351

Noo, fajnie, ale czy limitowana wersja GW na kartridżu będzie wydana w postaci np. kartridża przelotowego, żeby się dało podpiąć jednocześnie SONari? Musisz wiedzieć też, że podpięcie dwóch kartridży na raz do Atari, czy to przez przelotowość jednego z nich, czy też przez jakiś rozdwajacz/splitter, powoduje niestety na niektórych Atarkach błędy w komunikacji z SONari i objawia się to śmieceniem w dźwięku. Tam są trochę problematyczne kwestie timingowe na złączu kartridża i jak się podpina coś więcej niż jeden kartridż, to potrafią się dziać jaja czasami. To dlatego ucieszyłem się, że robisz granie na SONari bez żadnej sparty i innych cudów. Gra odpalona z normalnych nośników SIO może korzystać z portu kartridża, w którym siedzi SONari na wyłączność, a wtedy mamy w zasadzie pewność, że wszystko dobrze zagra.

352

? Przecież on celuje w PokeyMAX.

353

W SONari też. Od tego zaczął.

354

Z GW w SONari? Ok. może nie jestem zorientowany :]

355

Że GW, to ja też nie wiedziałem. Wiem tylko, że xxl robi player do SONari, bo testowałem go dla niego. Fajne to, bo zajmuje w ramce mniej czasu niż player do RMT, więc można robić muzykę w grach sobie pod YM/AY. Testowaliśmy to z SONari, a później to tylko wiem, że xxl coś pisał, że PokeyMAX chce testować.

356 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-28 15:39:24)

GW bedzie gralo na SONari i PokeyMax a to ze karty sparty maja problemy z dzialaniem "przelotowosci"... no coz, sa tacy ktorzy potrafia zaprojektowac urzadzenia prawidlowo.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

357

Poczekamy, zobaczymy :) W każdym razie perspektywa alternatywnych muzyczek na SONari w grach jest kusząca. Sugerował bym jednak iść w kierunku takim, żeby gry miały opcję wyboru na czym ma grać muzyczka, żeby znowu nie było kolejnej ankiety kto dysponuje jakimi kartridżami i dlaczego :)

358

a to oczwiscie...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

359

...a może "stara szkoła" i kartridż z grą zintegrowany z układem dźwiękowym?

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

360

xxl napisał/a:

a to ze karty sparty maja problemy z dzialaniem "przelotowosci"... no coz, sa tacy ktorzy potrafia zaprojektowac urzadzenia prawidlowo.

Ciekawe. Możesz ten temat rozwinąć? :)

Kontakt: pin@usdk.pl

361

Pin, jak byś czytał najpierw (po kolei), a dopiero następnie pisał, to byś sobie przeczytał to co napisałem xxl-owi troszeczkę tylko wyżej w poście 351. Na tym się oparł, i jest to fakt, chociaż sposób jego (tego faktu) wykorzystania przez xxl-a jest taki jak zwykle, ale do tego zapewne wszyscy już przywykli :)

362 Ostatnio edytowany przez pancio.net (2021-02-28 17:58:11)

xxl napisał/a:

przeciaga sie i przeciaga...

ale miedzy czasie dochodzi nowa niespodzianka:

https://megawrzuta.pl/download/fafd722e … 67d91.html


w produkcji udzial bierze juz 3 muzykow z prawdziwej sceny.


a jest jakaś nieprawdziwa scena? A może muzycy nie dorośli L:

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

363

Mq napisał/a:

Pin, jak byś czytał najpierw (po kolei), a dopiero następnie pisał, to byś sobie przeczytał to co napisałem xxl-owi troszeczkę tylko wyżej w poście 351.

Czytałem, mam też urządzenie przelotowe z Spartą X na pokładzie, mam Sonari i uwaga - nie mam żadnych problemów w tej konfiguracji. I nie wiem o jaki "rozdwajacz", "splitter" chodzi, więc mnie to ciekawi co generuje ten problem i czego w sprzęcie unikać by problemów nie mieć :)

Kontakt: pin@usdk.pl

364 Ostatnio edytowany przez Pin (2021-02-28 18:42:32)

podwójny post się zrobił, edit.

Kontakt: pin@usdk.pl

365 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-28 18:54:05)

sa dwie metody:

1. przerobka komputera
2. prawidlowe zaprojektowanie karta przelotowego

u Ciebie zachodzi punkt 1. wiec spoko przelotowosc na karcie sparty moze Ci dzialac.

ale na nieprzerobionych komputerach to loteria

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

366

Ciężko się z wami rozmawia przyznam. Zachodzi punkt drugi

Kontakt: pin@usdk.pl

367

@Pin, poproszę odpowiedz mi na temat DOSów w innym wątku, bo mnie ciekawią TE LEPSZE

Sikor umarł...

368

Definitywnie odpowiedziałem.

Kontakt: pin@usdk.pl

369

Nie widzę TYCH DOSów tam.

Sikor umarł...

370

Pin napisał/a:

Ciężko się z wami rozmawia przyznam. Zachodzi punkt drugi

u Ciebie nie zachodzi.

jakie jeszcze masz problemy ktore z radoscia w kazdym temacie watku w ktorym sie pojawiasz ludzie musza rozwiazywac :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

371

@Pin, to wsadź sobie z powrotem oryginalny 74LS08 i wtedy sprawdź. Jeśli robiłeś jeszcze inne podchody tego typu, to też je cofnij i wtedy sprawdź. Chodzi o zwykłe rozdwajacze na port kartridża, o przelotowe kartridże (np. sdx). I nie chodzi o to, że z nimi coś jest nie tak, tylko o to, że na jednej Atarce to działa dobrze, a na innej już niekoniecznie.

372

przebiegi na 74LS08 się rozjeżdżają po latach, to fakt, ale nie przyszło mi do głowy że to jest jakaś szczególna modyfikacja. To normalna akcja serwisowa jak wymiana innego układu z powodu uszkodzenia, czy wymiana klocków hamulcowych w aucie.

xxl napisał/a:

jakie jeszcze masz problemy ktore z radoscia w kazdym temacie watku w ktorym sie pojawiasz ludzie musza rozwiazywac :-)

eeee, nie mam żadnych ogólnie :)

Kontakt: pin@usdk.pl

373

wymieniles na ukladserii LS ? ;-)

na komputerach bez takiej "akcji serwisowej" tez dziala ... niemniej jednak to wciaz loteria ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

374

No to w czym problem? Jak układ daje po dupie to trzeba go wymienić i tyle. Najlepiej na taki z którym nie będzie problemów.

Kontakt: pin@usdk.pl

375

podpinajac urzadzenia do gniazda karta w sposob i o parametrach przewidziany przez producenta nie eneruje problemow...

niestety konstruktor sdx mial to gdzies...

atari tak nie chcialo...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.