1

wkrotce male atari zaleje fala produkcji z muzyka z AtariST za sprawa nowego playera.

proponuje rozgrzewac Trackery (na PC) i jedziemy ;-)

player AY/YM zabiera mniej wiecej tyle czasu co player RMT,

gra na jednym YM/AY - wersja na 2xYM w produkcji. mam nadzieje nie bedzie problemu z wystawianiem do konkursu wersji muzyki YM na 6 kanalach... przeciez to standard rozszerzen dla malego atari :D

co potrafi? demo na karcie SONari:


https://www.youtube.com/watch?v=7CyXh-G1NXw

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Czas skompilować atari800 z patchami od @mono.

3 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-02-18 19:24:54)

Gra digidrum i SID-Voice?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4 Ostatnio edytowany przez Nitro (2021-02-18 19:37:26)

EE, widzę tu chyba omyłkę w nazewnictwie, player muzyk z AtariST a player muzyki z ZX Spectrum i pokrewnych 8mio bitowców używających AYgreka to dwa zupełnie różne światy z racji dostępnej mocy obliczeniowej oraz choćby dostępności przerwań IRQ.

Z tego co wiem, to do tej pory nie wyszła inna niż ta produkcja na ZX Spectrum odtwarzająca muzykę z ST nie będącą state-of-the-art, tylko klasyczny sidsound:
https://www.youtube.com/watch?v=gSmIe0_qPvo

5

Nitro napisał/a:

EE, widzę tu chyba omyłkę w nazewnictwie, player muzyk z AtariST a player muzyki z ZX Spectrum i pokrewnych 8mio bitowców używających AYgreka to dwa zupełnie różne światy z racji dostępnej mocy obliczeniowej oraz choćby dostępności przerwań IRQ.

stąd właśnie moje pytanie o digidrum i SID-Voice, gdyż używają one gęsto IRQ od kilkudziesięciu do kilkuset na ramkę.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

6

dogonimy ;) IRQ jest dostepne na POKEYu :-)

@Cyprian: narazie nie...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

@XXL, a jakiś playerek do muzyczek bez sparty dla sonari udostępnisz?

Sikor umarł...

8

ten player nie wmaga zadnego dosa, moze nie bylem precyzyjny - to jest player ktory mozna uzywac w grach tak jak player dla RMT a nie player plikow typu .ym czy podobnych

muzyk pisze w edytorze na PC muze, ktora mozesz sobie uzyc we wlasnym programie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

ok, czyli jak masa programów - napisz.se bo ja mam, ale nie dam :) Trzeba będzie wreszcie kiedyś usiąść...

Sikor umarł...

10

dlaczego :-) udostepnie, chodzi o to ze trzeba miec troche wiedzy zeby zagrgal tak samo jak trzeba troszke wiedzy zeby zagral player RMT - to po prostu jest listing ktory sam sobie skompilujesz z wlasna muzyka z edytora.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-18 20:48:31)

moze nawet zaspamuje Tebe zeby dodal do Pascala jak bedzie mial czas i ochote

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12 Ostatnio edytowany przez Mq (2021-02-18 20:52:28)

Tak, jak będzie dodany player do Mad Pascala, to będzie można sobie zrobić np. jakiś odtwarzacz łatwo do muzyczek, coś w rodzaju tego, o co pyta Sikor.

PS. Nie chwaląc się, to znowu moje stanowisko jako bohater filmiku:-)

13

tylko moze byc problem na nowych rozszerzeniach bo Candle zapowiada ze moje programy maja nie dzialac :-)


ale na Atari bedzie ok. :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

spokojnie, normalnie działający player grający *.ym zapewne będzie. Choć nie sprawdzałem czy go czasem już nie ma :D

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Odetchnalem z ulga.

Ale zaraz... to nie jest normalnie dzialajacy player *.ym tylko libs

Upss....

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-19 07:51:06)

Sikor napisał/a:

ok, czyli jak masa programów - napisz.se bo ja mam, ale nie dam :) Trzeba będzie wreszcie kiedyś usiąść...

ale jesli chcesz playera .ym to mozesz sobie w Basicu w 2 linijkach napisac :-)

1 zaladuj plik .ym do pamieci i ustaw zmienna A na poczatku danych +4
2. co ramke czytaj po 15 bajtow z adresu wskazanego przez zmienna A. jesli 15-sta dana = 255 to powrot do 2. w przeciwnm wypadku zapisz to 13 wartosci do rejestrow ay i powrot do 2

rejetry AY to D560 - wpisujesz numer, D561 - wpisujesz dana

cala magia playera .YM

:D

Pin napisał/a:

spokojnie, normalnie działający player grający *.ym zapewne będzie. Choć nie sprawdzałem czy go czasem już nie ma

o czym Ty do mnie rozmawiasz...

sprawdzilem teraz: muzka dla playera zajmuje np. 4 kb a ta sama w *.ym zajmuje 60 kb

heh

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Tak to odegrasz poprawnie tylko część utworów nie zawierających specjalnych tricków

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

18

taki jest format pliku ym2

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

xxl napisał/a:
Sikor napisał/a:

ok, czyli jak masa programów - napisz.se bo ja mam, ale nie dam :) Trzeba będzie wreszcie kiedyś usiąść...

ale jesli chcesz playera .ym to mozesz sobie w Basicu w 2 linijkach napisac :-)

1 zaladuj plik .ym do pamieci i ustaw zmienna A na poczatku danych +4
2. co ramke czytaj po 15 bajtow z adresu wskazanego przez zmienna A. jesli 15-sta dana = 255 to powrot do 2. w przeciwnm wypadku zapisz to 13 wartosci do rejestrow ay i powrot do 2

rejetry AY to D560 - wpisujesz numer, D561 - wpisujesz dana

cala magia playera .YM

:D

Czyli tak, jak robiłem przy testach, gdy lutowałem. Ale to mało wygodne dla mnie, ale ok.

Sikor umarł...

20 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-02-19 10:44:37)

slyszalem :-) ze bedzie edytor AY/YM, ktory bedzie wypluwal pliki przygotowane juz specjalnie dla maloataroskiego formatu. jak slodko.

--
trzeba tylko jeszcze przekonac kogo trzeba ze to 6 kanalow jest dla malego atari standardem ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

@xxl jeśli chodzi o 6 kanałów, to SONari ma miejsce na dwa scalaki YM/AY, ale działa również jeśli jest wsadzony tylko jeden scalak. Wyobrażam sobie sytuację, że być może nie każdy ma dwa takie układy, więc może sobie na jednym też odpalić SONari. Ale faktycznie, w gruncie rzeczy YM nie jest ani szczególnie drogi, ani szczególnie trudno dostępny, więc można używać sześciu kanałów.
Jeszcze dodam, że w SONari każdy z układów działa w takim rozkładzie w stereo, że po jednym kanale jest rozłożone na lewy/prawy, a trzeci kanał jest na środku.

22

jasne, mi chodzi o to ze chce miec dane z edytora w odpowiednim formacie, jak sobie progrgamista eksportuje dane z edytora dla 1 kanalu to maja byc dane tylko dla tego jednego (bez pustch danych dla pozostalych 2) ale ma miec mozliwosc wyeksportowania rowniez dla 6

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23 Ostatnio edytowany przez Mq (2021-02-19 11:06:52)

To w takim razie najlepiej żeby w nagłówku pliku jakoś określić czy jest to plik dla 3 czy dla 6 kanałów. I wtedy już dalej tylko czyste dane bez pustych przestrzeni. Tak mi się wydaje. Pytanie, czy tworzony jest nowy format, czy to się wpasowuje w jakiś już istniejący?

A gdzie znajdę opisy formatów plików na YM/AY? Co to jest *.ym i jak to się ma do *.psg i czy są jeszcze jakieś inne formaty? Może ktoś wyjaśnić w kilku słowach?

24

jak bedzie klepniete to sie pochwale ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

Mq napisał/a:

A gdzie znajdę opisy formatów plików na YM/AY? Co to jest *.ym i jak to się ma do *.psg i czy są jeszcze jakieś inne formaty? Może ktoś wyjaśnić w kilku słowach?

YM jest to format plików playera ST-Sound, wymyślony przez Arnaud Carré a rozwijany przez Leonarda/Oxygene:
http://leonard.oxg.free.fr/ymformat.html

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org