Hej. Mój pierwszy wątek w tym dziale :)
Może trochę dziwne pytanie, ale wiecie, wychodzę z atari 8-bit, a tam takimi rzeczami ludzie się martwię ;)
Interesuje mnie kwestia jak to jest z pamięcią w STE. Zakładając że ma się 4 MB na pokładzie, to na ile z tego można liczyć, że będzie dostępne dla dema, żeby nie ukisić systemu (a w szczególności, żeby sterownik dysku działał)?
Zaglądając do Sysinfo widzę u mnie (a także w Hatari), że membottom jest poniżej $20000, a memtop opiera się o pamięć ekranu.
Czy można zakładać, że w konfiguracji w której ktoś chce uruchomić demo membottom nie przekroczy $20000? a dokładniej, że mój program nie załaduje się powyżej tego adresu)? A jak to jest z memtop? Czy coś tam może być załadowanego przez system, czy zawsze jest tam wolne do phystop? Czy poprawnym jest założenie, że wszystko pomiędzy może być bezpiecznie dostępne dla dema?
Oczywiście rozumiem systemowe mechanizmy zarządania pamięcią, wołanie mshrink() itp. Pytanie tyczy się tylko tego ile system jest w stanie mi dać.