1 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-22 19:38:06)

wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=IqgyvZAg3wI

gra sie swietnie, nowa jakosc. co tu duzo gadac. szczeka opada.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-22 20:59:31)

wygląda zacnie.
to jest demo do oglądania czy można w to grać?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

mozna grac (autor udostepnil linka)

https://mrk.sed.pl/bevy-atari/dev/#disk … .10.05.rom

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Jedna z moich ulubionych gierek na malucha, też mnie interesuje czy da się w to zagrać :)

5

Jak odpalę na mojej atarce to uwierzę ;)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

6

to nie jest dla atari, to jest emulator Atari przerobiony tak, ze rejestr koloru tla emulator pobiera z tekstury (tak w uproszczeniu)

daje to mozliwosc konfigurowania i podkladania tla dla dowolnej gry (rowniez skrolowanch)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Łeee... czy tylko u mnie pod podanym linkiem nie działa wykrywanie kolizji? Taka wbudowana nietykalność w gratisie ;)

A sam efekt wygląda bardzo fajnie, poza drobnym dziwactwem w niektórych miejscach - przenikanie tła przez kamienie czy skały. No ale to skutek uboczny takiej a nie innej grafiki w grze.

8

tak, emulator jest w produkcji :-) problemy wieku dzieciecego ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Zaraz, czyli tło tylko na emulatorze? A już uwierzyłem, że sobie na Atari zagram... Niemniej ładne.

grzybson/SSG^NG

10 Ostatnio edytowany przez mrk (2021-02-23 14:38:02)

andy napisał/a:

Łeee... czy tylko u mnie pod podanym linkiem nie działa wykrywanie kolizji? Taka wbudowana nietykalność w gratisie ;)
uboczny takiej a nie innej grafiki w grze.

Można wiedzieć jaka przeglądarka (łącznie z konretną wersją), system operacyjny, karta graficzna? Wyślij ewentualnie PW. Emulacja grafiki (łącznie z kolizjami) zrobiona jest na GPU (WebGL2) - i pewnie w niektórych konfiguracjach mogą wychodzić jakieś problemy.

Przed chwilą miałem okazję przetestować na nowym laptopie z grafiką Intel Iris Xe: brak kolizji w przeglądarce Edge i Firefox, na najnowszym Chrome działało już bez problemu. Po zaktualizowaniu systemu zaczęło działać w przeglądarce Edge (choć wersja przeglądarki się nie zmieniła) - prawdopodobnie zostały zaktualizowane sterowniki do grafiki.

11

Witamy autora! Jako hardkorowy fan Freda, koniecznie będę musiał przejść tę wersję.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12

@mrk - ThinkPad L480, W10, FF 85.0.2 (64 bity)
Na Chrome (Wersja 88.0.4324.182 (Oficjalna wersja) (64-bitowa)) na tym samym lapku faktycznie działa lepiej.
Dzięki za info

13

ja może, w ramach archiwizacji dla potomnych, podlinkuję wątki z sąsiedniego forum o tym emulcu
Emulacja ANTIC'a na GPU - wątek w którym się wszystko zaczęło
Emulacja POKEY'a w przeglądarce
Fred + Parallax Background - jak na razie najświeższy wątek

U mnie w Edgu działa spoko, Chrome Portable też odpala, a Firefox 56.0.1 (główny browser, nie pytajcie czemu nie aktualizuję) nie ładuje wcale. z innych rzeczy, trochę w uszy kłują odgłosy spadających kamieni w Boulder Dashu (ale to chyba wynika tylko z tego, jak są generowane szumy). Poza tym, zapowiada się fajny emulec, fajnie było pograć w Robbo z 'zepsutym' scrollem jak sprzętowy HSCROLL / VSCROLL nie był jeszcze zaimplementowany :P

14 Ostatnio edytowany przez mrk (2021-03-08 10:46:36)

Update:
@Andy Znalazłem i poprawiłem bug'a w obsłudze kolizji, powinno działać też na nowym firefox (u mnie zaczęło działać).

Emulator ma teraz też nową obsługę POKEY'a, powinien grać teraz dużo lepiej: https://mrk.sed.pl/bevy-atari/#disk_1%3 … 2520vB.rom

Przy okazji powstał mały program testowy do nowej implementacji POKEY'a,  generujący dźwięk po ustawieniu wartości rejestrów, przykład: https://mrk.sed.pl/bevy-atari/pokey/#00 … 0_08_ac_78

15 Ostatnio edytowany przez andy (2021-03-08 12:35:03)

Jest dobrze ;) na tym samym FF teraz kolizje są wykrywane tzn. u mnie też działa :D
Co do dźwięku - słoń mi na ucho nadepnął, ale mam wrażenie, że jest fajniej niż było.

16 Ostatnio edytowany przez mrk (2021-03-08 14:53:32)

andy napisał/a:

Co do dźwięku - słoń mi na ucho nadepnął, ale mam wrażenie, że jest fajniej niż było.

Poprzednia implementacja POKEY'a używała kilku ficzerów z WebAudio API (oscylatory + odtwarzanie sampli na 4 oddzielnych
kanałach dźwięku, miksowanych już przez WebAudioAPI), ale nie pozwalało to na zaimplementowanie wszystkiego (na przykład filtrów górnoprzepustowych). Obecnie całość dźwięku generowana jest proceduralnie i działa już prawie wszystko, łącznie z filtrami górnoprzepustowymi (z podstawowym ograniczeniem że stan POKEY'a uaktualniany jest (na razie) raz na ramkę, z tego powodu brak też jest na razie implementacji volume-only mode).

17

Fajne.
Ten wątek zainspirował mnie do czegoś takiego :).

: 404. Stopka not found