1 Ostatnio edytowany przez jury (2023-11-16 20:19:40)

Kompilat MiniSlug'a na najmocniejsze konfiguracje Falcona. CT6x oczywiście wymagany + jako, że grafika jest w 16bitach (co widać, jest naprawę kolorowa), to i SuperVidel wymaganay (nie wiem jak wygląda sprawa z Radeon'em, ale to też by dało radę)
Oczywiście uruchamia się na oryginalnym Videlu bo ma on tryb 16bit. I taki pierwszy poziom nawet jest grywalny. Wyjątkiem jest końcowy boss, tam już Videl klęka (a raczej ST RAM) ale tragedii jeszcze nie ma. Tragedia pojawia się na drugim poziomie który jest pod wodą, więc wszystko "pływa" i tu Videl nie wystarcza. Kolejne poziomy pewnie by już znów działały znośnie, bo mniej się na ekranie dzieje, ale przebrnąć przez 2 poziom to była by udręka (choć można pewnie by cheat'em przeskoczyć ten poziom)
Muzyka wyłączona, oryginalnie jest jakaś biblioteka Leonarda (Oxg) w c++ która odgrywa pliki YM, ale jak to gdzieś w sieci na ten temat ładnie napisane, 68k jest za słabe aby to pociągnęło. Sound FX'y są.
Klawiszologia:
F8 - pauza, wyjście
F9 - przełączanie 320x240 / 640x480 (nie polecam używać, no chyba, że na jakimś Firebee, ale też wątpię aby dało radę)
Strzałki - chodzenie
Spacja - skok
C - strzał
V - specjalny strzał
Jest szansa, że Jagpad zadziała, ale nie mam więc nie wiem.

Gra jest cholernie trudna, a przynajmniej dla mnie, ale jak trochę się pogra, to kurcze można iść jak przecinak :)

Tak wygląda na Amidze:
http://www.indieretronews.com/2017/06/t … metal.html



https://ufile.io/t0lvgoif

Edit:
Aha, ze względu na długie nazwy plików potrzebny MiNT.

2

ooo, to będzie zajęcie na łikęd widzę. Senk-ju!

Kontakt: pin@usdk.pl

3

brawo @jury
jedna uwaga, to nie działa na Amidze (bo nie ma 16bit koloru ani mocy) tylko na Vampire :P

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Chyba działa, tylko pewnie wolno ;)

"Also in regards to requirements, it does require at least a 040+ CPU and 8MB ram. Although Vampire users shouldn't have any issues!"

Szkoda, bo z A1230/50MHz chyba nie mam nawet co próbować ;)

5 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-27 11:42:02)

@Jacques ok. Czyli na Amidze jest w 8bitach / 256 kolorach?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

6

Odpalić można i przy 24 bitach ale wygląda to średnio (kolory miałem przezielenione).

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

7

Odpalilem na Radeonie (grafika 32 bit) 640x480 jest w oknie co przy mojej rozdzialce na fullHd to okno jest bardzo małe :).
Gra przynajmniej na pierwszym levelu wyglada miodnie, niestety jagPad nie dziala a nie widze configu zeby zmienic. Jak to zadziala na Jagpadzie to bedzie rewelka, nie wiem jak pozniej etc bo to pierwsze wrazenia, ale efekty dzwiekowe super etc.

@Jury, jak chcesz zebym cos testował na jagpadzie to pisz :)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

8 Ostatnio edytowany przez Jacques (2021-02-27 15:51:10)

Cyprian napisał/a:

@Jacques ok. Czyli na Amidze jest w 8bitach / 256 kolorach?

Nie wiem, jeśli tylko AGA to pewnie tak, a jeśli obsługuje karty graficzne to może więcej.

EDIT:
16-bitów na Amidze i wynika z tego, że wymaga karty graficznej (RTG), którą np. Vampire ma wbudowaną:

Requirements:
040+ CPU. PeterK's icon library for icons.
It needs about 18 MB of RAM and ~15MB HD free space.
Increase stack to at least 100000 in case staring problems.
Try different AHI modes if still starting problems occurs.
RTG set to 16 bit. (32bit mode displays wrong colors)

9

Kroll napisał/a:

@Jury, jak chcesz zebym cos testował na jagpadzie to pisz :)

OK, załączam wersję która już działa z Jagpadem. W pierwszym poście też jest już wersja pałej paczki (zip) w której jest ta nowa binarka obsługująca Jagpada.

Dzięki Kroll za zgłoszenie problemu i testy.

Post's attachments

minislug.prg 693.69 kb, liczba pobrań: 6 (od 2021-02-28) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

10

jest problem z wyjściem do Minta z gry uruchomionej w trybie pełno ekranowym.

Kontakt: pin@usdk.pl

11

zabawne w sumie, moje neogeo ma 12mhz i 68000 na pokładzie, a tu radeony i super videle
zabawne jest to, że ktoś starał się dopasować architekturę pc do atari/amigi i jest zdziwiony, że gra na 12mhz 68k dalej nie wyrabia
może jednak nie tędy droga?

przechodze na tumiwisizm

12

Pin napisał/a:

jest problem z wyjściem do Minta z gry uruchomionej w trybie pełno ekranowym.

A jak się to objawia, jakiś komunikat masz czy cuś?
U mnie wychodzi prawidłowo.

13 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-28 14:42:49)

Candle napisał/a:

zabawne w sumie, moje neogeo ma 12mhz i 68000 na pokładzie, a tu radeony i super videle
zabawne jest to, że ktoś starał się dopasować architekturę pc do atari/amigi i jest zdziwiony, że gra na 12mhz 68k dalej nie wyrabia
może jednak nie tędy droga?

tak Metal Slug  wygląda na 8MHz ST: https://www.youtube.com/watch?v=uRT_0jq9o8w
a tak Cho Ren Sha na 16MHz Falconie: https://www.youtube.com/watch?v=DsyJF32BMHw
więc problem musie leżeć gdzieś indziej

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org