wiedza nie powtarzana ulega zatarciu
może oprócz lakonicznych komunikatów o braku wystarczającej ilości pamięci, należy dodać usprawiedliwienie dla którego ta pamięć jest potrzebna, inaczej każdy to sobie tłumaczy na swój pokręcony sposób
dodatkowa pamięć w Numenie nie jest wykorzystywana dla efektów, każdy kolejny efekt bez problemu zadziała na "gołej" Atarce, ten temat kiedyś wyjaśniał Fox
pamięć dodatkowa jest aby zachować odpowiednio płynne, szybkie przejścia pomiędzy kolejnymi częściami, tak zaprojektował to twórca i nie wyobrażam sobie wersji dla 64KB w której z menu wybierasz sobie jeden spośród wielu efektów i oglądasz go oderwany od pozostałej całości
Bomb Jack, Yier Kung Fu korzysta z silnika duchów programowych (https://github.com/tebe6502/Mad-Assembl … ites/chars) plus dodatkowo duchy sprzętowe które są do podkolorowania duchów programowych, założeniem dla silnika było uzyskania jak największej liczby duchów w ramce bez względu na koszty w postaci pamięci dodatkowej, chciałem się przekonać ile da się wycisnąć, wszystkie klatki animacji rozpisane są na 4 fazy przesunięcia o 1 piksel
Dla Bomb Jack była rozpatrywana wersja oszczędniejsza w której przesuwanie pikseli duchów było realizowane poprzez tablice, jednak spadek liczby duchów w ramce był nie do zaakceptowania przez Vege (Krzysztof Góra), wniosek : chcesz szybko, nie możesz iść na kompromisy
Pang, tutaj duchy programowe tworzone są przez dedykowane procedury, kształt ducha nie jest przechowywany w tablicy, to oddzielny program z optymalizacjami typu załaduj bajt i wyślij pod kilka adresów jednocześnie
cel uświęca środki
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C