1 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-23 00:47:51)

Chicane z Atari-Forum.com wprowadza poprawki do Lotusa tak by gra korzystała z dodatkowych możliwości STE.
Na razie dodane jest cieniowanie nieba, pasy na drodze, sprajty nakładane są BLiTTERem, planowany jest też dźwięk z sampli.

Projekt dostępny jest na Github https://github.com/jonathanopalise/lotus-ste
Wątek na AF: https://www.atari-forum.com/viewtopic.p … mp;t=38060

wersja sprzed 9 godzin:
https://www.youtube.com/watch?v=e5ka-RAM8mI

wersja sprzed 3 dni:
https://www.youtube.com/watch?v=sB-ggXUVdKg

Swoją drogą, w tym wątku jest też moja wersja Lotusa z gradientem działającym na zwykłym ST. Dodanie jego nie wpłynęło na wydatność gry, zastanawiam się więc czemu autorzy nie dodali go do wersji ST.
Przy okazji dodania tego cieniowania rzuciłem okiem na kod, no i nie jest on optymalny z punktu widzenia zwykłego ST. Gra mogła by działać szybciej (a aktualnie i tak, pomimo braku blittera, ma prędkość zbliżoną do wersji z amigi)

http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=7330

Post's attachments

file.png 85.39 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

2

O fajnie wiedzieć, czekam na wersję w którą będzie można ograć :)

3

Na Githubie jest aktualna wersja trzeba tylko:
"Run make to generate the binary patches for use on the ST side. "

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Da się juz ograć na real sprzęcie? W opisie widzę, że poprawki są dogrywane w debuggerze emulatora...

grzybson/SSG^NG

5

Jeszcze by się przydała muzyka z MODów jak na Amidze.

6 Ostatnio edytowany przez Hospes (2021-02-23 10:51:29)

Jacques: Niestety autor przeróbki nie ma w planach modów. Dodać ma tylko efekty na przetworniki. Tutaj jest fajny art o nowej wersji.
https://ataricrypt.blogspot.com/
Gorzej, że tam wyczytałem:
"Thankfully, the Ben Daglish chiptunes are staying..."
To jest dopiero dziwne stwierdzenie :)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

7

@Hospes
myślę że jeśli tylko Chicane osiągnie swoje główne cele to będzie można poruszyć temat muzyki na MODach.
Dla niecierpliwych, wszystko jest na githubie, więc można samemu poeksperymentować programowaniem.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8 Ostatnio edytowany przez Hospes (2021-02-23 14:30:46)

@Cyprian:
Mam nadzieję, że uda mu się jeszcze znaleźć czas w ramce. Nawet procedury Lance'a zajmują przy 12,5 prawie 15% ramki. To może być za dużo, aby zapewnić płynność rozrywki.

EDYTA:
ooo nawet nie widziałem nowego playera pod STE. /z 23 grudnia 2020/
I zapewnia kilka trybów odtwarzania, które mają różne ograniczenia użytkowania, przechodząc od wolnego (23% CPU przy 12,5 kHz, 46% przy 25 kHz), ale wykorzystującego niewiele pamięci do bardzo szybkiego (4% CPU przy 12,5 kHz, 9% przy 25 kHz) ale wykorzystując dużo pamięci i pewne ograniczenia odtwarzania.
4% to jest spokojnie czas do znalezienia na playera moda:)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

9

Czy chodzi o tego playera: https://github.com/gibs75/demOS/tree/ma … CS/BLITSnd ? Czy coś innego nowszego jest?

Atari TT (DE) 4MB ST RAM + ECL2VGA + SCSI2SD + StormTT 64MB, Atari Falcon 030 14MB (FR) + NetUSBee + MIDEX+, Atari MEGA STE 4MB (DE) +UltraSatan Internal, Atari 520 STE 4MB (UK) + UltraSatan + NetUSBee + Gotek FF, Atari 520 ST 512KB (UK) + SF354, Atari 1040 STE 4MB (DE), 2xMiST/MiSTer/ARAnyM

10 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-26 21:12:41)

raczej o tego: https://github.com/Uko-TAL/STE_FullScreen_MOD_Play
"And it provides several replay modes that have different usage constraints, going from slow (23% CPU @12.5 kHz, 46% @25 kHz) but using few memory to very fast (4% CPU @12.5 kHz, 9% @25 kHz) but using lot of memory and some replay constraints."

lukasz7x6 napisał/a:

Czy chodzi o tego playera: https://github.com/gibs75/demOS/tree/ma … CS/BLITSnd ? Czy coś innego nowszego jest?

ale ten też wygląda ok: "Atari STe 4 voices sound replay routine using blitter to mix sound (around 16% VBL max)"

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

11

Opublikowano właśnie wersję 1.0.
Jeśli ktoś ma pomysł co jeszcze usprawnić w następnej wersji ( 1.1 ) to może go tutaj.

Atari-Forum - wątek o wersji 1.0
Twitter
Atarimania - wersja 1.0

https://www.youtube.com/watch?v=k-o3FbN0UIw

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org