1

czy da sie zmusic POKEYa do generowania fali prostokatnej ze stalym wypelnieniem innym niz 50% ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Tak. Albo filtrem górnoprzepustowym, albo synchronizatorem.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

co to jest synchronizator?

w jaki sposob filtrem?

jesli zrobie:

poke 53768,4:so.0,100,10,10:so.2,110,10,10

to nie dziala.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

1. Synchronizator jest używany w trybie dwutonowym. W SKCTL ustawiasz bit 3 i 7 i wtedy po każdorazowym odliczeniu AUDF2 wyjście audio z AUDF1 będzie resetowane.
2. Przy filtrze ustawiasz generatory różnymi wartościami, zapisujesz STIMER i ustawiasz generatory tymi samymi wartościami. Bazuje na tym PDM.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

5

jak by to mialo pomoc w wygenerowaniu fali o roznych czestotliwosciach z roznmi wypelnieniami... albo nie mowimy o tym samym albo czegos ciagle brakuje.

konkretny przyklad:

fala prostokatna dla czestotliwosci:
1. "C" z wypelnieniem 10/90
2. "C" z wypelnieniem 90/10
3. "C2" z wypelnieniem 20/80

jakie wartosci powinny wyladowac w rejestrach dla tych konkretnych przykladow?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

You must use hi pass filter (AUDCTL=$04 or $02) then play same frequency in both channels (0 and 2, or 1 and 3).  By playing 0 in the silent channel for a number of cycles before playing the frequency, you can change the pulse width.

Also:  AUDCTL=$10, silence second channel, play first with $Ax distortion, set frequency in second channel to $01 ... you get an octave of notes from B2 to A#3 at 25% duty cycle pulse width.  $02 and $03 on second channel lets you get lower bass notes too.

7

xxl napisał/a:

jak by to mialo pomoc w wygenerowaniu fali o roznych czestotliwosciach z roznmi wypelnieniami... albo nie mowimy o tym samym albo czegos ciagle brakuje.

konkretny przyklad:

fala prostokatna dla czestotliwosci:
1. "C" z wypelnieniem 10/90
2. "C" z wypelnieniem 90/10
3. "C2" z wypelnieniem 20/80

jakie wartosci powinny wyladowac w rejestrach dla tych konkretnych przykladow?

For C1 or C2, engage AUDCTL=$03 or $05, then you will play a C1 or C2 note in both channels (0 and 2, or 1 and 3) and delay the start of second channel note, by playing zero frequency in second channel.  Because you are in 15khz mode, it may require more delay until you get the desired pulse width.

8

is there a synthesizer available somewhere that allows for such experiments or do I have to write it yourself?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

https://atariage.com/forums/topic/31333 … 1-release/

This program lets you play with settings.  You can set AUDCTL, SKCTL, it will even generate frequency sweeps you can record on Altirra and then put into a frequency analyzing program to generate note tables.

10

!!! Thanks :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.