800-ka to ma akurat fajną klawiaturę. O ile jest sprawna.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Bałagan » Atarowski Koncert Życzeń
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
800-ka to ma akurat fajną klawiaturę. O ile jest sprawna.
Mogliby dodać semigrafikę na klawiszach do 800, jak w XE.
@MGor, skopiwales moj post #21
Czy w Polsce nie ma firm, ktore robia klawisze? W stanach sa firmy, ktore sie tym zajmuja, malowane i wtryskiwane. Tylko ze trzeba by zamówić 200 kompletów. Pewnie Chińczycy by zrobili taniej.
Panie w Chinach to teraz Chiński nowy rok, oraz MOQ ..oraz jeszcze "please send sample"... :P
To są na razie tylko testowe klawisze od PC, nikt jeszcze nie ma klawiszy że znakami Atari.
Czyli to dobry moment na zgłaszanie uwag. Jak już będą wyprodukowane, to rady będą spóźnione :)
Kiedyś już wpadłem na pomysł zrobienia klawiatury na pcb i z mechanicznymi przyciskami.
Wycofałem się z tego pomysłu, bo po pierwsze to wychodzi strasznie drogo. PCB jest bardzo duże, więc drogie, a do tego przyciski mechaniczne też nie są tanie, i jeszcze trzeba do tego same klawisze skombinować i jakoś im zrobić atarowskie oznaczenia. Robi się z tego kwota sięgająca jakichś trzech stów być może, w dodatku trzeba to wszystko sobie zrobić, bo za tą cenę to przecież nie kupujemy gotowej klawiatury. Całe Atari tyle kosztuje bez problemu w dobrym stanie.
Drugi powód był gabarytowy. Nie pasują do kształtu obudowy rozmiarami klawisze pecetowe jak się je ułoży obok siebie. Atari ma jakieś inne rozmiary tych klawiszy. Minimalnie, ale to powoduje, że całość nie będzie wyglądała "jak z fabryki". Przynajmniej tak było w XE jak to kiedyś mierzyłem. W XL nie próbowałem, może pasować, bo są też klawiatury na switchach mechanicznych oryginalnie w XL.
Ostatni gabaryt to wysokość. Tu też nie wiem jak w XL czy da się dopasować takie gotowe switche i klawisze, żeby ich kształt pochylenia i wysokość były w stosunku do obudowy takie same jak w oryginalnej klawiaturze. W XE jak mierzyłem z kolei, to standardowe switche były wraz z klawiszem za wysokie i taka klawiatura wystawała by za mocno. Może trzeba by szukać jakichś niskoprofilowych switchy, ale to znowu kombinacje, i zapewne nie będą pasowały najtańsze switche, więc trzeba by znowu dołożyć kasę.
Ostatecznie, oprócz PCB ktoś musiał by podać jakie konkretnie switche zaplanował i jakie keycapy do tego, bo powiedzenie, że pcb ma standardowy gabaryt i pasują do footprintu wszystki/dowolne, to nie jest żadna informacja, a nadal nie ma klawiatury, tylko jest pcb, z którym nie do końca wiadomo czy się da zrobić to co byśmy chcieli osiągnąć.
Reasumując, pcb to jest akurat najmniejszy problem, a diabeł tkwi w gabarytach wszystkiego.
Cos pewnie by sie dalo dobrac. Co do kosztow, to moze i sa wyzsze, ale taka klawiatura jest na zawsze bo jest serwisowana. Sama folia do Atari kosztuje wiecej niz takie PCB.
@Mq - myślałem o czymś takim. Bierzemy matrycę 800x600 (od biedy może być większa) no i mamy podkładkę pod standardowy format 625 linii. Skanujemy jak w TV linia po linii zgodnie z Vsync i Hsync. To jest możliwe jak najbardziej. Co więcej - nawet odświeżanie LCD powinno być poprawne. Oczywiście należy zdekodować sygnał do RGB jak w prawdziwym odbiorniku telewizyjnym i wysyłać do matrycy dane ze sterownika. Na wejściu mamy np. dekoder PAL/SECAM/NTSC i tak dalej. W ten sposób uniknęłoby się opóźnień pojawiających się we współczesnych skalerach.
Tak mi właśnie wpadło w internecie:
1. http://monitor.espec.ws/files/rtd2662_s … 02_171.pdf
2. https://github.com/floppes/RTD266xFlash - "An Intel 8051 MCU is integrated in the RTD266x"
3. https://www.kolins.cz/share/RTD2662/ - source code
Niby zwykły skaler ale mając kod źródłowy można SW podrasować pod Atari. Może dałby ciekawe efekty...
Adam Klobukowski napisał/a:Jest takie coś: https://github.com/dwhinham/mt32-pi/blo … /README.md
fajne ale wymaga RPi4 czyli cena za całość będzie słuszna
No i już jest dostępne:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 15#p272215
Dobre joysticki arcade w normalnej cenie... Pod Atari, of coz. Koniecznie 3 przyciski (minimum) - bo Defendera tak przerobili ;)
tyle się mówi o kiepsko zaprojektowanej płytce z elektroniką do magnetofonów 'popularnych' (xc12, xca12, ca12) ... że życzył bym jakiegoś nowego dobrego jej projektu (i nawet wykonania)
;-P
/wysłano z Internet Explorer/
S
klucz do Cubase został rozpracoway, na forum Exxosa jest/był spory wątek na ten temat. Jednak, przez szacunek do firmy Steinberg, wynik nie został opublikowany. Jednak bazując na wpisach można wywnioskować metodę działania.
Również ze względu na prawa autorskie autor Steema woli nie dodawać klucza do emulatora.Moja lista:
Na maluchu jest cała masa ciekawych rozwiązań. W/G mnie brakuje jedynie RPI dla 6502.
A do ST to:
- RPi dla 68000 (w sumie to jest już w drodze).
- Klucz Cubase
- FPGA dla 68000 - nowa karta graficzna (w drodze od paru lat), nowy procesor
- No i ostatnie, najważniejsze :) - przejściówka cart XL na cart ST, tak by można było korzystać z kartów dźwiękowych (Melody, SONari, SIDari, Yamari i inne *mari) w STNo i może przydały by się jakieś nowe dopałki do TT i Falcona
Jedno życzenie się spełniło:
- Klucz Cubase
Tak ;)
Co do adaptera cartxl dla st myślałem trochę. Za jakiś czas może siądę i poważniej się nad tym zastanowię.
świetnie.
Dorzucam jeszcze jeden pomysł - adapter dla Pokey (dla PokeyMax, Hokey) do ST.
Np w przestrzeni adresowej YM2149f jest sporo wolnego miejsca (z 256 bajtów wykorzystane są oficjalnie są pierwsze 4, plus ewentualnie następne 12 bajtów rejestrów cieni), no i chyba oba mają ten sam interfejs sprzętowy.
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Atarowski Koncert Życzeń
Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 67 zapytań