliżony cel przyświecał ankiecie. Dla mnie wszystkie te wypowiedzi, jak również wyniki ankiety są bardzo istotne z punktu widzenia programisty, który zaczął pisać, pisze, i zamierza kontynuować pisanie gier na Atari.
Ponieważ momentami robi się gorąco, a nawet zaczęły powstawać wątki opozycyjne nakierowane na samą tylko gównoburzę bez konstruktywnej dyskusji i sensownego tematu, to chciałbym z tego miejsca podziękować wszystkim zwłaszcza programistom za opisanie szeroko swoich odczuć i doznań w tym wątku i zapewnić, że pomimo dużej dozy ironii, której używam w wypowiedziach i czepiania się słówek, temat traktuję jako istotny i dający sporo ważnych informacji.
Pozdrawiam programistów wszelkich uzasadnionych konfiguracji:-)
Tak z ciekawości zapytam... czy rzeczywiście w obecnych czasach są jeszcze jacyś przeciwnicy jednej platformy (atari vs commodore) i rzeczywiście są tacy co uważają "musimy pokazać, że na atari też się da jak na c64"? Czy my nie za starzy już jesteśmy na takie "wojenki", co? ;) Sądziłem, że większość z tych co używa jeszcze starych komputerów, ma w swojej kolekcji nie tylko atari ;)
Kiedy podsumowanie autora? Chyba już wszystko a nawet więcej zostało powiedziane? ;)
@TMK, ja między innymi oprócz różnych innych wniosków, w tym wątku zdałem sobie sprawę z jednej rzeczy, którą ktoś zauważył. Właściwie po co gra ma wyglądać identycznie jak na C64? Wersja bardziej Atarowa, lekko zmieniona, zachowująca grywalność, ale z lekko dostosowaną grafiką też może być równie fajnym portem. Np. doceniam kunszt naszych Atarowych programistów z paralaksą we FQ, ale gdyby zrobili bez paralaksy, to było by o wiele łatwiej, a gra nie straciła by ani trochę ni to na grywalności, ni to na wyglądzie. Nawet ta "komnatowa" wersja na Amstradzie jest fajną grą w gruncie rzeczy. U nas na Atari łatwo jest zrobić scrolla, więc jak by coś takiego było, to też było by już bardzo fajnie. Faktycznie to jest temat do refleksji, czy czasem sami się gdzieś podświadomie nie nastawiamy na te wyścigi z C64, nawet jeśli twierdzimy, że tak nie jest. PoP przykładowo wiadomo, że nie może wyglądać jak na 16-bit, więc autorzy robią własną grafikę, bardzo fajną i też jest super.
No właśnie Mq. Na amidze, z braku Super Mario, grałem często w Giana Sisters i było to moje jedyne zetknięcie z tą grą w tamtych czasach. Po latach wróciłem też do Atari ale jakoś nie czuję rozczarowania, że na C64 taka Giana jest a na małe Atari nie, zawsze mogę pograć w to na mojej Amidze i dlatego sądziłem, że większość z nas nie ma tylko małe Atari więc jak nie zagra w daną grę na Atari to zagra na innej platformie ;)
@TMK, ja praktycznie jezeli chodzi o retro to jestem wyłącznie Atari 8bit, ale bardziej niz zaawansowane graficznie gry interesowały by mnie obecnie konwersje gier multiplayer do grania przez sieć po #FujiNet. W dzieciństwie prawie każdego dnia miałem kolegów po szkole w domu i graliśmy w gry od Angle Worms, Tenis, Rally Speedway fo IK.
Kiedy podsumowanie autora? Chyba już wszystko a nawet więcej zostało powiedziane?
Ankieta się kończy po 21 dniach, więc jeszcze chwilkę trzeba poczekać...
Sugeruję życzliwie aby żadnego podsumowania nie pisać. Co najwyżej przekleić wyniki ankiety dla tych, którzy nie głosowali, a więc nie mają dostępu do wyników w trakcie.
sugestia dobra, ale już obiecałem, a nie przywykłem do wycofywania się z obietnic ;) Ale spokojnie, pewne przemyślenia już mam, a są one mocnym nawiązaniem do podtytułu wątku, niestety...
Może jest wyjście aby dotrzymać obietnicy i nic nie napisać? Proponuję użyć ROBBO SOLUCJI to wygenerowania podsumowania :]
Chciałbym merytorycznie odpowiedzieć ale... na usta ciśnie się tylko ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=J7FORMf-MfQ
Ponieważ nic się nie dzieje od 25.02, podsumowanie już dzisiaj. Jak się spodziewałem, temat wywołał duże kontrowersje, ale najpierw napiszę co i jak.
Najpierw przyjrzyjmy się odpowiedziom na obecną chwilę:
Odpowiedzi do ankiety
Kb | ilość osób | % odpowiedzi
64KB | 32 | 44,44%
320KB | 21 | 29,17%
1088KB |10 | 13,89%
Pomidor | 9 | 12,50%
W sumie oddano 72 głosy, z czego mniej więcej po równo wyszło głosów za niemodyfikowanymi komputerami (32 osoby), jak i za komputerami o powiększonej pamięci (31 osób). Nieco się zdziwiłem, że wiele osób przy rozszerzeniach zaznaczyło 320KB (21 do 10 w stosunku do 1088KB). Nie jest to jakaś reprezentatywna ilość ogółu atarowców, tym niemniej stanowi jakiś przekrój ludzi aktywnych na forum.
Żadna ankieta nie jest miarodajna, jeśli się nie wypowiemy na temat jej wyników. Do ankiety dołączyłem prośbę o krótki opis odpowiedzi na trzy pytania, przedstawione poniżej:
1. Zwykłego użytkownika Atari
2. Użytkownika na scenie
3. Zaawansowanego użytkownika na scenie
Niestety, z przykrością muszę stwierdzić, że sztuka czytania ze zrozumieniem to ciężka sztuka, wyniki odpowiedzi poniżej (uwzględniałem także opisy bezpośrednio w postach):
Ilość odpowiedzi na zadane pytania:
Pytanie 1: 7
Pytanie 2: 4
Pytanie 3: 4
Daje nam to odpowiedzi o przekroju (w tej ankiecie):
|pytanie1 |pytanie2 |pytanie 3
%odpowiedzi na pytanie na liczbę głosów w ankiecie: |9,72 |5,56 |5,56
%odpowiedzi na pytanie na liczbę postów w wątku: |1,25 |0,71 |0,71
W sumie wątek wygenerował 566 postów (na obecną chwilę). Niestety, niewiele osób postawiło na konstruktywną dyskusję, a wbrew pozorom temat jest dość ważny, gdyż - jak wskazują pytania do ankiety - miały wskazać punkt widzenia ze względu na potencjalne trzy grupy, pozwolę sobie napisać, jak ja je widzę:
1. Zwykły użytkownik, czyli taki, który Atari tylko używa, nie jeździ na zloty, nie udziela się na scenie, być może wrócił po latach i chciał coś nowego zobaczyć, być może na fali ciekawią go komputery retro. I co zastaje? Program nie działa, program nie działa, dodaj pamięci, dodaj pamięci.
2. Użytkownik na scenie - czyli taki, co jeździ na zloty lub udziela się na forum (zakładam, że takich jest najwięcej, być może błędnie, jeśli chodzi o nasze atarowskie fora), ale raczej nie bierze udziału w produkcjach scenowych. Jest on bardziej świadomy możliwości Atari od zwykłego użytkownika, jednak ta świadomość nie jest mu potrzebna do życie. Za to może zakładać, że część produkcji scenowych może nie działać na nierozbudowanych w ten bądź inny sposób komputerach.
3. Zaawansowany użytkownik scenowy, czyli taki, który bierze czynny udział w życiu sceny, często jeździ na zloty, bierze udział w produkcjach, choć nie zawsze je wystawia.
Zamiast krótkiego opisu takiego podziału co dostaliśmy? Pełnoprawną gównoburzę, jak się spodziewałem. Zwróćcie uwagę, jak u wielu osób zapadły klapki na oczach: no JAK TO, ja mam PÓŁ GIGA MEGA (tm by Dely) RAM, a WY CHCECIE COŚ na 64KB? To jest potwarz! Niestety, większość komentarzy to bicie piany. Ten sposób widzenia niestety zamyka nasze środowisko na nowe osoby typu "1" i ogranicza napływ osób typu "2". Osób typu "3" też raczej nie przybywa, a niestety z różnych względów ubywa :/
Reasumując, aby nie przedłużać - ankieta niczego nie zakazuje i niczego nie zabrania, miała w jakiś sposób zwrócić uwagę na zaistniały problem (przynajmniej w mojej ocenie). Mi tam zależy, aby Atari służyło nam jak najdłużej, ale, aby tak było, potrzebna nam jest "nowa krew", nawet "z odzysku" (ooo, mam Atari w szafie, może zobaczę, czy coś jeszcze na nie piszą...), ale póki co usilnie wyrywamy wenflon z transplantowaną krwią zastępując ją nieudolnymi protezami. Oczywiście autorzy nadal będą pisać jak uważają i na konfigurację jaką uważają za słuszną, czego się trzymamy. Choć osobiście mam nadzieję, że nowe produkcje będą w stanie chodzić także na nieprzerabianych Atari, szczególnie, jeśli chodzi o część "grową".
Temat ej ankiety na obecną chwilę uważam za zamknięty (w kwestii mojego podsumowania). W załączniku bardziej strawne tabelki w excelu.
Ten sposób widzenia niestety zamyka nasze środowisko na nowe osoby typu "1" i ogranicza napływ osób typu "2". Osób typu "3" też raczej nie przybywa
Jest też inny aspekt o którym ani ankieta ani podsumowanie nie wspomina...
Ograniczyć napływ osób typu "1" i typu "2" do których sam siebie zaliczę może także gówno burza w co drugim wątku i tolerowanie wariatów na forach :]
Także siema, wysiadam z forumowania :]
1. Zwykły użytkownik, czyli taki, który Atari tylko używa, nie jeździ na zloty, nie udziela się na scenie, być może wrócił po latach i chciał coś nowego zobaczyć, być może na fali ciekawią go komputery retro. I co zastaje? Program nie działa, program nie działa, dodaj pamięci, dodaj pamięci.
1. The Rescue Expedition
2. Gravity Worms
3. Castle Defender
4. Wasteland
5. Monty on the Run, 312
6. Star Vagrant, 231
7. Great Green Adventure 2 Prologue, 209
8. Moon Patrol Redux, 208
8. Jet Set Willy 2019, 208
10. Fruity Pete, 184
11. Adventure Ponies, 176
12. Abyssus, 174
13. Mister Hoppe, 164
14. Berks Four, 148
15. Imogen, 145
16. Dungeon Hunt II, 126
17. Block on Legs: First Steps, 92
18. Last Disk +, The, 80
19. Eel Ecurb, 67
20. Space Fortress Omega, 65
21. Millionaire (wersja CZ), 50
22. Deszczownik, 49
23. Lord of the Orb XaVeR 2019, 47
24. 601F, 30
25. Boulder Dash Mugen 21, 21
26. Borek in ASCII World, 18
27. New Year Girls, 17
28. Popeye Hack, 15
29. Train 3, 14
30. Multi 10, 13
31. Realsports Curling, 11
31. Novawolf, 11
33. Joyas, 10
34. Animal Keeper, 9
34. Floody Bot, 9
36. Jaskiniowiec w czasach Inkwizycji, 8
36. Mini Bros, 8
36. My Home, My Space, My Planet, 8
39. Last Disk, The, 7
39. Bouncy, 7
41. Bocianoric, 6
41. Old Mansion / Stary dom, 6
41. Lander, 6
44. Robbo After 30 Years, 5
45. Another Pong, 4
45. Circle of Richness M4, 4
45. UFO Attack!, 4
48. Full House Poker, 3
48. Missile 10, 3
48. Tre Robbo 53, 3
51. Ruczajowa proza życia, 2
51. Hubbub, 2
51. Wiedźmin Wiesiek, 2
54. Poke Pig, 1
54. Bomber, 1
54. Borek Stworek z Tworek, 1
54. Bounce & Catch, 1
54. Pixelated Puzzle, 1
59. Neverending Sorry, 0
59. Missile, 0
59. Kostky M8, 0
59. Mini Kaboom, 0
59. License Plates, 0
59. Fruit Machine, 0
59. Robbo Galtron, 0
59. Dragon Trainer, 0
59. Shootout 2 M4, 0
59. Space Arena 16K, 0
59. Defence, 0
59. ReactorX, 0
59. Bugs Fight M4, 0
59. Mouse Mervin, 0
59. Tre Robbo 54 Kraina Śrubek 2, 0
59. Tutoris, 0
59. Jaskinia City Quest, 0
59. Vader’s Last Stand, 0
59. Moj Mikro Asteroids, 0
59. Nailrace Pak, 0
59. Yahtzee M8, 0To gry z 2019, żadna z gier nie wymaga chyba nawet 128KB.
Hmmm... Ciekawe ;) Chyba rzeczywistość i liczby przytoczone przez zbytiego nie potwierdzają tej tezy czy skali problemu.
@Jacques, a odpowiedziałeś sobbie na pytanie, jak jest z grami z innych lat? To tylko jeden rok. A odpowiedziałeś sobie na pytanie, ile jest tam gier "nowych", a ile "poprawianych"? A odpowiedziałeś sobie na pytanie, ile tam jest gier pisanych pod konkursy, które zakazują pisać ponad stock (Abbuc) i ile z gamejam, gdzie raczej trudno sobie wyobrazić zaawansowaną obsługę?
Dziękuję, odpowiedź znam.
Myślę, że jest analogicznie do 2019 i nie trzeba do tego rocket-science: co roku pojawia się kilkadziesiąt "mniejszych" gier działających na 64KB, a takich, obszernych, dopieszczonych graficznie/dźwiękowo zaledwie kilka w roku lub w skrajnym przypadku jedna na parę lat, a i tak nie każda z nich wymaga EXT-RAM, bo np. jest wersja na carta lub nie wymaga, bo się doczytuje w trakcie.
Ale jak liczby coś przedstawiają, co komuś nie pasuje, to należy wrzucić koronny argument: "nie objęto badaniem (lub przedstawionymi danymi) całego zbioru" z tezą w domyśle, że "na pewno wyszłoby inaczej", więc to jest g... warte :)
Ale przecież "Program nie działa, program nie działa, dodaj pamięci, dodaj pamięci.", więc może udowodnij tę tezę i pokaż chociaż rok, kiedy tak było, skoro proszenie o przykłady jest takie ostatnio modne? :)
Moja teza jest taka (poparta liczbami zbytiego): ogromna większość gier działa na 64 KB, a jak nie, to większość forumowiczów Atari Area i tak ma ilość RAM-u wymaganą do uruchomienia, bo w tym gronie dyskutujemy. Parę osób po prostu najgłośniej krzyczy, że 64KB powinny wystarczyć każdemu, bo chce krzewić swoją neoidologię lub bronić rzekome tysiące ucieśnionych nieobecnych atarowców z 64KB, bo to jest idealny i idealistyczny "lewar".
Ja nie pamiętam sytuacji, by ktoś nowy się tu zarejestrował (ani AOL, A.Age, grupie FB) i na powitanie z wyrzutem przyznał, że fajny ten powrót do Atari, ale do większości softu ma za mało RAM-u. Kojarzycie?
Dziękuję :)
Większość tak, działa. Przykład był tu już podany, a ilość gier za 2020 rok powala - 30 sztuk na atarimanii, z czego część niedokończona...
========================
70:
https://atariage.com/forums/topic/30431 … p-in-2020/
Ale wliczają się basicowe 10-cio linijkowce.
Oj Sikor Sikor, mam wrażenie, że sam nie do końca zrozumiałeś o czym niektórzy pisali. Cóż, wg Twojego podsumowania, powinienem wylądować w grupie 1 z tym, że kompletnie nie zgadzam się z tym co o niej napisałeś i nigdzie nie stwierdziłem, że "jak coś nie działa to dorzucić ramu". Nie głosowałem w ankiecie, nie wiem czy to uwzględniłeś mimo, że głos zabierałem, nie wnikam i nie interesuje mnie to, stwierdziłem, że decyzję co do tego pod jaki konfig napisać grę, pozostawiam wyłącznie programiście/autorowi, niech on decyduje, moje zdanie tu się nie liczy. Jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców swojej produkcji to żadna ankieta do tego nie była potrzebna. To tyle ode mnie w tym temacie ;)
Na koniec jeszcze nadmienię, że ja U1MB kupiłem bo SIDE2 wymagało tego aby w pełni obsłużyć pliki ATR (tak jest napisane na stronie Lotharka), później jednak zdecydowałem się na SIO2SD zamiast SIDE2 i tak już zostało ;)
Co do nowych userów Atari to wg mnie, w obecnych czasach większe prawdopodobieństwo, że czy Ty, czy ja, czy inni, zarazimy retro-komputerami naszych znajomych, rodzinę a oni zarażą innych niż zwabimy tych których nie znamy przez internet ;)
Jeszcze jedno bo... tak naprawdę to jak tak pomyśleć to dochodzę do wniosku, że obecnie duży wpływ na ilość nowych czy powracających użytkowników retro komputerów ma cena takiego sprzętu jak też ilość handlarzy (czyt. tych co wykupują wszystko po to aby za chwilę wystawić to z wyższą ceną) tym sprzętem. Ktoś sprząta strych, trafia na takie atari i co robi? Sprawdza ceny w internecie, widzi kilkaset złotych i najczęściej sam wystawia w jakiejś absurdalnej cenie a nie podłącza aby wrócić do starych czasów ;) Ten zaś co nie ma w ogóle takiego sprzętu i nigdy nie miał, z pewnością nie wyda kilku stów aby go kupić.
@TMK, przedstawiłem swój punkt widzenia i moje wnioski. Każdy ma prawo do własnego podsumowania i osobnych przemyśleń.
Strony Poprzednia 1 … 21 22 23 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » 64Kb/320Kb/1088Kb czyli gównoburza w natarciu
Wygenerowano w 0.038 sekund, wykonano 48 zapytań