301

porównanie wersji gier ZX Spectrum 48K - 128K

https://www.youtube.com/watch?v=VR_y-Bp6xmQ&ab_channel=Loading...

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

302 Ostatnio edytowany przez grzybson (2021-02-17 20:07:17)

Kurcze, wydawało mi się, ze w starych regulaminach były bardziej jawne zapisy.... Anyway parę ciekawych cytatów:

regulamin g-lazy 2012 napisał/a:

Jeśli program używa dodatkowej pamięci powinien mieć możliwość wskazania używanych banków pamięci za pomocą wbudowanej lub zewnętrznej wybieraczki. Maksymalny czas trwania – 10 minut. Demo musi mieć możliwość powrotu do OS (przez naciśnięcie dowolnego klawisza lub po naciśnięciu klawisza RESET wykonywać JMP ($A))
http://www.atari.org.pl/party12/


regulamin g-lazy 2013 napisał/a:

Wszystkie prace 8-bit będą uruchamiane na komputerze Atari XEGS z procesorem 65c816, 1 MB, stereo, Covox i ładowane z kontrolera IDE Plus/IDEa pod kontrolą systemu operacyjnego SpartaDOS X, lub spod inita SDLOAD bez DOS. Jeśli Twoje demo lub intro wymaga specjalnego rozszerzenia do działania (lub wykorzystuje niepublikowane rozkazy 6502C) - musisz dostarczyć odpowiedni sprzęt i go obsłużyć podczas compo (podłączyć, uruchomić, wgrać demo).
http://www.atari.org.pl/party13/

TU bardziej ogólnikowo:

orneta 2004 napisał/a:

Czytając forum odnośnie regulaminu konkursów zdecydowanie popieram reguły Vasca. Robię to głównie z powodu znajomości realiów technicznych przez Vasca oraz uznaniowo za trzymanie sceny razem przy życiu poprzez organizację imprez w Opalenicy.

http://web.archive.org/web/200502070257 … x.php?co=2

grzybson/SSG^NG

303

a tu masz z kolejnego roku:

http://www.atari.org.pl/party15/

szybko ukrocili zapedy Pina :-)

a odnosnie tego oolnikowo to kolejny akapit brzmi:

"Ograniczenia w 16-32 bit nie istnieją. Prace muszą uruchamiać się bez problemu na maszynie kodera. Ten musi dodatkowo podać pełną specyfikację swojego sprzętu."

heheh

w starych regulaminach nie bylo patolki zreszta... zobacz na jakie prace tam sie ukazywaly - chociazby na Quast. Juz widze jak Pin probuje robic np. z Overmind takie akcje wywrotowe jak zrobil raz na SillyVenture

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

304

"640K ought to be enough for anyone." :D Przy okazji ciekawa stronka.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

305

No i tak własnie jest. 1MB w Atari mamy popularne już od przeszło 20 lat, jak nie dłużej, a tymczasem więcej niż 640kB nikt nie potrzebował jeszcze nigdy.

306

Ale tam jest błąd ;P Powinno by 64K a nie 640K :D

Sikor umarł...

307 Ostatnio edytowany przez lopez (2021-02-17 21:27:06)

Mq napisał/a:

No i tak własnie jest. 1MB w Atari mamy popularne już od przeszło 20 lat, jak nie dłużej, a tymczasem więcej niż 640kB nikt nie potrzebował jeszcze nigdy.

eee tam przynajmniej dwie gry wymagają:

- Atari Blast
- Space Harrier

oczywiście wersje cart pójdą na 64Kb.

Dema które wymaga 1MB osobiście nie znalazłem, do ~99,99% 320Kb starczy.

308 Ostatnio edytowany przez lopez (2021-02-17 21:24:00)

dubel

309

lopez napisał/a:

eee tam przynajmniej dwie gry wymagają:

- Atari Blast
- Space Harrier

oczywiście wersje cart pójdą na 64Kb.

Czyli nie wymagają:-)

310

Mq napisał/a:
lopez napisał/a:

eee tam przynajmniej dwie gry wymagają:

- Atari Blast
- Space Harrier

oczywiście wersje cart pójdą na 64Kb.

Czyli nie wymagają:-)

Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia ;)

311

No jak, jeśli coś "wymaga", to znaczy, że nie zadziała bez tego. Dla tych gier kwestię odpalenia ich na rozszerzonym RAM bez kartridża określił bym jako "dają taką możliwość", a nie "wymagają" :)

312

xxl napisał/a:

a tu masz z kolejnego roku:

http://www.atari.org.pl/party15/

szybko ukrocili zapedy Pina :-)

a odnosnie tego oolnikowo to kolejny akapit brzmi:

"Ograniczenia w 16-32 bit nie istnieją. Prace muszą uruchamiać się bez problemu na maszynie kodera. Ten musi dodatkowo podać pełną specyfikację swojego sprzętu."

heheh

w starych regulaminach nie bylo patolki zreszta... zobacz na jakie prace tam sie ukazywaly - chociazby na Quast. Juz widze jak Pin probuje robic np. z Overmind takie akcje wywrotowe jak zrobil raz na SillyVenture

Po pierwsze, w czasie po Overmind wiele się w sprzęcie i podejściu doń zmieniło a późniejsze zapisy są wyłącznie ukłonem w stronę architektury sprzętu. Jeśli uznajesz, że Atari 8 bit jest prostą konsolą do gier to spieszę z wyjaśnieniem - nie jest.

Po drugie, to doskonale pamiętam kompo na Quast w którym sprzętowo brałem czynny udział i nie było tam już żadnych zaszłości którymi się tak podniecasz ;) Wszystkie dema wstały o zgrozo z dosa, msx, gfx bez zbędnych incydentów. I wszystkie te produkcje odpalisz dziś z czegokolwiek bez problemu na Atari a nie, że tylko na sio2coś tam tylko działa, czy obraz dysku jest zapisany w jakimś gównianym niestandardowym obrazie dysku. Taki był cel.

Rzecz trzecia. Co do tych przywołanych Głuchołazów i kompo, które było jego pokłosiem to mam nadzieję że masz świadomość jak to kompo wyglądało. Grzybson mógłby się tu prawdopodobnie wypowiedzieć :D. Reasumując - wyglądało podobnie, jak ten regulamin :). Osobiście mam już dość sytuacji w których czegoś nie organizuję a jednak org zawraca mi dupę swoimi około kompotowymi problemami. Nie będę wnikał w szczegóły, bo nie mam najmniejszego zamiaru się tłumaczyć - zwłaszcza tobie - ale byli to organizatorzy "wiodących" w twoim mniemaniu obecnie w tym kraju zlotów, w tym Silly Venture i to już po tym jak opuściłem kompo team tego eventu. Nie masz pojęcia o organizacji takich imprez, nie uznajesz żadnych zasad, wzniecasz gówno burze dotyczącą wyższości świąt wielkanocnych nad bożo-narodzeniowymi. Rób sobie co chcesz, ale na moim evencie przez swoje buractwo możesz nie przejść wstępnej selekcji.

Co do ilości, bo już się cieszysz że prawdopodobnie mam na głowie tylko jedno party ( :) ) - to nadmieniam, iż cenię sobie jakość i mało mnie interesuje to czy robię zero imprez, czy 15 ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

313

xxl napisał/a:

na ktorch dochodzi do patologii ze prace na standardowy sprzet sa banowane regulaminowo :D

Znowu kłamiesz.

W innych kwestiach jak zwykle wybierasz co ci pasuje. Szkoda mi czasu na kolejne cytowanie.

Rozwaliłeś już jedno party na amen i jedną edycję drugiego. Mam wrażenie, że nie zaspokoiło to twoich ambicji i pragniesz więcej.

I nadal czekam na NIP EU tej rumuńskiej firmy, bo chciałem kupić grę, pamiętasz?

314 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-18 07:40:40)

Vasco/Tristesse napisał/a:

Znowu kłamiesz.

...

Rozwaliłeś już jedno party na amen i jedną edycję drugiego. Mam wrażenie, że nie zaspokoiło to twoich ambicji i pragniesz więcej.
...

Moze zacznij panowac nad najblizsza rzeczywistoscia i przeczytaj co masz napisane na stronie swojego zlotu. :-)

Widzisz z jak wplywowa osoba tanczysz? Zapomniales dodac ze jak xxl mowi to ziemia drzy a ludzie zlamani trwoga sr..ja pod siebie. :DDD

oczywiscie, chcesz byc traktowany powaznie to tak sie zachowuj, wyslij na maila dane do faktury i co chesz odemnie kupic. :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

315

Ależ panuję. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem.

Fajnie, że odniosłeś się, że do tych dwóch zlotów. Potrafisz tylko ":)" i ":D" jak trzeba coś konkretnego napisać. Ale to pewnie nie twoja wina. Tak samo jak wywalenie kilku (jeśli nie kilkunastu, nie liczyłem) atarowskich serwisów z dnia na dzień. To też wina kogoś innego, prawda?

Napisałem już dawno, że muszę mieć dane tej rumuńskiej firmy, aby sprawdzić czy obecnie jest aktywnym płatnikiem. No ale jak zwykle odwracanie kota ogonem.

316 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-18 11:57:00)

to jak bedziesz chcial cos kupic do daj znac :-)

PROMOCJA: +20 zl i gra ktora kupisz bedzie miala specjalna dedykacje - jej trasc mozesz sam ustalic :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

317

Mniej ":)" a więcej rozumienia tekstu pisanego. Dla łatwiejszego zrozumienia: ":("

318

nie macie wrażenia że im starsi jesteśmy tym trudniej o porozumienie, mało komu chce się rozmawiać prędzej rozkazywać, nakazywać, skoro jesteśmy tacy dorośli to możemy więcej ? więcej wymagać od innych czy od samych siebie

masz zrobić to i to, zamknij się, baczność, spocznij, wyrównaj, nie mam czasu na pierdoły, milcz

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

319

@tebe bo jak ktoś dożył do 40-stki i nie zabił się o własne sznurówki znaczy, że jest mistrzem życia i wie najlepiej co i jak, więc szkoda czasu na dyskusje nad oczywistościami, każdy (skoro przeżył tyle lat) ma swoje metody best by test :D

Dobra miałem więcej tu nie pisać :] przepraszam.

320 Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-02-19 19:28:23)

Jak dziś warto wydawać gry na 8-bit:

https://www.kickstarter.com/projects/dr … alienation

Gra wyszła jaki pełna wersja (grałem, polecam), wzięła udział w konkursie a teraz dla chętnych na wersję fizyczną jest Kickstarter który obiecuje dodatkowe poziomy na ZX 128 i ulepszoną grafikę dla NEXT.

Rozmowę z dev i graficzką można wysłuchać https://www.youtube.com/watch?v=pBaJZVSb77g

Tutaj można zagrać https://zxonline.net/game/marsmare-alienation/en/

Gość w "dojrzałym wieku" zajął się ZX bo za dzieciaka nie miał.

---

Realia A8 są inne?

321 Ostatnio edytowany przez Rastan (2021-02-19 20:37:35)

Sikor napisał/a:

Ale tam jest błąd ;P Powinno by 64K a nie 640K :D

Wreszcie ktoś to zauważył. :)
Dziękuję Sikor.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

322

:)

Sikor umarł...

323

64K! Sporadycznie 128K, czyli stock.
Nie, nie dlatego, że sam nie mam - mam 2 Atarynki z 1M na pokładzie, ale dlatego, że faktycznie większość produkcjo powinno działać na stockowym sprzęcie (jak wspominany tu już Yoomp! na ten przykład - nie dość, że kosi wersję na C64, to nie wymaga nawet stacji dysków (nieco złośliwy przytyk względem sceny C64, gdzie używanie 6502 i RAM-u ze stacji, jako "koprocesora" staje się nagminne)). Owszem, łatwiej jest przygotować daną produkcję tak, żeby się wczytało te 320K śmieci do RAM-u i wio, ale z drugiej strony cierpią na tym użytkownicy stockowych kompów, którzy nie chcą ich przerabiać w żaden sposób, bo im ich szkoda. A przecież, np. demko może się doczytywać, kolejne poziomy gry również... tak od zarania robią na C64 i żyją. Nie wiem ilu użytkowników C64 ma rozbudowany RAM powyżej 64K, ale są to zapewne jednostki. Osobiście takiego nie spotkałem.

Co to jest? Co to jest?.... To przecież... Atari! :)

324 Ostatnio edytowany przez Pin (2021-02-20 03:00:59)

UnDead napisał/a:

A przecież, np. demko może się doczytywać, kolejne poziomy gry również... tak od zarania robią na C64 i żyją. Nie wiem ilu użytkowników C64 ma rozbudowany RAM powyżej 64K, ale są to zapewne jednostki.

Bo rozszerzenia ramu w przypadku Atari przyjęły się po części z tego powodu, że o ile na komodzie możesz sobie doczytywać dane a w "tle" leci sobie np. demo tak w przypadku Atari transmisja po SIO zajmuje nieco bardziej komputer i że tak powiem trudniej to "ukryć" a to zazwyczaj rozpiernicza design produkcji. Inaczej trochę jest z HDD, jednakże chcąc trafić do większej grupy odbiorców zwykle soft pisany jest tak że działa i z jednym i z drugim, więc łatwiej to wpakować w ram i nie przejmować się tym, że dane urządzenie I/O jest nieco bardziej toporne i trochę nas tu ogranicza.

Równie dobrze moglibyśmy postawić poprzeczkę wyżej i ograniczyć się do 48k i zwykłej stacji w singlu (90k), albo 16k ram i magnetofonu. W każdej z tych konfiguracji owszem, ktoś tam sens znajdzie bo czemu nie (taki folklor), ja wolę jednak coś bardziej "zjadliwego" że tak to określę :)

Kontakt: pin@usdk.pl

325 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-20 10:56:15)

ja slyszalem inna wymowke: c64 nie potrzebuje rozszerzenia ram bo ma sprity sprzetowe


---
ale kazda jest dobra ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.