1 Ostatnio edytowany przez Atari-User (2021-02-06 11:54:15)

Panowie
Jakiś czas temu trafił mi się fajny klon Atari 2600 z wbudowanymi 256 grami.
Gry są bardzo fajne i dużo jest takich których nie widziałem wcześniej w innych klonach A2600.
W dodatku, po włączeniu konsoli, pokazuje się proste  muenu, z którego możemy wybrać sobie grę do uruchomienia.
Konsola jest w bardzo dobrym stanie i wszystko działa super.
Nastrojony obraz na TV 14" CRT wygląda zadziwiająca dobrze wraz z bardzo czystym dzwiękiem.
Natomiast wolałbym jednak wmontować w tą konsolę mod A/V  taki prosty na jednym tranzystarze.
I nie bardzo wiem gdzie go wpiąć.
Gdzie na płycie podpiąć  sygnał video. i gdzie podpiąć sygnał audio,   5V i masę to gdzieś znajdę.
Pokazuję dokładne zdjęcia płyty,

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1059/10592676/big/1.jpg?screen


https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1059/10592676/big/2.jpg?screen


https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1059/10592676/big/3.jpg?screen


https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1059/10592676/big/4.jpg?screen


https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z1059/10592676/big/5.jpg?screen

2

UPS,
Przez pomyłkę utworzyłem temat w nieodpowiednim miejscu.
Proszę o przeniesienie do Konsol, lub do Bałaganu.
Nie wiem gdzie będzie poprawnie.

3

Widzę na kilku układach, więc masz odpowiednik TIA (a nie jak w niektórych układ zespolony). Tu masz do 2600jr - powinieneś przedzwonić sygnały, znajdziesz: https://www.console-corner.de/videomod.html
Takiego moda montowałem z 10 lat temu (no, może z sześć, nie pamiętam) i aż do padu konsolki działałał wyśmienicie. A cenę podbijają jedynie gniazda chinch :)

Sikor umarł...

4 Ostatnio edytowany przez grzybson (2021-02-06 20:05:51)

Sikor - 6591 na zdjęciu to jest właśnie układ zespolony ;)
Pozostałe dwa scalaki to epromy z grami.

Mam klona Rambo z 6591, odważyłem się i zrobiłem według tego schematu:
http://www.yavuzg.com/images/2600clone-mod/2600Clone-AVMod-v1_2_zps0fb0bdme.png

Lista części:
C1   10uF   
C2   10uF 16v   
C3   220uF 16v   
D1   LED     
Q1   2SC1815   (ja wciąłem Cemi BC107A xD)
R1   10K   
R2   10K   
R3   10   
R4   75   
R5   220 

Źródło: http://www.commodore.gen.tr/forum/index … c=10249.15 (google translate nieźle działa)

grzybson/SSG^NG

5

Sczytał ktoś może te romy? W mojej CA160 padł JY0001P, to bym sobie zaprogramował eproma. Mam sczytany JY0005P,  tam są 32 gry.

6

Jeśli nikt się nie znajdzie, to mogę Ci podesłać swojego CA-160, to sobie posczytujesz :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

jer - co do twoich stron ze schematami, wsadami epromów etp.... poszukujesz jeszcze jakiś sprzętów ?
Czy już z tym skończyłeś ? Może masz jakąś listę ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

8

Jeszcze się pastwię nad konsolkami 2600 i pochodnymi, stąd moje pytanie o ten rom.
Mam sporo sprzętu w rozsypce i powoli kompletuję, uzupełniam schematy, bo w tych gifach jest mnóstwo błędów.

@ dely: jeśli możesz to przyślij, gołą, bez zasilacza. Adres podać?

9

@jer,
Wieczorem wy lutuję ten układ i sczytam zawartość.
Tylko jaki ustawić typ pamięci do sczytania. ?
1Mbit, 2Mbit 4Mbit ?
Czy próbować każdy typ.  A może programator wykryje mi go automatycznie. ?
Tak czy siak wieczorem odezwę się.

10

@jer - takowego masz ?
http://stryjek.pigwa.net/jer/

"wszystko się kiedyś kończy......."

11

Atari-user, to 27C040, będę wdzięczny :)
Stryker: nie mam takiego klona. Te gry to się po parę razy powtarzają, różnią się jedynie kolorami. Przynajmniej tak było w CA160.

12

Atari-user, to 27C040, będę wdzięczny :)
Stryker: nie mam takiego klona. Te gry to się po parę razy powtarzają, różnią się jedynie kolorami. Przynajmniej tak było w CA160.

13

jer napisał/a:

Te gry to się po parę razy powtarzają, różnią się jedynie kolorami.

Czyli pewnie wersje NTSC i PAL.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

14

@jer.
To wygląda to tak.
TL866 w ogóle nie chciał odczytać tej pamięci. Ustawiałem najróżniejsze typy pamięci za każdym razem błąd.
Willem odczytał. i zgrałem jako 27c040 ale zgrałem również jako 27c080 i przy 27c080 też w dalszych częściach komórek są jakieś dane.  Ale te dane nie bardzo mi się podobają.
Co prawda nie jestem dobry w oglądaniu sczytanych z układów danych, ale nie raz już sczytywałem z innych pamięci dane i wyglądały jakoś ładniej :).
Ale jak już sczytałem to i zaprogramowałem 39SF040 i niestety nie działa.  Na ekranie sieczka.
Natomiast ciekawe jest to że bez oryginalnej pamięci, konsola się uruchamia i jest menu wyboru gry.
Menu jest dość proste są 3  cyfry   000  i joystickiem (padem)  ustawiamy jakąś cyferkę, pod którą zaszyta jest konkretna gra., Zawsze możemy wybrać tą w którą chcemy zagrać.
Drugą ciekawostką jest to że również bez tej oryginalnej kostki JY0001P działają niektóre gry.
Czyli wygląda jakby część gier siedziała w tym drugim układzie pod gniazdem kartridża.  :)
Myślę że ja nie poradzę sobie z rozkminianiem co gdzie siedzi, a konsolka jest fajna i nie chciałbym jej zrobić jakiegoś bum. 
.
  @jer,
najchętniej wysłałbym Ci tą konsole w całości, a Ty ją obejrzy i sczytaj pa swojemu i zobaczysz co i jak.
Może przy okazji podpowiesz mi czy warto i gdzie wpiąć się z tym A/V modem.
W innych 2600 rambo sobie montowałem tego A/V moda i dział bardzo fajnie, ale ta konsola jest inna i nie chcę jej popsuć.
Jak myślisz że to dobry pomysł, żebym Ci wypożyczył do sczytania i po testowania tą konsolę,  to napisz na agent005@wp.pl  dane do paczkomatu i wyślę konsolę tak jak leży do Ciebie

15

Wrzucam zdjęcia swojego klona + kawałek schematu toru AV który rozrysowałem w ramach przygotowania do moda.
Tu leżą:
https://1drv.ms/u/s!Al-x2lbdaRKHjuE25vG … Q?e=Sh86hk

grzybson/SSG^NG

16

jer napisał/a:

Atari-user, to 27C040, będę wdzięczny :)

To chyba nie jest 27C040. Próbuję to wsiorbać na TL866II i nie rozpoznaje.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

17 Ostatnio edytowany przez jer (2021-02-09 20:06:06)

Atari-user, paczka dotarła nieuszkodzona. JY0001P jest uszkodzony. Natomiast drugi, ten 23C2000, dał się odczytać, ale nie ruszył na mojej płytce. Po wmontowaniu do Twojej wszystko działa jak trzeba.

Ten JY0001P to raczej 23C1000, czyli odpowiednik 27C010.

18

@jer.
Napisałeś że JY0001jest uszkodzony.
Ale on cały czas działał.  Bez niego konsola działała, ale wiele gier nie działało, a jak go włożyłem w podstawkę to działały wszystkie gry. .
Uruchomiłem na nim wszystkie gry  255 gier i kolejno w dół.  Chyba że było na nim więcej gier i tylko te 256 działa.
A co do samego układu  to 27c010 to chyba za mało. 1Mb to 128Kb ? 
Powiedzmy że każda gra ma 2kb x 256 gier, to jest 512Kb.  (czyli 27c040).
Gdyby okazało się że te gry są rozlokowane na obydwóch układach, to mogłoby być 2 x 27C020.
Ale niektóre gry są całkiem ładne jak na 2600 i myślę że część ma 4kb a nie 2kb stąd moje przypuszczenie że to może być jeszcze większa pamięć.
Nie wiem, może źle liczę, ale tak mi się to wydaje.

19

jer napisał/a:

Ten JY0001P to raczej 23C1000, czyli odpowiednik 27C010.

Niestety, mój programator albo tego nie czyta, albo to nie jest też to bo o ile 23C1000 nie ma w repertuarze, to jak ustawię 27C010 to nie wczytuje niczego sensownego. Czyba, że w tym jest jeszcze coś o czym nie wiem.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

20 Ostatnio edytowany przez jer (2021-02-09 22:21:43)

A, to jeszcze pokombinuję. Niektóre romy mają CS aktywny w stanie wysokim, a nawet więcej tych CS.
Na konsoli jest napisane, że zawiera 208 gier.

21

Tak widziałem że jest napisane 208,.
Ale jak ustawiłem na TV.  Kanał 4, to wyświetla się obraz z menu z wyborem gier.
To znaczy jest  3 x  000 i joystickem  ustawiamy po kolei na każdym zerze jaką cyferkę.
Ja poleciałem od tyłu i pierwszą cyfrę jaką mogłem ustawić to 255 i potem fire i załącza się gra,
Tak sobie pomyślałem że zamiast tej 256 gry, jest w pamięci to menu do wyboru tych gier ?

22

Okazało się, że JY0001P to odpowiednik 27C040, ale CS ma aktywny w stanie wysokim. Odczytałem zawartość, zweryfikowałem i jest OK. Odgiąłem pin 22 i połączyłem przez opornik 3k3 z pinem 32 (VCC). Programator stękał, że pin 22 nie jest podłączony, ale kazałem mu zignorować i odczytał poprawnie.

23 Ostatnio edytowany przez perinoid (2021-02-10 09:08:35)

Mogę zrobić tak samo. Chcesz mój wsad czy już niepotrzebne? Mam identycznego klona jak ten w pierwszym poście tego wątku.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.